Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, July 3, 2016

USAHA MENGHEROKAN LIM GUAN ENG BELA GADIS MELAYU KONONNYA, BUATKAN MAT SABU BAKAL DISAMAN OLEH RAHIM THAMBY CHIK!!!



Hanya golongan bangang yang buta perut sahaja yang akan mengatakan dan percaya bahawa Lim Guan Eng dipenjarakan selama dua tahun kerana menyelamatkan dan membela seorang gadis bawah umur Melayu serta neneknya pada tahun 2003.

Lim Guan Eng pada waktu itu, sedang memburu kedudukan sebagai Ketua Menteri Melaka dari DAP yang pertama.

Kemudian, Setiausaha Agung DAP itu diheret masuk ke penjara. Dan DAP pun mewuar-wuarkan cerita kononnya Lim Guan Eng dipenjarakan kerana cuba menyelamatkan seorang gadis Melayu bawah umur setelah dirogol oleh Rahim Thamby Chik yang pada waktu itu adalah Ketua Menteri Melaka.

Hakikatnya, Lim Guan Eng tidak pernah dipenjarakan kerana dia berjuang untuk seorang gadis Melayu sebagaimana yang dikatakan dan popular, tetapi kerana dia melakukan fitnah dan cuba mencetuskan kebencian yang memperlihatkan akhirnya LIM GUAN ENG DAN DAP MEMOHON MAAF KEPADA RAHIM THAMBY CHIK.

Malahan, Lim Guan Eng sekiranya tidak merayu, menghina hakim dan hanya menerima hukuman denda, dia tentu tidak akan ke penjara langsung.

Menariknya, kaum zombi amat percaya, dan mereka termasuklah Mat Sabu yang mengulangi pembohongan dan fitnah tersebut di luar pejabat SPRM Pulau Pinang.

Rahim Thamby Chik menegaskan bahawa dia akan menyaman Mat Sabu kerana fitnah tersebut.


Pada tahun 2003, Lim Guan Eng dan DAP telah memohon maaf kepada Rahim Thamby Chik dalam mahkamah selepas bekas Ketua Menteri Melaka itu menyaman mereka kerana membuat fitnah ke atasnya kononnya dia telah merogol seorang gadis di bawah umur di dalam buku dan poster kempen 'Lim Guan Eng - Ahli Parlimen Dalam Penjara."

Dalam permohonan maafnya, Lim Guan Eng dan DAP menyatakan gadis itu dan keluarganya telah menarik kembali kenyataan mereka terhadap Rahim dan kesemua tuduhan yang dibuat oleh Lim Guan Eng dan DAP dalam buku tersebut tidak berasas.

Rahim Thamby Chik dalam Twitternya pada hari Sabu telah memberikan reaksi dengan kes tersebut.

"Saya tidak pernah didakwa di mana-mana mahkamah kerana kesalahan seksual dan saya akan pastikan Mat Sabu diheret ke mahkamah," kata Rahim.


Kes lama itu muncul semula apabila Mat Sabu menyebutnya pada malam Khamis selepas Lim Guan Eng ditahan atas dua tuduhan rasuah. Mat Sabut dilaporkan memberitahu orang ramai bahawa kes Lim Guan Eng adalah 'ulang siar' kejadian pada tahun 1998 yang berakhir dengan Lim Guan Eng dipenjarakan kerana mempertahankan seorang gadis Melayu di bawah umur.

Tuduhan-tuduhan tersebut telah dibuat ke atas Abdul Rahim yang pada waktu itu, telah mengambil cuti bagi memudahkan siasatan dijalankan. Pada tahun 1994, Peguam Negara menyatakan, tidak terdapat sebarang bukti untuk mendakwa Rahim.

Bagaimanapun, Lim Guan Eng kemudiannya didakwa dan dihukum penjara selama 18 bulan di bawah Akta Hasutan dan Akta Cetak dan Penerbitan kerana mencetak semua tuduhan tersebut di atas risah yang mengandungi maklumat-maklumat yang menyeleweng.


1 comment:

Anonymous said...

Humban je si pemakan babi baruah kapir laknat mat sabutoh tu masuk. Hidup sebagai baruah kapir tak payah nak tunjuk2 bodoh. Rakyat tahu mat sabutoh ni hanya baruah kapir. Dapat undi pun hanya di kawasan2 kapir.
Orang Melayu tak kan memilih baruah kepada kapir harbi yang sanggup makan babi sebagai pemimpin.

 
Blogger Templates