Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, December 13, 2016

SELURUH PENGURUSAN DAN SIDANG EDITORIAL AKHBAR THE STAR PERLU MEMINTA MAAF KERANA 'TERSALAH' TULIS PERKATAAN ALMARHUM BAGI SULTAN YANG BELUM MANGKAT!!!



Akhbar milik MCA hari ini telah melakukan satu kesilapan besar.

Walaupun kesilapan tersebut sebenarnya terletak pada pihak Editorial, namun secara jelas menunjukkan ketidakprihatinan dan kurang cermat sebelum meluluskan sebarang artikel atau caption mahupun gambar bagi tujuan siaran, tidak sepatutnya berlaku dalam penerbitan media cetak.

Penarikan kembali edisi yang telah tercetak, tidak mungkin dapat dibuat. Namun yang pastinya, seperti budaya penerbitan Malaysia, walaupun kesannya telah berlaku, mudah dihapuskan dengan hanya permohonan maaf, akhbar berkenaan serta sidang editorialnya perlu melakukan sesuatu.


Mungkin bagi akhbar-akhbar luar negara, kita bolehlah faham kerana mereka bukannya rakyat Malaysia tetapi apabila akhbar yang sidang editorialnya, wartawannya bahkan sidang pengarangnya adalah rakyat Malaysia, kesilapan bodoh yang meletakkan perkataan 'Almarhum' bagi sultan yang belum pun mangkat, adalah sesuatu yang menunjukkan ketidakpekaan serta hilangnya pengetahuan daripada unit yang mengawal pengeluaran dan penerbitan akhbar berkenaan.


5 comments:

Anonymous said...

Patut digantung penerbitan selama 5 tahun berkuatkuasa esok 14/12/2016.

Anonymous said...

Mungkin kesilapan tak sengaja tu. Tunggulah akhbar tu minta maaf.

Anonymous said...

Sebenarnya akhbar milik MCA NI ramai tali barut Dap..mcm kisah perguruan banyak sokong pembangkang.. Dah terang lagi nak bersuluh..

Anonymous said...

Kurang ajar dan biadap.
Apek cilaka kit sial sula mampuih ke blom?
Apek2 Keturunan CILAKA!

Anonymous said...

Bukan semua yg tahu mengenai perkataan 'ibni' , 'almarhum' dsbnya. Kenalah belajar bahasa raja.

 
Blogger Templates