Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 27, 2016

DAGANGAN TEMBERANG EZAM MOHD NOR YANG BERTUANKAN MAHATHIR, HANYA MEMALUKAN DIRI SENDIRI!!!



Rasmi pedagang politik seperti Ezam Mohd Nor ialah mencari-cari jalan untuk membenarkan apa-apa sahaja yang dikatakan oleh tuannya.

Masa dengan Anwar Ibrahim, dialah pejuang paling kanan membela Anwar.

Bila dah berpindah alam bersama Pak Lah, Pak Lah pula jadi sanjungan. Kemudian apabila Najib menggantikan Pak Lah, Najib pula jadi junjungan.

Apabila tempoh perjawatannya sudah hampir tamat, Ezam Mohd Nor kembali mencari nafas baru untuk terus hidup mewah.

Dan akhirnya, Ezam kembali kepada Mahathir yang dilihat, dipercayai dan diyakini akan dapat menggulingkan Najib, manakala dia pula akan mendapat habuan besar apabila Mahathir menyusun kaum puak dia sendiri dalam kabinet dan kerajaan.

Sekurang-kurangnya kedudukan dalam GLC akan diperuntukkan kepada Ezam.

Malangnya Ezam terlupa. Temberangnya tentang KOTAK-KOTAK RAHSIA berjumlah 6 buah yang dijaja dari tahun 1998 dahulu, sudah tidak laku lagi. Bahkan menjadi bahan ketawa apabila suatu ketika, Ezam setelah didesak mengatakan kotak-kotak tersebut disimpan oleh Anwar Ibrahim. Sedangkan Anwar Ibrahim pula menafikannya.

Dari mula dia masuk UMNO sehinggalah dia diberikan jawatan besar dengan pelbagai kemudahan untuk dia mengumpulkan kekayaan, tidak satu kotak pun didedahkannya kepada awam.

Sebaliknya modal yang sama, digunakan pula untuk menyeberang masuk ke puak Cap Bunga Mahathir.


Hari ini, bekas kawan-kawannya yang pernah sama-sama berjuang dalam PKR mengungkit dan bercakap tentang Ezam Mohd Nor yang bersifat kacang lupakan kulit. Mereka juga bercakap tentang habuan yang telah diperolehi oleh Ezam tetapi kemudian menggunakannya untuk mengkhianati semata-mata kerana personanya ke atas Mahathir.

Ezam Mohd Nor pastinya seronok kerana sekarang, namanya yang sebelum ini tenggelam sudah disebut-sebut semula. Tentu dia lebih seronok kerana sekarang dia mendapat publisiti walaupun publisiti tersebut bersifat negatif.

Sebagai seorang pengikut totok Anwar Ibrahim, sebarang publisiti sama ada positif atau negatif, akan kekal sebagai publisiti. Publisiti pula amat diperlukan untuk menonjolkan kehadirannya dalam arena politik!


4 comments:

kluangman said...

Kenapa persaolan 6 kotak tersebut tidak ditanya dan dibongkar semasa dia kembali semula kpd umno di era paklah.

Masa duduk dalam umno 6 kotak jadi halal, bila keluar umno 6 kotak bertuksr status jadi haram..


Macam tu pun ada..

Anonymous said...

Ini jenis lalang dan musang berbulu babi.

Anonymous said...

Org gila saje percayakan ezam ni. dia berjuang sebab duit . mna pihak yg boleh dia pulun duit , dia stay situ . tahi politik mcm ni tak perlu dipercayai.

Anonymous said...

hahaha.....

 
Blogger Templates