Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, May 30, 2016

RANI OSMAN DIKHIANATI NG SUEE LIM DI SUNGAI BESAR WALAUPUN KEDUA-DUANYA KAWAN RAPAT DAN SATU 'GENG 52'!!!



PAN masih lagi tidak menamakan calon mereka untuk PRK Sungai Besar tetapi sembang-sembang PAN sendiri sudah cukup besar sampai boleh runtuh langit. Seolah-olah kemenangan sudah ada dalam genggaman.

Bermodalkan 33% pengundi Cina di Sungai Besar dan berpecahnya pengundi Melayu kepada BN dan PAS, PAN yakin mereka boleh menang dengan selesa.

Malangnya sehingga ke hari ini, PAN belum mengumumkan calon mereka lagi untuk RK Sungai Besar!

Rani Osman, calon PAS untuk PRK Sungai Besar adalah kawan rapat Ng Suee Lim, ADUN Sekinchan di dalam 'Geng 52'. Rani Osman sendiri telah dikalahkan untuk jawatan YDP PAS Kapar pada muktamar PAS yang lepas.

Di kalangan orang PAS, Rani Osman disamakan dengan MANGGA HARUM MANIS... luar hijau, di dalam berwarna oren.

Pengisytiharan oleh Ng Suee Lim di sebuah restoran kepada para penyokongnya agar memangkah calon PAN, seolah-olah memberi isyarat bahawa Rani Osman sudah tidak mempunyai harapan lagi. Seolah-olah pengundi Cina merupakan satu faktor besar yang akan memenangkan calon PAN biarpun sudah dua PRU, hasrat dan impian mereka untuk melihat Pakatan yang diketuai oleh DAP menduduki Putrajaya selepas merampasnya daripada Barisan Nasional, gagal.

Ng Suee Lim dalam majlis tersebut memegang contoh kertas pencalonan yang mengandungi tiga logo iaitu Barisan Nasional, PAS dan PAN, telah meminta para penyokongnya agar menyokong dan mengundi calon PAN walaupun PAN belum lagi menamakan calon mereka.

Penamaan calon adalah pada 5 Jun nanti manakala pemuangan undi pula akan dibuat pada 15 Jun.

Kalau ada calon PAN yang dinamakan, maknanya Ng Suee Lim sudah pun mengkhianati persahabatannya dengan Rani Osman. Ini adalah kerana Rani Osman amat mengharapkan Ng Suee Lim akan menyokong dan menyebelahinya.

Tapi kalau tiada calon dari PAN untuk PRK Sungai Besar, bermakna, 'calon PAN' yang dimaksudkan oleh Ng Suee Lim itu adalah Rani Osman.

Maka tidak hairanlah Rani Osman dinamakan sebagai calon di Sungai Besar walaupun terdapat nama lain yang lebih berkredibiliti.

Calon BN akan sedikit susah, kecuali para pengundi Cina Sekinchan mengambil sikap yang sama seperti pengundi-pengundi Cina di Sarawak yang enggan keluar mengundi kerana mereka sudah pun sedar, tiada apa-apa perubahan yang akan berlaku sekalipun didendang oleh para pemimpin DAP!!!


1 comment:

Anonymous said...

Cinapek dapigs memang jenis keturunan pengkhianat sejak dari Tanah Besar China lagi!

 
Blogger Templates