Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 20, 2016

RONNIE LIU TAK SEPATUTNYA BERLAKON PENGSAN DALAM LOKAP, TAPI SEPATUTNYA BERLAKON MATI, BARULAH DAPAT SIMPATI YANG BANYAK!!!



Elemen-elemen simpati sudah mula dimainkan...

Anak-anak Zuraidah bising dan cuba meraih simpati, kononnya polis tidak membenarkan mereka menemui ibu mereka, bahkan memberikan ubat harian kepada Zuraidah yang kini berada dalam tahanan polis pun, tidak dibenarkan.

Kesian...

Kejam sungguh polis dan penguatkuasaan undang-undang negara ini...

Ronnie Liu, bekas Exco Selangor yang juga merupakan salah seorang pemimpin utama DAP Selangor walaupun kini dilihat tidak memegang jawatan, tetapi mempunyai peranan besar untuk sebarang aktiviti kewangan DAP, menggunakan DRAMA yang lebih hebat.

Dia pengsan di dalam lokap dan terpaksa dibawa ke hospital kerana tekanan darah tinggi. Sama juga seperti Zuraidah Kamaruddin, ubat tidak dibenarkan diberikan kepadanya! (RUJUK SINI)

Lim Lip Eng, Ahli Parlimen Segambut kata, Ronnie Liu telah dinafikan haknya dan tidak membawa ubat bersama-samanya. Polis juga katanya tidak membenarkan ubat diberikan oleh ahli keluarga Liu dan peguamnya. Malahan mereka turut dinafikan hak untuk melawat Ronnie.

Anehnya, masa dia sibuk membuat hasutan ke sana ke sini, tidak pula dia pengsan dan dikejarkan ke hospital. Dan sudah pastilah, dia tidak membawa bekalan ubat darah tingginya semasa buat kerja menghasut.

Memang sewajarnya juga polis tidak membenarkan sesiapa pun yang mengaku sebagai sanak saudara atau ahli keluarga, apatah lagi peguam untuk menemui Ronnie Liu. Tragedi kematian Teoh Beng Hock yang cuba menyembunyikan kegiatan salahguna dan penyelewengan pemimpin DAP Selangor di mana Ronnie Liu juga merupakah salah seorang daripada mereka, sudah sewajarnya membuatkan polis memperketatkan prosedur.

Hanya kerana dia dilokapkan, maka baru timbul isu ubat?

Bukankah elok kalau Ronnie Liu berlakon mati di dalam lokap... boleh jugalah DAP buat modal berarak ke seluruh Malaysia seperti yang mereka lakukan ke atas Teoh Beng Hock.


4 comments:

Anonymous said...

Kikikiki..tringat masa aljuboori di dlm lokap ada ketumbuhan 4cm di buah pinggang disebabkan jamban cangkung... kah kah kah... klu kat matang pauh ramai yg melepas tepi pàrit jer... x timbul pun ketumbuhan 4cm kat buah pinggang...kah kah kah... skg x pulak kedengaran ketumbuhan kat buah p8nggang aljuboori sudah memanjang 10cm plakkk... kikikikik8kiki...

Anonymous said...

Kah kah kah....mantap bebbb

Berdekah dekah kah kah kah..

Anonymous said...

Lah..ingatkan nenek lampir tu kena tangkap ngn Sprm.ngn adam rosly...rupanya polis...tak pelah...sprm.. I will follow u...zuraidah...

Unknown said...

Ronnie liu patut bunuh diri je.. settle

 
Blogger Templates