Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, April 1, 2016

BOCORKAH RAHSIA LIM GUAN ENG APABILA PHANG LI KOON DISOAL SIASAT SELAMA 4 JAM?



Selama 4 jam disoalsiasat di Ibu Pejabat Polis Daerah George Town berhubung Akuan Bersumpahnya tentang urusniaga banglo dan hartanah di Jalan Pinhorn kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, cukup menarik. 

Phang Li Koon, selepas bocor pembabitannya dalam banyak urusniaga membabitkan beberapa buah syarikat dengan Kerajaan Negeri serta hubungannya dengan Lim Guam Eng serta Betty Chew, tidak menampilkan diri di khalayak ramai lagi. Akuan Bersumpahnya turut dibacakan oleh Phee Boon Poh yang juga merupakan Exco dan sepupunya.

Dalam Akuan Bersumpahnya, Phang Li Koon mengatakan dia tidak mempunyai sebarang urusniaga dengan Kerajaan Negeri. Bagaimanapun, daripada dokumen-dokumen yang didedahkan, termasuklah dari SSM menunjukkan Phang Li Koon sememangnya merupakan orang hubungan antara syarikat-syarikat yang dimiliki oleh Tang Yong Chew dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah kepimpinan Lim Guan Eng. 

Phang Li Koon dilihat meninggalkan Ibu Pejabat Polis Daerah yang terletak di Jalan Petani dengan ditemani oleh dua orang lelaki pada jam lebih kurang 1:05 tengah hari. Sebelum itu, dia tiba di Ibu Pejabat Polis tersebut sekitar jam 9:30 pagi dengan menaiki sebuah kereta mewah.

Pada hari Khamis, Ketua Polis Negeri, Komisyener Datuk Abdul Ghafar Rajab berkata, selain Phang, polis turut memanggil empat orang individu lain termasuklah Pesuruhjaya Sumpah yang menyediakan Akuan Bersumpah, untuk memberikan keterangan mereka.

Setakat ini, polis telah menerima lebih dari 10 laporan yang mendakwa, Akuan Bersumpah Phang adalah palsu selain mengandungi maklumat-maklumat yang tidak tepat bertujuan untuk melakukan penipuan.  

Pada 22 Mac, Akuan Bersumpah Phang telah dibacakan oleh Phee Boon Poh yang merupakan saudara jauh Phang dan merupakan penasihat kepada Persatuan Puak Phang. 

Dalam Akuan Bersumpah tersebut, Phang berkata, dia tidak tahu tentang harga pasaran apabila dia memutuskan untuk menjual banglo dan hartanah kontroversi tersebut kepada Lim Guan Eng. Malah berasakan, dia tidak perlu berbuat begitu. 

Phang juga berkata, dia tidak mempunyai sebarang hubungan niaga dengan Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan Lim Guan Eng.

3 comments:

Anonymous said...

AKAUN SUMPAH NI SATU MAKANAN SEMUA AHLI PEMBANGKANG...DIMULAKAN OLEH ANWAR ALJUBOORI LAGI... AKUAN SUMPAH LIWAT 1 DAN LIWAT 2... SUMA AKUAN SUMPAH MAKAN DIRI MEREKA BALIK...HINGGA KAPAL SINK PUN KARAM DEK MAKAN AKUAN SUMPAH BILA KAPAL SINK CKP PADA ANWAR ALJUBOORI HARUS BERTAUBAT...BAHANA MAIN DENGAN SUMPAH AKHIRNYA MAKAN DIRI SENDIRI... AKUAN SUMPAH MODAL PEMBANGKANG PERTAHAN DIRI DAN TERPEKIK TERLOLONG DI LUAR MAHKAMAH JAJA AKUAN SUMPAH MEMASING... BILA AJAK SUMPAH LAKNAT JADI SETAN BISU... bahana dari karma sumpah sendiri memasing dah dapat karma memasing. .... ada mata lihat ada otak lu fikir la sendiri...

Anonymous said...

Cinabeng kiwak nak jual rumah tp x tau harga pasaran.. opah kau bole la kau kelentong bugimaaaa

Anonymous said...

apa komen ketua pan agaknya...masih bersih sucikah lg si lge tu.

 
Blogger Templates