Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, December 31, 2016

MCDONALD 100% HALAL... HEW KUAN YAU, NGA KOR MING DAN GAN PING SIEU 'BEKERJASAMA' LANCARKAN KEMPEN BOIKOT!!!



Bermula dengan Gan Ping Sieu yang merupakan Presiden Bersama CENBET yang juga merupakan bekas pemimpin utama MCA, kemudian dituruti oleh Hew Kuan Yau, ayam sabung DAP yang tidak diperakui oleh DAP tetapi sebenarnya masih DAP dan selepas itu Nga Kor Ming, polemik larangan syarikat makanan segera, McDonalds yang tidak membenarkan makanan luar yang tidak disahihkan halalnya dibawa masuk ke premis mereka dipergunakan oleh mereka dengan sewenang-wenangnya. (RUJUK SINI)

Tuduhan RASIS, diskriminasi kepada bukan Islam dan Boikot McDonald sudah mula dimainkan!

Satu permainan jahat yang dimulakan oleh mereka dan apabila dibalas nanti, kesalahan akan segera dipusing kepada pihak yang membalas.

Mereka memprovokasi tetapi mereka menyalahkan pihak yang mempertahankan diri!

Dalam isu McDonald juga, perkara yang sama juga berlaku.


Sebelum ini, McDonald telah berada dalam senarai 'BOIKOT PRODUK CINA DAP' ketika kemarahan memuncak selepas PRU-13 yang terhasil daripada TSUNAMI CINA. Ketika Tsunami Cina' itu juga, pihak pro-DAP telah melancarkan kempen boikot produk dan syarikat Bumiputera termasuklah Roti Gardenia, produk-produk keluaran FELDA dan Sime Darby serta produk-produk syarikat Syed Mokhtar Al-Bukhary.

Bagaimanapun, hanya selepas kempen JANGAN BELI BARANGAN CINA DAP yang dilancarkan menerusi media sosial sahaja,  barulah kegelabahan bermula dan pujukan agar kempen tersebut dihentikan dibuat secara giat.

Islam adalah AGAMA RASMI PERSEKUTUAN MALAYSIA. Manakala umat Islam adalah golongan majoriti di negara ini. Bagaimanapun, agama-agama lain tidak dilarang untuk diamalkan. Orang bukan Islam pula tidak dihalang dan bebas untuk mengamalkan ajaran agama mereka tertakluk kepada Perlembagaan Persekutuan.



Ironinya apa yang berlaku di Malaysia adalah, golongan majoriti sentiasa ditekan dan sentiasa diarah-arah walaupun telah menunjukkan sikap bertoleransi yang amat tinggi, bahkan tidak mungkin wujud di negara-negara lain di seluruh dunia, termasuklah di India dan di China sendiri, apatah lagi di Singapura mahupun Taiwan.

Rangkaian Restoran McDonald telah mengeluarkan arahan kepada para pelanggan agar tidak membawa makanan luar masuk ke dalam premis mereka. Arahan tersebut telah lama dibuat tetapi tidak ada sebarang BANTAHAN tetapi apabila McDonald mensyaratkan kek atau makanan luar yang dibawa masuk mestilah halal, maka melalaklah sekalian kaum RASIS KIASU dan CHAUVINIST yang berselindung di sebalik parti politik.

Ternyata  mereka langsung tidak menghormati agama Islam di negara ini. Mereka hanya mahu agama Islam dan penganutnya akur dengan kehendak mereka, atas alasan 'KEBEBASAN BERAGAMA'.

Kalau boleh, mereka mahu BABI PANGGANG dibawa masuk ke restoran Melayu dan ia tidak boleh dihalang!

Siapa yang rasis sebenarnya?

Siapa yang enggan mengiktiraf agama rasmi Persekutuan sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan?

Puak-puak ini semakin melampau!

Yang buat peraturan adalah McDonald tetapi yang mereka serang adalah JAKIM, sekaligus menunjukkan niat mereka sendiri!


5 comments:

Anonymous said...

MacD tak payah risau. Tak berapa ekor pon cina yang makan kat restoran2 halal sekarang. Giliran melayu pulak boikot kedai2 barangan/perkhidmatan Cina. Biar depa mampus. Bangsa tak sedar diri.

Anonymous said...

Jauhi Dap...tolak Dap dlm pru akan datang.

Anonymous said...

Cina ni mmg biadab. Jual babi salai pun terbuka.. Panggang dan kipas sepnjng jln...

Anonymous said...

Dah melayu yg BODOH..termasuk PEMIMPIN atasan melayu..Memang BANGANG.

Anonymous said...

Memang bangang terlalu bagi muka sampai makan tuan

 
Blogger Templates