Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 17, 2016

LIM KIT SIANG SALAHKAN ZAHID HAMIDI KERANA KEWUJUDAN DAN PERLAKSANAAN UNDANG-UNDANG DI NEGARA INI!!!



Kalau ikut-ikutkan Lim Kit Siang dan puak-puak penentang kerajaan, setiap undang-undang di negara ini dianggap sebagai satu kesalahan, pembunuhan demokrasi dan pengekang kebebasan rakyat. Kalau boleh, mereka mahu negara ini tidak berundnag-undang dan kalaupun undang-undang itu wujud dan mahu dilaksanakan, ia hanya boleh dikuatkuasakaan ke atas pemimpin, ahli dan penyokong Barisan Nasional dan Kerajaan Persekutuan semata-mata.

Disebabkan itulah, Lim Kit Siang mendesak Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi untuk meminta ampun secara peribadi dan bertanggungjawab kerana menghalang Ketua BERSIH 2.0, Maria Chin Abdullah dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua daripada meninggalkan negara ini. 

Kata Kit Siang, tindakan Ahmad Zahid Hamidi itu telah melanggar hak-hak Maria Chin dan Tony Pua. Bukan itu sahaja, menurut Kit siang lagi, Ahmad Zahid telah melakukan tiga kesalahan kerana tidak membenarkan Maria Chin dan Tony Pua meninggalkan negara ini iaitu TIDAK DEMOKRATIK, MELANGGAR KEBEBASAN BERGERAK dan MEMBUATKAN MALAYSIA DIKECAM DUNIA KERANA MENGEKANG HAK ASASI. 

Senangnya Kit Siang bercakap. Kalau orangnya, apa-apa kesalahan yang dilakukan, undang-undang Malaysia tidak boleh dikenakan. Tapi dia dan golongan dia jugalah yang begitu sibuk nak mengenakan orang lain. 

Adakah Maria Chin dan Tony Pua bebas daripada undang-undang? Adakah semua orang DAP terkecuali daripada sebarang tindakan undang-undang sehingga membuatkan mereka teruja menjadikan fitnah sebagai salah satu budaya hidup mereka seperti yang ditunjukkan sekarang terutama sekali oleh Nga Kor Ming?

Menariknya, Lim Kit Siang merupakan orang yang paling bertanggungjawab mencetuskan tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang sehingga kini tidak pernah dibicarakan dan dikenakan sebarang tindakan undang-undang termasuklah perlucutan kewarganegaraan kerana menentang Perlembagaan Malaysia, terutama sekali yang berkaitan dengan Artikel-Artikel membabitkan Melayu-Bumiputera, Raja-Raja Melayu, Agama Islam dan Bahasa Melayu.

Lim Kit Siang terus cuba mengungkit sambil mengukuhkan penipuan yang telah pun disanggah dan dibuktikan tidak benar!!!

Katanya, orang yang paling tidak boleh dibenarkan keluar negara adalah Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak kerana terlibat dalam skandal kewangan global iaitu RM55 bilion 1MDB dan derma RM2.4 bilion. Skandal-skandal tersebut katanya sedang disiasat oleh lapan negara di dunia ini dan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat. 

Apakah sebenarnya Lim Kit Siang sedang cuba MEMPERTAHANKAN dan MELINDUNGI anak lelakinya, Lim Guan Eng yang sekarang ini terhimpit dengan pelbagai skandal dan penyelewengan membabitkan tanah di Pulau Pinang? Apatah lagi Lim Guan Eng pula dilihat sangat kerap ke Hong Kong?


No comments:

 
Blogger Templates