Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, September 26, 2016

ISY... DAH DIGUGURKAN PULA... HARI TU BERIA-IA SANGAT... SEPATUTNYA LAWANLAH, SEBAB RAMAI NAK TENGOK NAJIB KALAH DI MAHKAMAH!!!



Dari awal lagi telah dikatakan, saman yang difailkan oleh Anina Saaduddin terhadap Tengku Adnan Mansor dan Raouf Jusoh hanyalah lawak slapstick yang dibuat-buat. Tetapi ramai pula yang marah kerana beranggapan, Anina sedang memperjuangkan kebenaran dan mahu mendedahkan petualangan Najib Abdul Razak sekaligus membongkarkan kebobrokan Rosmah Mansor.

Maka bersemangatlah para penyokong yang taksub bahawa Anina akan mencapai kejayaan dan Najib sudah tidak ada cara lain, kecuali membuktikan dirinya sendiri yang dia adalah seorang yang gelojoh, kejam dan rakus.

Tetapi hari ini berita lain pula yang muncul.

Anina Saaduddin menggugurkan dakwaannya terhadap dua pembesar UMNO bahkan bersetuju untuk membayar kos sebanyak RM5,000. Awal bulan ini, Anina telah menfailkan permohonan untuk tidak meneruskan kes saman tersebut dengan alasan dia telah menyertai Parti Cap Bunga.

Pada Disember lepas, Najib dan Abdul Rauf Yusoh telah berjaya mengenepikan saman tersebut. Hakim Mahkamah Tinggi, Mohd Zaki Abdul Wahab berkata, dia tidak mendapati saman tersebut 'jelas dan bertentangan dengan undang-undang.' Menurut Hakim itu lagi, Anina tidak mempunyai kelayakan untuk membawa perkara itu bagi tindakan sivil memandangkan dia bukannya pegawai awam atau pemegang jawatan dalam parti berasaskan kepada Seksyen 9(c) Akta Pertubuhan 1966.

Pengguguran kes berkenaan bagaimana samalah seperti kes DOJ Amerika Syarikat menggugurkan kes saman Husam Musa dan Matthias Chang terhadap Red Granite, Riza Aziz dan rakan kongsinya serta Jho Low apabila langsung tidak dihebah-hebahkan, bahkan cuba ditutup-tutup oleh puak Cap Bunga.

Cuma satu sahajalah nak tanya, hari tu punya berkobar-kobar dan berdegang-degang cakap, apa sudah jadi?

Sudah tukar ka?

Atau sudah sorok telur ka?



2 comments:

Anonymous said...

Mana ada telor? BIJIK besar ibu jari kaki ada la

Anonymous said...

Biji kelentit dia dah hilang.

 
Blogger Templates