Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, September 21, 2016

LEBIH MEMALUKAN SEKIRANYA, ROSMAH MANSOR TUNDUKKAN KEPALA KEPADA ROTHCHILD KETIKA TERIMA ANUGERAH UNESCO BERBANDING NAMANYA DITOLAK PENCALONAN!!!



Kegilaan untuk mendapatkan pengiktirafan dunia atau melaporkan pengiktirafan yang bakal diperolehi, juga sebenarnya boleh memakan diri. Lebih-lebih lagi apabila pembatalan pada saat-saat akhir, akan ditokok tambah oleh pembenci dan dipersepsikan sehingga terkeluar dari fakta sebenarnya, sekaligus menghilangkan kewarasan dan menimbulkan cerita yang langsung tidak sepatutnya wujud.

Barangkali itulah yang boleh diperkatakan dalam isu UNESCO vs Rosmah Mansor.

Para pembenci Rosmah yang terkekek-kekek ketawa dan mengejek kononnya, Rosmah Mansor dikecewakan pada saat-saat akhir kerana dia tidak layak dan kerana menjadi ikon kebencian rakyat Malaysia mendakwa, penarikan balik anugerah tersebut adalah sesuatu yang wajar.

Manakala mereka yang sedikit waras pula membalas kembali dengan menyatakan bahawa, cerita Rosmah akan menerima anugerah UNESCO hanyalah sekadar satu cadangan dan ia belum diisukan kepada Rosmah, malah Rosmah pun belum memberikan sebarang keputusan.



Dengan kata lain, pencalonan tersebut yang dimaklumkan menerusi surat oleh Ketua Pengarah UNESCO, Irina Bokova kepada Perdana Menteri, isteri Perdana Menteri dan Menteri Luar pada 8 September 2016, telah mendahului keputusan Profesor Tudor Parfitt, Pengerusi Lembaga Penasihat Akademik Jawatankuasa Penganjur Penghormatan Kepada Wira-wira Dalam Kempen Global Menentang Keganasan pada 18 September 2016. Profesor Parfitt menyatakan bahawa anugerah itu akan ditangguhkan ke 2017 kerana apa yang beliau kenali sebagai "campur tangan" dari Wall Street Journal dan The New York Times mengenai pembiayaan PERMATA.

Apa yang dimaksudkan dengan 'campurtangan' Wall Street Journal dan The New York Times?

WSJ dan NYT merupakan antara 'seteru' utama Najib dan Kerajaan Malaysia. Kedua-dua media tersebut selain Sarawak Report banyak membuat laporan tentang 1MDB dalam usaha untuk mewujudkan persepsi bukannya bukti bahawa 1MDB merupakan satu instrumen yang digunakan oleh Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor untuk mengeringkan perbendaharaan wang negara.
Sa bekas Perdana Menteri, Dr. Mahathir tetapi kedua-dua media yang berpangkalan di Amerika Syarikat tersebut masih gagal membuktikan bahawa wang negara telah disalahgunakan oleh Najib. Walaupun cuba membuat kaitan dengan kaitan tetapi kesemua wang yang disebutkan oleh kedua-dua media berkenaan tetap bukan daripada perbendaharaan Malaysia, bahkan 1MDB masih berjaya mengecilkan jumlah hutang-hutangnya melalui pembayaran berperingkat dan tidak melanggar jadual atau garis masa yang ditetapkan.


Pemilihan Rosmah Mansor dan PERMATA untuk menerima anugerah daripada ERIC ROTHCHILD yang merupakan PRESIDEN MEMORIAL SHOAH, mendapat perhatian luar biasa daripada WSJ dan NYT setelah hebat benar cerita kononnya, FBI, CIA, NS dan sebagainya mahu menangkap Najib dan Rosmah sekiranya mereka menjejakkan kaki ke Amerika Syarikat sebelum dihadapkan ke mahkamah dan kemudian dijatuhi hukuman penjara.

Memorial Shoah merupakan sebuah muzium tentang dongeng dan fantasi HOLOCAUST kaum Yahudi pada Perang Dunia Kedua di Jerman dan Eropah.

WSJ dan NYT mempersoalkan tentang pembiayaan PERMATA menerusi persepsi yang PERMATA adalah milik Rosmah dan sebahagian daripada wang 1MDB telah dicuri oleh Rosmah Mansor menerusi pembiayaan ke atas PERMATA yang dijadikannya sebagai proksi.

PERMATA merupakan program pendidikan awal kanak-kanak dan penjagaan yang berkualiti. Dalam bahasa yang lebih mudah, PERMATA merupakan sekolah untuk kanak-kanak sebelum memasuki fasa sistem pra-sekolah. PERMATA dibiayai sepenuhnya oleh peruntukan kerajaan bersama-sama dengan pra-sekolah. Semua perbelanjaannya diaudit oleh Jabatan Audit Negara dan direkodkan.

Mungkin bagi kebanyakan orang, berita penarikan semula pencalonan tersebut adalah sesuatu yang memalukan. Mungkin sesetengah orang pula menyalahkan UNESCO yang tiba-tiba sahaja membatalkan pencalonan tersebut hanya kerana desakan dan pertanyaan yang ditimbulkan oleh WSJ dan NYT yang memberikan persepsi negatif tentang PERMATA dan Rosmah Mansor sendiri. Dan tidak kurang juga yang tidak berasa apa-apa terutama apabila mengambil kira perjalanan politik negara yang sekarang ini menerima campurtangan luar yang sangat besar terutama selepas KEBEBASAN yang dituntut oleh pihak-pihak tertentu ditunaikan oleh kepimpinan Najib Abdul Razak!

Atau sebenarnya Rosmah Mansor perlu berterima kasih kepada WSJ dan NYT kerana telah 'menyelamatkannya' daripada mengiktiraf Zionis dan pembohongan mereka tentang HOLOCAUST?

Adakalanya kita tidak mampu mrnjangkau perancangan-Nya yang lebih besar.

9 comments:

mat said...

u mean tunduk kepala kepada goldman sach? oooooohhh

Anonymous said...

Deborah Lehr the Founder and Chairwoman of the Antiquities Coalition (which picked Rosmah for that award?) is the wife of John Rogers.     John Rogers is said to be the 'most powerful man in Goldman Sucks' the New York bank that fixed that RM5 billion Bond Issue for 1MDB.   Folks, all roads lead to Goldman Sucks, the Scumbags of the earth. 

Anonymous said...

Allah telah menberi musibah kecil untuk menjauhkan beliau dari musibah yang lagi besar.

Anonymous said...

tak kanlah Rosmah malu tundukkan kepala kepada Rothchild. Sebelum ni tak pun dia rasa malu atas apa-apa kelakuan dia . Cukup-cukup la nak menipu

Anonymous said...

Timbul Rothchild , yahudi, konspirasi bagai la pulakkkkk...
kalau tiada pembatalan, agak2 timbul tak benda2 ni admin?..
tentu tak lah kan?? dasar dedakian betul...

Anonymous said...

Hek elehhhh... Pusing kona merata bila dah termalu. Kaitkan yahudi pulak. Otak belit..

Anonymous said...

kakakakakka...aku dah agak masa CTS post surat nie smalam...mesti ade juak2 UMNGOk pemakan dedak yang akan guna isu rothchild nie utk cover semah...hahahahhaha...spin..spin...fakta tadak...hahahahah...dan aku xheran TFK yang kuarkn....dah jelas padaku sapa TFK nie....asyukkkk...hopefully kak semah nampak ya tak?

Anonymous said...

Al saud dan Rothchild akrab, di Malaysia Melayu sembah buntut Al Saud.

Anonymous said...

Al Saud sembah kpd Rothchild , Melayu sembah buntut Al saud.

 
Blogger Templates