Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 26, 2016

KESIAN SATU-SATUNYA CALON MELAYU DAP YANG MAHU DIKORBANKAN UNTUK EGO DAP!!!



DAP masih tidak berpuas hati apabila PKR meletakkan calon-calon pada enam kerusi DUN yang ditandingi mereka. DAP menuduh, kononnya PKR menipu mereka. PKR pula memberikan alasan yang DAP langsung tidak mahu berbincang dan tidak menghiraukan penjelasan serta kerasionalan PKR bertanding di kerusi-kerusi DUN berkenaan. Sebaliknya DAP membuat keputusan muktamad bahawa PKR memang tidak boleh bertanding di kerusi-kerusi tersebut kerana DAP telah meletakkan calon-calonnya.


Ng Wei Aik telah mengatakan, 'PKR boleh pergi mampus' yang kemudian ditukarkan/diedit menjadi 'Azmin boleh pergi mampus'.

Lim Guan Eng pula secara terus terang menyatakan PKR menipu DAP dan PKR tidak boleh dipercayai.

Lim Kit Siang memohon maaf kerana satu lawan satu dengan BN tidak kesampaian dan sebarang keputusan berhubung tindakan PKR enggan patuh kepada perintah DAP, akan dibuat selepas PRN Sarawak.

Chong Chien Jen, Pengerusi DAP Sarawak memberikan kaedah penyelesaian yang paling mudah... tarik balik semua pencalonan PKR di kelima-lima kerusi DUN yang bersilang dengan DAP dan DAP pula akan menarik diri daripada bertanding di DUN Batu Kitang.


Calon PKR di Batu Kitang adalah Voon Siak Ni.

DUN Batu Kitang merupakan DUN baharu yang diwujudkan menerusi proses persempadanan semula oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).


Calon DAP untuk Batu Kitang adalah Aziz Isa, pembantu khas Chong Chien Jen dan merupakan satu-satunya calon Melayu dari DAP untuk PRN kali ini. Aziz pada mulanya dikatakan akan dicalonkan di Tupong. Tetapi kemudian 'ditendang' ke Satok. Selepas itu, dia 'ditendang' sekali lagi ke Batu Kitang sebelum 'dicampak' pula ke Stakan. Namun akhirnya dia dicalonkan di DUN Batu Kitang.

Belum sempat Aziz Isa menarik nafas panjang, Chong Chien Jien berterus-terang tentang niat sebenar DAP mencalonkannya.

Aziz Isa hanyalah bidak yang dipertaruhkan untuk menguasai PKR. Aziz Isa menjadi buah dadu yang dibaling oleh Chong Chien Jen dan DAP, sekaligus membuktikan DAP langsung tidak mempercayai orang Melayu sebagai calon mereka walaupun pada masa yang sama, DAP kata mereka tidak rasis.


Daripada sekian banyak calon DAP yang lain, mengapa Aziz yang merupakan satu-satunya calon Melayu DAP yang dipertaruh untuk ditukarkan dengan persetujuan PKR agar menarik kembali calon-calon mereka pada 5 kerusi DUN yang bersilang tanding dengan DAP?

Aziz Isa sebelum ini mempunyai masalah dengan Voon Siak Ni yang hampir mengheretnya ke mahkamah. Tetapi campurtangan Chong Chien Jen yang memohon maaf bagi pihak Aziz, akhirnya 'membebaskan' Aziz.

Ini adalah contoh paling klasik dan paling terbaharu bagaimana DAP melayan Melayu-Bumiputera di mana-mana.

Kesian Aziz yang sentiasa mendewa-dewakan Chong Chien Jen dan DAP kerana akhirnya dia tidak lebih daripada seekor anjing kurap yang buruk kepala!


2 comments:

Anonymous said...

Kesian nya.
Khabor angin daripada publist yang mungkin fitnah!!!!
Bean Sawak macam dah pokai takde duit buat bendera kompen!!!
Tapi janji bulan, bintang dan langit kat olang yang senang puas satu kampit beras....
"There were just five B and one BBB flags at the arch leading to Tanjung Berlipat in Bekenu constituency this morning."?????????????????????????????????????????

Anonymous said...

Sbb aziz bodoh !!!

 
Blogger Templates