Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, April 18, 2016

SUNGGUH PELIK!!! SPRM TAK TANGKAP LGE, TAPI TERIMA CENDERAMATA DARI LIM GUAN ENG PULA!!!



Masih lagi berkisar tentang SPRM.

Di sebalik laporan wujudnya bukti baru tentang penyelewengan dan rasuah melibatkan Lim Guan Eng selain penyerahan bukti-bukti dan laporan tersebut kepada SPRM (RUJUK SINI), timbul pula fenomena aneh melibatkan SPRM dan Ketua Menteri Pulau Pinang yang merupakan Pengerusi Perbadanan Bekalan Air (PBA).

Selepas desakan pelbagai pihak, SPRM membuat janji kononnya mereka akan bersemuka dengan Lim Guan Eng.

Dua minggu berlalu dan memang benar SPRM bersua dengan Lim Guan Eng. Bagaimanapun, pertemuan mereka bukannya di bilik soal siasat, sebaliknya di atas pentas untuk menandatangani ikrar integriti korporat.



SPRM diwakili oleh Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, DS Haji Mustafar Haji Ali. DS Mustafar khabarnya semalam di Pahang, hari ini beliau berbesar hati untuk hadir di majlis di Pulau Pinang.

Persoalannya, sejak bila Kerajaan DAP Pulau Pinang mempunyai intergriti? Dalam isu tanah Taman Manggis dan pemilikan hartanah di No.25, Jalan Pinhorn oleh Lim Guan Eng, sudah cukup untuk memberikan tekanan kepada SPRM, bagaimana pula sekarang ini, SPRM boleh dilihat bersama-sama dalam satu pentas dan SPRM langsung tidak mengesyaki apa-apa?

Tidakkah tindakan SPRM kali ini akan menimbulkan persepsi negatif di kalangan rakyat awam terutama mereka yang mengikuti perkembangan semasa, lebih-lebih lagi ketika SPRM dilihat 'bergelut' untuk membalas dendam ke atas PDRM selepas peristiwa salah seorang pegawainya ditangkap kerana makan rasuah?


Apakah sebenarnya yang SPRM mahu timbulkan dalam kes kali ini? Adakah SPRM mahu menunjukkan kononnya mereka adalah sebuah badan anti rasuah yang sangat fleksibel dan tidak terpengaruh dengan faktor-faktor luaran terutama sekali yang membabitkan integriti Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP-Lim Guan Eng yang  mempunyai terlalu banyak kes integriti terutama sekali membabitkan tanah, puncak bukit, penambakan laut dan projek-projek yang tersangat mahal harganya? 

Dan kini rakyat kembali mempersoalkan, bolehkah SPRM membuat siasatan yang lebih adil dan tidak bersikap berat sebelah dalam isu tanah Taman Manggis dan banglo tidak berkolam renang milik Lim Guan Eng yang dibeli dengan harga murah?

Namun kita juga tidak boleh nafikan, Lim Guan Eng yang sanggup menebalkan muka semata-mata untuk menyelamatkan punggungnya hadir program bersama-sama SPRM itu, telah berjaya dalam perangkap yang dipasangnya.


16 comments:

Anonymous said...

SPRM adalah raja segala rasuah. Pegawai2 tinggi sudah dibeli oleh DAP. Saya tak terkejut sekiranya SPRM mengumumkan tiada kes terhadap LGE.

Anonymous said...

debat tak boleh buat sebab takut subjudis kononnya, mengganggu siasatan. tapi apakah yg berlaku ini tidak akan menimbulkan persoalan di kalangan masyarakat. jadi memang patut debat diteruskan. sprm akan tutup fail kes lim guan eng ini sama seperti kes penyewaan banglo dulu. gambar tersebut juga satu bukti sprm bias dan tiada integriti. period.

Anonymous said...

Bubar sahaja SPRM. Negara tak perlukan SPRM yang hanya semata-mata untuk menonjolkan mereka perjuang rakyat dengan mengikut terlunjuk pembangkang yang penuh dengan pembohongan dan tuduhan tanpa bukti.

Jika Khir Toyo dalam masa tak sampai seminggu mereka sanggup siasat hingga kelubang cacing. Kenapa Guan Eng sudah berminggu-minggu hanya dok nganga.

Bukan setakad ada apa-apa mungkin ada macam-macam kot!

Anonymous said...

Bukti dakwaan tak kukuh... LGE pasti tlepas lagi2 besar kepala cina haramjadah ni... Bila la dia nk kena musibah.

Anonymous said...

Di Penang dr Utara hingga Selatan dah kowtim... Penang kerajaan cina .. Nobody can hit maa.

Anonymous said...

KOHO SARI KOHO SERABUT,KOHO SARI KOHO SARU,ENTAHLAH KAWE KOHO PENING DOK MIKIR HAL POLITIK PENOH PUTAR BELIT.

Johan said...

Sepatutnya SPRM tidak patut hadir... integriti SPRM terjejas. Boleh ke rakyat percaya yang SPRM setelah mendapat habuan cenderamata (itu yang nampak) menyiasat dengan adil?

Johan said...

Jangan jadi Suruhanjaya Paling Rasuah Malaysia dudahlah SPRM.

Anonymous said...

sprm telah dipenuhi oleh pemakan dedak dap

Anonymous said...

SPRM JABATAN YG PALING TIDAK BERINTERGRITI. HARAP HARAP MUSTAPA ALI (sama macam spender putih)dan BAHRI BINI DUA..LETAK JAWATAN..JAWATAN TAK BERMORAL

Anonymous said...

Apa?...SPRM tak neutral lagi? Boleh hadir pada mana-mana majlis atas jemputan sapa-sapa? Kalau hantar bahagian pencegahan tu, ok juga le.... itu tanda AMARAN, jangan hantar bahagian operasi sudah lah! Lain kali jemput lah PDRM sekali...

Anonymous said...

Ini SPRM sama LGE manyak kuat main wayanglah. Tapi tarak apalah. Kasi depa syok main wayang dulu sebulum kasi masuk dalam sanalah. Apa cerita pun itu penal code 165 sudah pasti akan sangkut jugaklah. Ingat itu Jabatan Penjara pun sudah boleh kasi siap itu bilik dalam sanalah.

Anonymous said...

BUBAR BUBAR BUBAR SPRM

Anonymous said...

Hanya satu perkataan saja untuk SPRM.....SIAL

Anonymous said...

kawtimmmmmmmm......

Anonymous said...

Sprm dah jadi seperma...kerajaan m'sia takut nk bubar sprm...sebab nanti semua belang pecah kot?HAMPEH!!!

 
Blogger Templates