Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 13, 2016

TERANG-TERANG BABI DAP INI MELAKUKAN PENGKHIANATAN KE ATAS NEGARA, APA TINDAKAN KERAJAAN? POTA, POCA, SOSMA ATAU GUGURKAN KERAKYATAN?!!!



Tidak cukup dengan melakukan provokasi kaum dan agama, DAP sekali 'mencuba nasib' dengan sesuatu yang lebih besar iaitu mencabar kedaulatan dan undang-undang negara membabitkan pengkhianatan dan penderhakaan.

Malaysia terlibat dalam pertikaian membabitkan terumbu karang di Laut China Selatan. Beberapa buah negara lain, termasuklah China yang letaknya lebih jauh dari kedudukan terumbu-terumbu karang tersebut, turut menuntutnya dengan alasan, pulau-pulau terumbu di lokasi strategik berkenaan berada di Laut China Selatan. Dan mana-mana pulau atau tanah yang berada di Laut China Selatan, merupakan hak China.

Kebangangan itulah yang ditunjukkan oleh pakar ceramah DAP, Hew Kuan Yau yang nyata lebih memihak China walaupun dia memegang status kerakyatan Malaysia, menunjukkan betapa LEMAHNYA KERAJAAN MALAYSIA dalam menangani masalah penderhaka yang berpotensi untuk menjadi tali barut pihak musuh.

Di sebalik menangani masalah ancaman IS, ISIS dan kumpulan militan lainnya, seharusnya orang seperti Hew Kuan Yau sudah sepatutnya 'masuk senarai' untuk dikenakan tindakan termasuklah menggugurkan status kerakyatannya apabila dia jelas menunjukkan tidak dapat memberikan taat setia tidak berbelah bahagi kepada negara ini hanya kerana dia adalah ahli parti DAP!!!

Hew Kuan Yau dalam satu deklarasi aneh berkata, perebutan di Laut China Selatan tidak sepatutnya berlaku kerana kawasan rebutan tersebut adalah milik China dan Malaysia tidak seharusnya anti-China hanya kerana Malaysia anti-komunis.

Pemimpin DAP ini semasa PRN Sarawak baru-baru ini cukup popular dengan kata-kata, "Membiarkan Melayu skru Melayu sendiri adalah pertunjukan yang paling menarik seumur hidup." DAP dalam reaksi mereka berkata, kenyataan tersebut telah disalahtafsirkan dan tidak RASIS.

Adakah alasan-alasan berikut akan digunakan oleh DAP dan Hew Kuan Yau apabila pihak berkuasa mula berminat:

(1) Akaun tidak dikawal saya tetapi oleh 'peminat' yang tidak boleh dinamakan.
(2) Siapa makan cili, dia rasa pedas. Tidak perlu sensitif dengan kenyataan ini. 
(3) Akaun saya telah digodam. 
(4) Ahli politik perlu menerima jenaka atau mereka akan membosankan. 
(5) Kenyataan saya telah disalah petik atau salah faham. 

Adakah Jawatankuasa DAP akan menggunakan alasan-alasan di atas untuk membersihkan penderhakaan yang dilakukan oleh Hew Kuan Yau dalam posting di Facebooknya?

Kegagalan atau kekalahan besar di Sarawak dan dalam dua PRK berkembar, membuatkan DAP sedar, isu 1MDB telah terbukti tidak berkesan bagi DAP mahupun untuk puak ProTun a.k.a Pakatun. Disebabkan itulah, DAP terpaksa kembali kepada isu-isu sensitif membabitkan kaum dan agama bagi mencetuskan kebencian terhadap UMNO, sekaligus mengembalikan sokongan masyarakat Cina kepada mereka. 

Apa yang dilakukan oleh Hew Kuan Yau adalah salah satu SOP DAP... mereka mencipta provokasi dan selepas ianya menjadi viral, DAP akan segera menggunakan alasan-alasan di atas untuk menunjukkan betapa BODOHNYA rakyat Malaysia. 

Kita tunggu apa tindakan pihak berkuasa. Atau pun pihak berkuasa buat-buat pekak dan tidak faham atau beranggapan, ini hanyalah permainan remeh semata-mata berbanding ancaman keganasan IS, ISIS dan militan yang membabitkan orang Islam.


5 comments:

juragan69 said...

Lebih BODOH lg klu tiada sebarang tndakkn dari kerajaan yg mana umno sebagai tunjang..lain lh klu presiden umno ialah AH JIB GOR...aku faham klu tkda tndakan....

Anonymous said...

Biasalah kerajaan najib tak akan berbuat apa2 sebab yg bercakap itu cina dan tidak menggugat kedudukannya sbg pm pun.

Cina dap memang berkiblatkan negara asal mereka.Kalau china menggila dan menjajah Malaysia,kaum pendatang cinalah yg paling untung.

Kalau ikut logik bodoh china, laut china selatan dia punya sebab namanya,sepatutnya india lebih berhak menuntut lautan hindi atau indian ocean yg jauh lebih luas.Tak gitu?

Anonymous said...

Mana berani. Mana ada telo. Test lah ambil tindakan. Takut cina tak undi BN. Takut kena hantar panda balik china kot. Ptuiiii!!!

Anonymous said...

Kalau ANJ boleh cakap macam macam dan bebas atas dasar kebebasan bercakap, makanya jangan hairan kalau lain pihak naik lemak dan menuntut hak serupa.

Anonymous said...

Kkenyataan kau ni macam sama bebal ngan cina dap aje

 
Blogger Templates