Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 11, 2016

UMNO TEAM-B BAKAL LETAK CALON DI PARLIMEN SUNGAI BESAR DAN PARLIMEN KUALA KANGSAR?!!!



UMNO TEAM-B yang dibarisi oleh Mukhriz Mahathir, Muhyiddin Yassin, Syafie Apdal dan Tun Dr. Mahathir perlu mengambil tindakan lebih drastik bagi menguji kepopularitian serta keberkesanan perjuangan Mahathir menentang dan berusaha menggulingkan Najib Abdul Razak.

Oleh kerana pelbagai usaha yang dilakukan sekarang ini, tidak begitu membuahkan hasil, bahkan menjadi bahan memperolok-olokkan kumpulan itu kembali, beberapa cadangan telah dibuat daripada beberapa orang Ketua Cawangan UMNO yang turut berada di dalam kumpulan berkenaan.

Masing-masing sedar natijah yang bakal mereka hadapi nanti. Barangkali mendalami semangat, alang-alang basah, biar lencun, membuatkan pilihan yang diambil dan dibuat memberikan atau menarik lebih banyak perhatian berbanding apa yang dilakukan sekarang.

Pilihanraya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Kangsar merupakan medan terbaik untuk kumpulan UMNO Team-B yang ditubuhkan oleh Mukhriz Mahathir pada minggu lepas membuktikan keberkesanan mereka.

Apatah lagi Parlimen Sungai Besar dan Parlimen Kuala Kangsar dikatakan tidaklah terlalu memihak kepada UMNO-BN berdasarkan keputusan pada PRU-13 lalu.

Dengan PAS sendiri berperang dan berbalah dengan PAN, bahkan berebut untuk bertanding di kedua-dua kerusi berkenaan dengan alasan, sudah menjadi tradisi PAS bertanding di Sungai Besar dan Kuala Kangsar berbanding PAN yang merupakan sebuah parti baru yang ditubuhkan oleh DAP untuk meletakkan proksi-proksinya yang berjaya memenangi kerusi Parlimen dan DUN atas nama PAS.

PKR juga turut mengintai peluang untuk bertanding di kedua-dua kerusi tersebut. DAP sudah tentulah berproksikan PAN sepertimana yang dilakukannya di Sarawak apabila membabitkan kawasan bermajoriti Melayu-Islam.

Seperti yang diketahui, sebarang pertandingan lebih dari tiga penjuru, pasti akan dimiliki dan dimenangi oleh UMNO-BN dengan mudah. PAS-PKR-DAP pernah mencuba mewujudkan satu skim yang membolehkan mereka bertentang satu sama satu dengan Barisan Nasional, dan mereka hampir berjaya menerusi keputusan PRU-12 dan PRU-13.

Memandangkan PKR-DAP-PAS-PAN sedang bertelagah sekarang, apatah lagi Mahathir sendiri amat baik dan rapat dengan Lim Kit Siang, sudah eloklah kalau UMNO TEAM-B bergabung dengan parti-parti tersebut dan memilih calon-calon terbaik dari UMNO TEAM-B untuk bertanding dan berhadapan dengan UMNO-BN yang sudah tentu akan menghantar wakil ke PRK-PRK berkenaan.

Mahathir tidak pernah terbukti sebagai pemimpin yang menyatukan kelompok. Sewalaun-walaun Anwar Ibrahim, lulusan am Pengajian Melayu Universiti Malaya itu telah berjaya menyatukan PKR-PAS-DAP dalam Pakatan Rakyat dan selama lebih 5 tahun, Pakatan Rakyat bermaharajalela mewujudkan pelbagai masalah di seluruh negara dalam kesatuan.

Sehinggalah akhirnya Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana jenayah liwat, barulah Pakatan Rakkyat berpecah belah dengan PAS membawa diri dan hati yang lara setelah ditipu oleh DAP dan PKR.


Inilah masanya untuk Mahathir menunjukkan betapa Negarawannya dia. Kalau dia boleh menyatukan PAS-PKR-DAP-PAN dan memilih calon-calon dari UMNO TEAM-B, peluang Mahathir untuk menggulingkan Najib daripada jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, lebih cerah dan lebih dipercayai.

Cuma seperkara yang perlu dilakukan oleh Mahathir iaitu, MEMASTIKAN KEDUA-DUA CALON untuk Parlimen Sungai Besar dan Parlimen Kuala Kangsar adalah dari UMNO TEAM-B, dan mereka mesti diterima sebulat suara oleh PAS-PKR-DAP-PAN.

Kalau sejuta tandatangan boleh diperolehi, takkanlah untuk tujuan yang lebih baik dan lebih berkesan, Mahathir tidak mampu lakukan. Lagipun, Mahathir adalah seorang genius. Anaknya juga genius, malahan kesemua pendokong utama UMNO TEAM-B adalah hebat-hebat belaka.

Harap-harap sangatlah UMNO TEAM-B yang diketuai oleh Mukhriz Mahathir dan bermusyidul amkan Tun Dr. Mahathir akan menghantar calon bagi membuktikan mereka benar-benar mendapat sokongan rakyat bagi tujuan menggulingkan Najib berdasarkan hearsay dan syak wasangka Mahathir semata-mata!!!


2 comments:

Anonymous said...

Tak payah bertandinglah puak mukriz. Pastikan calon umno kalah je. Barulah handal. Letak calon pun takkan menang pun. Parti nak bertanding pun takde. Nak pecah undi pun akan untungkan calon umno.

Anonymous said...

Muka2 yg melakukan perpecahan.. Hati itam x puas hati. Mcm2 bisikan iblis yg dibuatnya.

 
Blogger Templates