Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 20, 2016

NAJIB RAZAK: Satu "Kesilapan" dengan 10 Kebaikan!!!




PENULIS: AB. JALIL BACKER

MUNGKIN Kesilapan Mohd Najib Tun Razak ialah menerima sumbangan politik dalam akaun persendirian tanpa nama kedua dan ketiga seperti kebiasaan. Sungguhpun beliau sebagai Presiden parti boleh menerima sumbangan politik, namun ia telah mendedahkan diri kepada serangan musuh politik.

Tapi beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan jenayah dan pecah amanah membabitkan wang rakyat.

Sebaliknya dalam masa yang sama beliau telah:

1. Merancakkan pembangunan infrastruktur dengan membina Lebuh Raya Pan Borneo, MRT, Keretapi laju, bandar Malaysia, Menara Warisan dll. Menyusun semula pengangkutan awam di lembah klang agar memudahkan rakyat.

2. Mengekalkan kestabilan ekonomi negara ketika dunia diancam krisis kewangan dan ekonomi tanpa perlu menaikkan kadar faedah atau menyelamatkan mana-mana syarikat seperti 1998. Ketika Krisis Kewangan Asia pada 1998, rizab Bank Negara Malaysia (BNM) hanya berjumlah sekitar USD $30.9 bilion pada akhir Disember 1999. Hari ini rizab BNM di bawah Najib Razak sebanyak USD 96.4 bilion

3. Meningkatkan kualiti perkhidmatan kesihatan dan mewujudkan klinik2 kecil di merata tempat sebagai memudahkan orang ramai.

4. Memperkenalkan gaji minimum RM 900.00. Gaji kakitangan awam telah dinaikkan dengan drastik agar selari dengan perkembangan semasa.

5. Menyusun semula bantuan kepada rakyat dengan pemberian secara langsung melalui BR1M. Sebelum ini kerajaan menggunakan dasar kawalan harga dengan membayar kepada peniaga menyebabkan banyak ketirisan.

6. Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, Tamil dan sekolah agama rakyat turut mendapat bantuan besar.

7. Dalam ketika pelabur US beralih ke tempat lain, Najib Razak berjaya mendapat berpuluh bilion pelaburan dari China. Berapa banyak peluang pekerjaan dan pertumbuhan ekonomi hiliran dapat terus dipertingkat dengan pelaburan ini.

8. Ekonomi negara telah "transform" dari pembuatan kepada perkhidmatan dan teknologi tinggi.

9. Buat pertama kali Kerajaan Persekutuan memperkenalkan dasar perumahan yang mengambil kira masyarakat kelas pertengahan membabitkan peruntukan berbilion ringgit.

10. Pembangunan Sabah dan Sarawak telah dipertingkatkan dengan skala yang besar. Jambatan-jambatan dibina di kawasan pedalaman bagi memudahkan rakyat biasa.

Apakah kerana satu kesilapan yang bukan kesalahan maka kita hendak melupakan segala sumbangan dan perancangan beliau?


19 comments:

Anonymous said...

aspek yang elok ditiru dari pengundi2 bando ialah pengundi2 bando tak berdendang dan tak ambil pot siapa anda asalkan anda dengor cakap dan ikut telunjuk LKS/LGE, mereka akan pangkah anda!

Anonymous said...

bila membuat pilihan, faktor partisan harus diimbangi dengan faktor untung dan rugi. tak guna bagi undi fanatik tetapi akhirnya sampah sarap tak berpungut, lif tak berservis dan air paip kering kontang. yang susah akhirnya diri sendiri jua.

Anonymous said...

Mahathir nampak no 1 lagi besar dpd 10 beb....

Anonymous said...

Yang baik tu teruskan. Yang tak baik wajib dibaiki.

Anonymous said...

Admin jgn siarkan post2 begini.
Menggigil puak2 zombie pembangkang busuk hati nak menidakkan fakta2 tu.. berguling atas tanah sambil menekap telinga

Anonymous said...

Bodek sampai jadi gila..... Sanggup mati dibunuh Najib

SUHARLI MASROP said...

Alhamdulullah.... InshaAllah. Istiqamah dengan perjuangan. Allah lindungi pemimpin kami dan rakyat malaysia ini serta pemimpin2 yang lainnya. Terimakasih Tuan Syamsul.

Anonymous said...

Pembodek otak udang!!!

Orang2 yang berkata sudah ka tahsp Antarabangsa bodoh!!!

Anjing2 UMNO Sekarang memang BAHLOL2 Belaka!!!!

Anonymous said...

Fakta lain...

11. MENYAMUN BERBILLION DOLAR

12. DINEGARA LAIN RAMAI YANG TELIBAT SUDAH DIAMBIL TINDAKKAN DAN DIKENAKAN HUKUMAN.

13. LANUN BUGIS PENYAMUN BANGSAT YANG DIANGGAP SUCI OLEH ANJING2 UMNO DAN UNDANG2 MALAYSIA

Anonymous said...

MANGKOK2 UMNO JADI PERHIASAN DIALMARI PAMERAN!!!

Anonymous said...

1001 KEBAIKAN YANG BUKAN DARI KEIKHLASAN TAPI SEMATA2 UNTOK MENUTUP 1 KEBURUKAN YANG AMAT BESAR DAN BERTARAF ANTARABANGSA!!

ANJING2 UMNO BODOH!!!

Anonymous said...

PM & AG kata tiada kesalahan langsung, bagaimana kamu katakan ada? Bukankah dgn transformasi yg dilakukan, Malaysia berada dikedudukan terbaik diantara negara2 asia tenggara lain.

Anonymous said...

So shame of u alls,

Two wrongs doesn't makes one right.

Anonymous said...

;( ;(

Anonymous said...

*Pembangunan infrastruktur besar2an di Sabah Sarawak hanya MENGULANGI kesilapan di Semenanjung. PENDUDUK ASAL AKAN KETINGGALAN. Yang untung KRONI DAN KONTRAKTOR YANG DAPAT PROJEK segera.

*MRT dan Keretapi laju. Yang untung=pekerja bangla/indon/burma/cina(dr china)+ 2 3 orang melayu. Projek segera. Rakyat menderita bayar hutang.

Anonymous said...

Mengigil tok ngah kau !!! Najib kau yg kencing dalam seluarlah bai. Menipu duit masuk akaun. Bawak pembangunan pakai duit orglah bingok. Kau ingat org bagi free2 je ke. Bahlol kau ni macam jamal yunoslah. Najib kau ni memang haram jadah.

Anonymous said...

Bahlol mcm kay jer yang senang ditipu!!!

Menyenangkan Penyamun mcm Lanun Bugis teros menyamun!!!


Terkini DiNegara jiran mahkamah 2 orang sudah jatohkan hukuman kerana menipu wang 1MDB dan usaha masih ditetoskan untok menangkap mereka2 yg terlibat.

Anjing2 UMNO berotak udang mcm kau jer yg senang diperbodohkan.

Anonymous said...

Makan dedak sampai boleh berpantun.

Unk said...

Tak ambil wang rakyat jeng jeng jeng

 
Blogger Templates