Dengan kata lain, bila tak ada aduan, kesimpulan mudah yang dibuat ialah, tiada sebarang masalah dan kalau ada pun masalah, ia akan ditepi dengan label, hanya remeh, renyah dan mengada-ngada.
Selain judi online, turut mencabul adalah peniaga insuran yang akan menyamar sebagai kakitangan bank yang seringkali digunakan oleh pemilik nombor telefon. Kononnya mereka mewakili pihak bank walaupun sebenarnya mereka tidak ada kena-mengena dengan bank, melainkan memperolehi nombor telefon pelanggan yang sepatutnya dirahsiakan oleh pihak bank.
Di mana fungsi SKMM dalam hal ini?
Kalau PBT dan PDRM tidak mampu menghapuskan dan menangani masalah premis judi haram dengan saling tuding menuding menyalahkan antara satu sama lain, nampaknya SKMM juga tidak kurang cacatnya dalam tindakan mereka yang lebih kepada LAKONAN semata-mata.
Mengapa agaknya, semua agensi penguatkuasaan tidak boleh digembeleng untuk memerangi sebagai contohnya sindiket judi online ini dan menangkap dalang serta taukeh besarnya?
Ada apa-apa cerita lain di belakang kisah ini?
No comments:
Post a Comment