Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 5, 2016

AKHIRNYA AZMIN ALI KALAH KEPADA WAN AZIZAH DAN KIT SIANG... KESIAN PAS, TERTIPU LAGI!!!



Azmin Ali yang dikatakan merajuk sebelum ini, tiba-tiba sahaja memunculkan diri ketika acara pencalonan PRK Sungai Besar. Dan lebih menarik lagi ialah, walaupun PAS merupakan rakan sekongkol dalam Kerajaan Negeri Selangor, Azmin Ali nampaknya lebih gemar menunjukkan sokongan kepada calon Parti Amanah Negara.

PAS nampaknya telah tertipu dengan jaminan yang diberikan oleh Azmin Ali dan PKR Selangor. Azmin Ali, sekalipun menguasai Selangor dengan bantuan PAS, tidak mampu keluar daripada cengkaman kuasa DAP dan Wan Azizah.

Justeru, apabila PKR dan DAP telah mengumumkan yang mereka menyokong calon PAN, maka mahu tidak mahu Azmin Ali juga terpaksa berbuat begitu. Apatah lagi dengan pendedahan dan laporan SPRM yang dibuat oleh Rafizi Ramli, Azmin Ali lebih memerlukan bantuan daripada DAP dan PAN berbanding PAS, apatah lagi UMNO-BN.

Tindakan Majlis Daerah yang memaksa bendera UMNO-BN diturunkan kerana ketiadaan permit beberapa hari lepas, merupakan petunjuk utama peralihan arah sokongan PKR kepada PAN yang dibuat dalam keadaan terpaksa dan terdesak.


Ditambah pula dengan RASUAH TONG SAMPAH yang tertera tulisan, "Sumbangan dari Kerajaan Selangor and hakmilik MDSB (Majlis Daerah Sabak Bernam)" dengan tong sampah berwarna jingga yang menyamai warna rasmi PAN.

Biarpun penyediaan tong-tong sampah merupakan kewajipan bagi PBT dan Kerajaan Negeri, malah ianya bukan satu SUMBANGAN sebaliknya KEWAJIPAN, nampaknya tong sampah dilihat sebagai medium utama untuk mempromosikan calon PAN di Sungai Besar.

Untung calon PAN berbanding calon-calon yang lain dalam pertandingan tiga penjuru itu. Bukan sahaja Azmin Ali dan Kerajaan Negeri Selangor dipaksa membantu PAN, tetapi juga mendapat sokongan sukarela daripada kumpulan PROTUN.


Namun yang pasti, dalam keadaan sekarang di Sungai Besar, PAS yang selama ini banyak membantu bahkan mengorbankan prinsip dan perjuangan mereka demi PKR dan DAP, menjadi korban mudah yang diperkotak-katikkan seolah-olah PAS langsung tidak bernilai, biarpun pada masa yang sama, PAS masih lagi merupakan faktor utama Azmin Ali kekal menjadi Menteri Besar Selangor seperti sekarang.


2 comments:

Anonymous said...

tong sampah dan pan...ada mkna tersirat tu.

Anonymous said...

Jangan berharap pada makhluk, JANGAN meminta pada makhluk, mintak dan berharap pada ALLAH.

 
Blogger Templates