Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, September 30, 2016

LAWAK AIR SELANGOR DAN AIR AZMIN ALI!!!



Mengkambinghitamkan seorang kakitangan yang kononnya digantung tugas kerana bekalan air terganggu di beberapa bahagian Selangor, merupakan taktik terbaharu untuk menutup kelemahan dan kepincangan Kerajaan Pakatan Selangor. Malah pada masa yang sama, cuba melindungi tindakan meluluskan kawasan industri di hulu sungai yang membekalkan air mentah.

Konon-kononnya pada 6 September lalu, Air Selangor telah menggantung SEORANG PEKERJANYA yang disyaki dalam perbuatan khianat yang menyebabkan gangguan bekalan air sehingga menjejaskan 340,000 orang pengguna di Klang dan Petaling.

Penggantungan dibuat pada 6 September, manakala LAPORAN POLIS PULA HANYA PADA 9 SEPTEMBER!!!

Itu cerita gangguan bekalan air pada awal September... bagaimana pula dengan gangguan bekalan air serta pencemaran yang melibatkan bahan bertoksid dan berbau pada minggu lepas?

Siapa pula yang akan dikambinghitamkan?

Alasan lawak apa pula kali ini yang akan diberikan oleh pengurusan air serta Kerajaan Negeri Selangor?

Ramai yang melalak dan memarahi Azmin Ali yang dilihat sangat gagal, malah langsung buat tidak peduli dengan masalah bekalan air di Selangor. Segala retorik kononnya, bekalan air di Selangor tidak akan bermasalah apabila diserahkan kepada Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan, hanya tinggal retorik. Yang sah, terang dan nyata, RM7 bilion peruntukan Kerajaan Pusat untuk pengurusan bekalan air di Selangor, LESAP, GHAIB dan HILANG BEGITU SAHAJA!!!

Anehnya, dalam bab NASI LEMAK ANAK DARA, panjang sahaja langkah Azmin Ali menghadap anak dara yang berhadapan masalah kerana berniaga tanpa lesen atau permit. Siap bagi nasihat.

Tetapi dalam bab air yang melibatkan ratusan ribu kalau tidak pun jutaan penduduk, Azmin Ali senyap sesenyap-senyapnya.

Mana pergi yang masuk longkang, yang angkat sampah, yang cuci kain masa mula-mula menjawat jawatan Menteri Besar Selangor?

Tak teringin pula ke angkat air dari bawah ke tingkat 15 rumah pangsa PPRT dan berulang-alik tujuh lapan kali naik tangga memandangkan lif rumah pangsa PPRT selalu sangat rosak?

3 comments:

Anonymous said...

koh3...pengundi selangor memang bangang

Anonymous said...

padan muka koranggggg

Anonymous said...

Jangan pula nanti anak dara nasi lemak makan timun dalam tandas sudah la

 
Blogger Templates