Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 2, 2016

TULANG BABI JENIS APAKAH YANG DIBERIKAN LIM GUAN ENG, SEHINGGAKAN TUN DR. MAHATHIR PUN BERIA-IA MENYOKONGNYA DALAM KES RASUAH?!!!



Dengan penuh bangga DAP mengumumkan kejayaan mereka mengumpulkan wang derma sebanyak RM1 juta untuk Lim Guan Eng dalam tempoh 21 jam sahaja. Ia adalah sesuatu yang menakjubkan, dan sama ada suka atau tidak, pujian perlu diberikan kepada DAP yang mahu menunjukkan kasih sayang mereka kepada Lim Guan Eng dan akan sanggup berbuat apa-apa sahaja demi menyelamatkan Lim Guan Eng.

Tak kisahlah sama ada derma-derma tersebut datangnya daripada orang-orang Melayu yang rasa sangat bangga kerana menongkah arus atau berasa sangat bangga kerana membantu Cina DAP, kerana seperti yang diketahui, untuk menyokong DAP, Melayu-Melayu berkenaan memerlukan saiz otak yang sangat kecil dan kebebalan tahap tinggi yang tidak dapat membezakan antara kias dan kiasan.



Atau pun persoalan yang ditimbulkan oleh pihak tertentu tentang jumlah sebenar derma mereka kepada DAP tetapi angka yang diumumkan jauh lebih kecil.

Lim Guan Eng adalah perampas kejayaan DAP Pulau Pinang. Lim Guan Eng bukanlah arkitek yang melakarkan kejayaan DAP di negeri itu. Sebaliknya DAP terhutang budi kepada THUM WENG FAAT, satu nama yang cuba ditutup dan disorok oleh Lim Guan Eng mahupun DAP Pulau Pinang yang dikuasainya.


Apabila Thum Weng Faat didiagnos menghidap penyakit buah pinggang, tiada sebarang usaha DAP untuk mengutip derma dan membantunya walaupun Thum Weng Faat telah bersusah payah meletakkan DAP sehingga menjadi Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Manakala Lim Guan Eng pula, seperti Mukhriz Mahathir, menjadi pengantin dan kemudian mendakwa kejayaan DAP di Pulau Pinang adalah disebabkan oleh faktor dirinya.

Ketiadaan bantuan daripada partinya sendiri, Thum Weng Faat akhirnya mendapatkan bantuan daripada Datuk Huan Chen Guan. Setahun kemudian, Thum Weng Faat meninggal dunia. Ketika upacara penghormatan terakhir kepada mayat Thum Weng Faat, Lim Guan Eng langsung tidak menunjukkan muka menyebabkan kakak Thum Weng Faat menyumpah seranah Ketua Menteri Pulau Pinang itu kerana lupa diri.


Begitu juga yang berlaku kepada bekas Ahli Parlimen Sibu yang juga merupakan bekas Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng. Wong Ho Leng telah didiagnos menghidap tumor otak. Walaupun telah membuat rayuan dan permohonan bantuan kepada DAP, terutama sekali selepas Wong Ho Leng berjaya memenuhkan kantung DAP Sarawak dan Pusat, namun permintaan keluarga Wong Ho Leng tidak dihiraukan.

Keadaan semakin buruk apabila Wong Ho Leng memerlukan pembedahan segera. DAP Sarawak, malahan Lim Guan Eng langsung tidak peduli dengan keadaan itu. Sedangkan Wong Ho Leng bukannya melakukan rasuah, ditangkap dan kemudian didakwa di mahkamah sepertinya. Wong Ho Leng bergelut dengan maut.

Akhirnya, atas dasar kemanusiaan, Ketua Menteri Sarawak yang menjadi mangsa belasahan DAP sebelum itu, Adenan Satim menghulurkan bantuan berjumlah RM1 juta bagi membolehkan Wong Ho Leng menjalani pembedahan di Singapura.

Akibat terlalu lama dibiarkan sengsara, Wong Ho Leng akhirnya menghembuskan nafas terakhir. DAP dan Lim Guan Eng sekali lagi tidak ambil peduli dengan nasib keluarga Wong Ho Leng yang menyebabkan isteri Wong Ho Leng membidas dan mencemuh partinya sendiri. Sedar dengan masalah yang bakal menimpa DAP, arahan kemudiannya dibuat agar mulut isteri Wong Ho Leng ditutup.

Itu adalah dua contoh di mana DAP yang dikatakan sangat telus, berintegriti, amanah, tidak rasuah dan memandangkan semua orang sama, sebenarnya hanya membela Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang sahaja.

Kalau kena kat orang lain, macam-macamlah saranan yang DAP akan buat tetapi apabila kena kat batang hidung Lim Guan Eng, mereka cepat-cepat pula mengalihkannya!!!

Yang peliknya, mengapa pula orang Melayu-Bumiputera yang mempunyai status keistimewaan di negara ini, boleh pula tertipu dan terpedaya dengan DAP dan Lim Guan Eng walaupun nasib mereka akan menjadi jauh lebih buruk berbanding Wong Ho Leng dan Thum Weng Faat sekiranya Lim Guan Eng dan DAP dibiarkan berkuasa suatu hari nanti?

Lebih ironi, macam mana pula Tun Dr. Mahathir yang dikatakan pejuang Melayu dan rakyat sangat-sangat tu, tiba-tiba menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Lim Guan Eng agar tidak melepaskan jawatan? (RUJUK SINI)

Babi berjampi jenis apa yang telah disumbat ke mulut oleh Lim Guan Eng dan DAP?


9 comments:

Anonymous said...

Sama seperti Madey satu masa dulu, apa saja di lakukan para penerima manfaat untuk kekalkan dai di kerusi kuasa.

Sama seperti penyokong de fak toe yang sanggup berhujan berpanas bagi menangkis agenda Madey kerana apa yang Madey buat keatas AnWar semunya konspirasi

Makanya tak hairan kalau golongan teras dalam Pas copy and paste apa yang "baik" iaitu berdiri teguh belakang Hadi yang berdepan golongan kuda trojan Dap.

Akhirul kalam, melihat kepada drama drama di atas, nampaknya adalah reaksi normal kalau Umno terus pertahankan ketuanya sendiri.

MohdRasdan said...

apeke bonggok.. kenyataan tun m tu pada bulan mac

Anonymous said...

ARTIKEL INI AMAT BIADAP KERANA MENYATAKAN TOKOH NEGARAWAN BERAGAMA ISLAM MEMAKAN BABI!!!

Tun Dr Mahathir TIDAK pernah menyokong perasuah dan penyamun wang rakyat baik kecil mahupun besar.

Penyamun wang rakyat terbesar abad ini aiatu Najib dan Jho Low perlu dihadapkan ke mahkamah sepertimana dahulunya Khir Toyo dan sekarang ini Guan Eng.

Anonymous said...

Tak payah nak marah Kat tun m la wei kalau sokong LGE tak letak jawatan. Najib perasuah terbesar negarapun tak mau letak jawatan,lebih teruk lagi menyalahguna kuasa untuk tidak dibawa/dakwa dimahkamah.kalau ketam mengajar Anak tak payah nak mengata org. Kalau guan eng salah najib lagi beribu kali salah. Kenapa guan eng sj dibawa ke mahkamah najib sprm kata ada asas utk didakwapun pandir dobi arah tutup kes.jgn nak guna agama Islam Dan kaum kafir la untuk memanipulasi rakyat marhaien. Islam adalah adil kpd semua tak Kira org Islam ataupun kafir.kamu penulis bertaubatlah,jgn dok berangan hidup tak mati2.

Anonymous said...

Mahataik kerala sial tu dah jadi gila. Bekas PM pertama yang jadi gila. Adakah ini balasan atas kesalahan2 beliau selama 22 tahun menindas dan mencuri harta rakyat untuk keluaega dan kroni?
Sama2 kita saksikan keling kerala semakin menggila.

Anonymous said...

Kat antah berantah CMi adalah singkatan bagi Cari Makan. Kat Pulai Mutiara, CMi adalah singkatan bagi Ciplak Makan suapan.

Anonymous said...

memang sial punya artikel.baik ko minta maaf kat Tun M sementara dia masih hidup.

Anonymous said...

Wahai anon 12.54pm kamu Islam ke atau org kafir? Sedapnya maki hamun tdm.sedar sikit keadaan Malaysia yg makmur ini sebahagian besarnya adalah krn jasa tdm yg diberikan Allah.kamu ni Jeni's yg tak tau bersyukur. Bertaubatlah.jgn sampai Allah pulangkan balik sumpahseranah kamu tu kpd dirimu sendiri. Kesian makbapak kamu ada Anak yg akhlak Sgt jijik seperti kamu ni.kecil2 tak nak mati bila besar menyusahkan org.

juragan 69 said...

Bhai...sekadar Bertanya...apa yg lu buat selama 22 tahun 'tun' menindas dan mencuri harta rakyat utk keluarga dan kroni dan apapula tndakan lu apabila ada pemimpin suci umno terkini meneruskan visi dan misi mencuri harta rakyat????

 
Blogger Templates