Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 26, 2016

MALAYSIA BANKRAP, MALAYSIA SAMA DENGAN TAHI GAJAH, BRIM RASUAH DAN SKANDAL SEKS LUCUTKAN JAWATAN!!!



Tony Pua samakan Malaysia macam TAHI GAJAH yang ditonton oleh keluarganya di Chiang Mai.

Lim Guan Eng pula, dalam perutusan Hari Krismasnya menyatakan Malaysia adalah Negara Bankrap.

Mahathir menfatwakan BRIM adalah RASUAH dan BRIM adalah satu perlanggaran undang-undang.

Anina Saadudin dilucutkan jawatan daripada menjadi Ketua Srikandi Cap Bunga kerana Skandal Seksnya yang terbarai.


Khairuddin Abu Hassan mula menyerang Muhyiddin Yassin dan bertanya kalaulah Anina boleh dilucutkan jawatan, mengapa pula Muhyiddin Yassin yang terpalit dengan skandal seks sehingga kes tersebut dibawa ke mahkamah, tidak pula dikenakan sebarang tindakan.

Dan daripada kesemua yang disebut di atas menjelang berakhirnya tahun 2016, ianya mempunyai satu sahaja persamaannya iaitu UMNO-BN.

Tony Pua cuba memberikan gambaran bahawa di bawah pentadbiran UMNO-BN, Malaysia telah menjadi tahi tetapi seandainya pentadbiran UMNO-BN digulingkan, tahi pun boleh dikitar menjadi kertas. Anehnya, Tony Pua masih lagi bertahan menjadi Ahli Parlimen di Malaysia, malah keluarganya juga masih berada di Malaysia dengan dia bertungkus lumus mahu merebut kuasa berbanding ketika dia 'lari' dari Singapura apabila syarikat perniagaannya di negara pujannya itu terlungkup.


Lim Guan Eng juga memberikan gambaran bahawa UMNO telah menyebabkan negara ini bankrap walaupun pada masa yang sama, segala penunjuk aras di Pulau Pinang menunjukkan di bawah kepimpinannya, sedang bankrap sampaikan untuk mencari pendapatan, Lim Guan Eng menjual tanah selain menjadikan peruntukan daripada Kerajaan Pusat sebagai PENDAPATAN NEGERI.

Mahathir pula sedang dibayangi oleh segala masalah kewangan negara yang dirintis olehnya. Hutang-hutang yang ditinggalkan oleh kepimpinannya selain pengaliran wang negara ke saku kroni, ahli keluarga dan proksinya telah menjadi satu warisan dan Mahathir terpaksa merekayasa cerita kononnya hutang-hutang negara sekarang dibuat oleh kepimpinan Najib. Mahathir semakin bimbang apabila Internet menjadi medan pembongkaran yang dia sendiri tidak dapat nafi atau tolak, bahkan walaupun cuba dibantu oleh para penyokongnya dengan segala macam putarbelit dan herot-petot fakta, Mahathir tahu sepanjang pentadbirannya selama 22 tahun, TIDAK ADA SATU APA PUN YANG DILAKUKAN UNTUK MEMBANTU RAKYAT MARHEIN, kecuali untuk anak-anak, kroni dan proksinya sahaja.



Anina dan Khairuddin, macai kelas pertengahan yang merupakan pentaksub Mahathir pula menyalahkan UMNO kerana nasib yang menimpa mereka. Menyalahkan UMNO dan Najib untuk mendapatkan perhatian Mahathir, tetapi akhirnya dikorbankan untuk memberi laluan kepada Mukhriz Mahathir sebagai Presiden Cap Bunga.

Alangkah meriahnya politik Malaysia!!!


3 comments:

Anonymous said...

Demi secebis kuasa habis tonggang terbalik...politik tanah airku.

Anonymous said...

Memang lah dgn penyelewengan UMNO, Malaysia tak Akan mati tapi sudah tentu RM akan jadi Rupiah. Pompuan Mesia akan jadi pelacur kat Jakarta. Ini adalah undang2 sejagat kalau nak menyamun terus menerus.

Anonymous said...

Pemimpin UMNO mencuri rakyat tergadai.

 
Blogger Templates