Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, October 3, 2016

BERSIH (KUNING) LAWAN BAJU MERAH... FASTAQIM PULA MENGGAMIT 100 RIBU HADIRIN!!!



DAP-PKR-CAP BUNGA sedang merancang untuk memenuhi jalanraya di seluruh Kuala Lumpur dengan mereka yang berbaju kuning. BERSIH 1 sehingga 3 dijadikan sebagai penanda aras bahawa ianya boleh dilakukan tanpa banyak masalah. DAP dan PKR mendabik dada kononnya mereka mempunyai sokongan yang sangat kuat.

Namun BERSIH 4.0 walaupun turut disokong dan disertai oleh Dr. Mahathir, ianya menjadi bahan kecaman kerana ternyata apa yang dikatakan sebelum itu bahawa BERSIH merupakan alat yang didalangi oleh DAP demi ketuanan Dinasti Lim. Ketiadaan penyertaan PAS, menyebabkan DAP berang dan menghalau PAS terus dari Pakatan termasuklah di Selangor.

Hanya kerana kekuatan PAS sahajalah yang membuatkan PAS terus bertahan di Selangor dan Azmin Ali, boneka DAP di Selangor, tidak berani membubarkan DUN Selangor bagi memberikan laluan kepada Pilihanraya Negeri.

Alasan-alasan yang diberikan ialah, kedudukan PAS yang menyebabkan risiko yang amat besar kepada DAP dan PKR sekiranya DUN dibubarkan.

Tanpa PAS, DAP dan PKR tidak akan ke mana-mana. Cap Bunga juga tanpa PAS tidak ubah seperti seorang tua di kaki gunung.



Kalau BERSIH 4.0 masih ada saki-baki orang PAS yang terkeliru, menyertainya tetapi nampaknya BERSIH 5.0, sepenuhnya adalah DAP-PKR dan Cap Bunga. Jumlah majoriti yang akan menyertai demonstrasi tersebut, sudah boleh dijangka.

Kini BERSIH bakal berhadapan dengan BAJU MERAH yang dipimpin oleh Jamal Mohd Yunos. Para penyokong BERSIH termasuklah pemimpin CAP BUNGA sudah mula melabelkan Jamal dan Baju Merah sebagai samseng UMNO walaupun pemimpin berkenaan cukup terkenal dengan aktiviti samseng di DUN yang ditandinginya sehingga akhirnya dia sendiri tewas di DUN yang dimenanginya sebelum itu.

Berharap PAS akan sama-sama dalam BERSIH 5.0, nampaknya impian itu tidak kesampaian. Kebanyakan ahli-ahli PAS sendiri sudah menyatakan kebosanan mereka terhadap BERSIH yang didalangi oleh DAP. Ahli-ahli PAS itu sudah tahu apa sebenarnya yang dihajatkan oleh BERSIH dan mengapa PAS dipergunakan.


Disebabkan itulah, pucuk pimpinan PAS telah mengeluarkan arahan agar ahli-ahli PAS tidak menyertai BERSIH. Kalau ada pun yang 'menyamar' sebagai ahli PAS di dalam BERSIH, mereka sebenarnya adalah anjing-anjing DAP yang berbajukan PAN, pimpinan Mat Sabu, pekerja Lim Guan Eng.

Pada tahun 2015, tatkala DAP-PKR begitu yakin dengan kejayaan BERSIH 4.0, PAS mengambil keputusan untuk mengadakan himpunannya sendiri di Kota Bharu. Fastaqim 100k begitu berjaya dan jumlah kutipan derma daripada ahli-ahli PAS yang hadir melebihi RM1 juta.

Arahan sebelum ini telah dikeluarkan oleh kepimpinan tertinggi PAS agar ahli-ahli parti tidak melibatkan diri dengan mana-mana program yang dianjurkan atau melibatkan DAP dan PAN.

Menariknya, DAP, PKR dan Cap Bunga masih lagi mengharapkan PAS akan turut sama dalam BERSIH 5.0 walaupun pada masa yang sama, PAS terus dicerca dan dimaki hamun termasuklah oleh Tun Dr. Mahathir.


1 comment:

Anonymous said...

Tak payah ajak Pas klu tiap hari dok kutuk Pas. Muka tembok..

 
Blogger Templates