Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, December 4, 2016

DENGAN SUARA KIT SIANG-DAP, MAHATHIR ARAHKAN PAS SEGERA BERGABUNG DENGAN PAKATAN HARAPAN!!!



Kesian Mahathir....

Mahathir memberi kata dua kepada PAS supaya cepat-cepat menyertai Pakatan Harapan yang diterajui oleh Lim Kit Siang dan DAP.

Alasan yang diberikan Mahathir ialah parti-parti pembangkang seharusnya bergabung demi menggulingkan Najib Abdul Razak.

PAS awal-awal lagi telah menyatakan bahawa mereka tidak akan sama sekali menjalin hubungan atau kerjasama dengan DAP yang telah menyebabkan PAS menjadi 'anjing berulat kepala' sepanjang parti tersebut berada di dalam Pakatan Rakyat yang telah pun dibubarkan oleh DAP.

Tahap permusuhan antara PAS dan UMNO memuncak pada zaman pentadbiran Mahathir selama 22 tahun. Dari semenjak PAS diterajang keluar dari Barisan Nasional yang sama-sama ditubuhkan dengan Mahathir adalah salah seorang faktornya, sehinggalah ke zaman di mana Mahathir menggunakan kuasa politik dan undang-undang untuk menekan PAS dengan kemuncak pembunuhan di Memali, hubungan PAS dengan UMNO seperti tidak dapat diperbaiki lagi.


Namun selepas Najib Abdul Razak mengambilalih jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, usaha-usaha untuk merapatkan hubungan yang telah sekian lama terpisah, mula digerakkan secara aktif walaupun senyap terutama dengan penglibatan secara langsung Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

Mahathir ternyata tidak dapat menerima hakikat itu. Sepanjang 22 tahun pentadbirannya, PAS adalah pihak yang paling lantanh dan kuat menentang dasar-dasar kerajaan Mahathir termasuklah penswastaan dan konsesi yang diberikan kepada proksi dan kroni terapat terutama sekali anak-anaknya.


Kini PAS menerusi kepimpinan Abdul Hadi Awang lebih mesra dan lebih lunak dengan pentadbiran Najib. Bahkan PAS telah pun mengisytiharkan bahawa zaman maki hamun sudah berlalu sebaliknya PAS lebih mendekati politik matang yang lebih bersifat dakwah... dan pada masa yang sama tetap menjadi pengimbang kepada kerajaan menerusi konsep ulama-umara.

Sukar Mahathir untuk menerima realiti ini. Dan hari ini Mahathir menunjukkan belang dan tembelang sebenarnya.


4 comments:

Anonymous said...

Binatang haramjadah

Anonymous said...

Cakap mader saja kah rakyat perlu ikut..
Mader saja kah pandai perintah dlm malaya ni..

Anonymous said...

Dajjal no. 1 di malaysia

Anonymous said...

Sebelum ni Madey kutuk habis habisan Pas. Skrg nak ajak dlm pakatan plk dah.Apa punya org la ini macam.

 
Blogger Templates