Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 30, 2017

SKANDAL BMF DAN SKANDAL FOREX GAGAL DIJAWAB, KINI MUNCUL PULA SKANDAL OPCOM-MUKHRIZ UNTUK MAHATHIR DAN PENYOKONGNYA!!!



Mahathir silap jangka...

Mahathir silap congak... dan

Mahathir tersalah menerima nasihat daripada orang sekelilingnya.

Itu adalah penyakit yang sering melanda orang politik terutama sekali yang mempunyai kuasa dan pengaruh.

Sesuatu yang dianggap sudah berkubur dan tidak mungkin dapat digali, rupa-rupanya dalam revolusi dan ledakan maklumat ini, ia cukup sekadar membuat sedikit pencarian, fakta dan bukti boleh ditemui secara pukal.

Persepsi tidak lagi boleh diuruskan dengan hanya penafian kosong semata-mata. Sama seperti yang berlaku kepada 1MDB, hampir separuh daripada rahsia syarikat tersebut terpaksa dibentangkan kepada awam, bahkan taktik dan teknik urusniaga serta perdagangan 1MDB juga terpaksa didedahkan bagi membuktikan ketelusan dan tidak wujud

Selama berdekad-dekad Mahathir 'terselamat' daripada sebarang skandal kewangan yang telah menyebabkan rakyat Malaysia perlu menanggung segala kos, termasuklah peningkatan kos sara hidup dan barang dengan harga upah kerja dan gaji yang sangat rendah. Namun memandangkan faktor masa dan kebanyakan penyokong Mahathir pula terdiri daripada golongan muda yang tidak pernah hidup atas kaki sendiri pada zaman Mahathir berkuasa selama 22 tahun, mereka telah terperangkap dalam propaganda kekaguman melampau ke atas pentadbiran Mahathir.

Manakala golongan yang kuat menentang Mahathir serta dasar-dasar dan polisinya pula, telah didiamkan dengan pelbagai cara termasuklah menerusi penguatkuasaan undang-undang yang lebih sesuai kalau dikatakan sebagai UNDANG-UNDANG DRACONIAN. Bahkan ramai yang menentang Mahathir dan membuat pendedahan tentang penyelewengan serta salahguna kuasa oleh Mahathir, akhirnya tutup mulut selepas mendapat habuan masing-masing - sama ada dalam bentuk jawatan mahupun projek besar.

Generasi pengundi sekarang, bukan lagi generasi pengundi terdahulu yang hanya bergantung kepada media-media propaganda milik kerajaan semata-mata. Generasi pengundi kini, lebih tertarik dan menjadi pengguna tegar media-media sosial yang bersifat lebih bebas, tidak terikat mahupun tidak tertakluk kepada undang-undang walaupun pada masa yang sama, pihak berkuasa cuba mengekangnya.

Telah menjadi satu budaya, bahkan kebiasaan di seluruh dunia, kisah dan kes silam tidak akan dibuka atau didedahkan seandainya pihak yang berkenaan tidak berlakon sebagai insan suci.

Itulah yang berlaku kepada Mahathir.

Dalam usahanya untuk menumbangkan Najib, bahkan keyakinan bahawa Najib akan tumbang pada September 2015 menerusi pelbagai usaha, termasuklah menerusi undi tidak percaya dan penolakan bajet. Bagaimanapun, usaha-usaha tersebut gagal. Mahathir yang dikatakan 'malaikat maut' nyata, bertemu dengan WATERLOOnya kali ini.

Bahkan Mahathir pula yang kelam-kabut mencari alternatif lain sehingga terpaksa bekerjasama dengan musuh utamanya dan orang yang paling dibencinya - Kit Siang dan Anwar Ibrahim - semata-mata untuk memastikan Najib tumbang.

1MDB dan GST terus dijadikan kuda hitam oleh Mahathir tanpa dia sedar, usaha dan kerja kerasnya itu hanya akan membuatkan sebahagian daripada Netizen mula bertanya-tanya tentang pelbagai skandal kewangan pada zaman Mahathir yang tidak pernah disiasat, tidak pernah diselesaikan dan wang yang hilang, tidak pernah dikembalikan.


Daripada pendedahan yang dibuat oleh Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat (CIA) membabitkan Skandal BMF-Carrian, kini Netizen mula mempersoalkan kewajaran syarikat anak lelakinya, Mukhriz yang juga merupakan Timbalan Presiden Cap Bunga, Opcom yang memonopoli pembekalan fiber optik untuk Telekom Malaysia (TM) menerusi penggunaan kuasa dan runding terus atau lebih tepat lagi PAKSABERI yang nilainya ratusan juta ringgit bahkan mencecah bilion Ringgit.

Netizen juga mempersoalkan tentang perjanjian yang membolehkan Mukhriz dan syarikatnya terus 'terselamat' daripada dicantas hasil campurtangan bapanya ketika Mahathir berada di penghujung kerjaya selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Kalau sebelum ini, 1MDB dan GST menjadi senjata, nampaknya amalan kronisme dan nepotisme serta korupsi yang berleluasa diamalkan oleh Mahathir sekeluarga pula yang sedang diungkit-ungkit.

Rakyat kebanyakan sekadar terpelongo walaupun pada masa yang sama, sentimen mereka dipermain-mainkan untuk bangsawan politik mengukuhkan kekayaan dan kemewahan mereka dengan wang rakyat sendiri!!!


8 comments:

Anonymous said...

Masak kau anak beranak.

Anonymous said...

Ambik ko....jaman int ni, surat rahsia boleh gerak sendiri dari fail.....

Anonymous said...

hipokrasi tahap tertinggi: pantun dua kerat

anak orang minta tak boleh

anak sendiri mintak akhirnya dapat tahu jugak

Anonymous said...

Itulah org kata jgn sebok nak tunjuk salah org klu salah sndiri pun lebih teruk. Madey kena tanggunglah.

Mat Saad said...

Bukahkah pembongkaran skandal-skandal lama ini menunjukkan penyelewengan oleh umno sejak dahulu sampai sekarang?

Anonymous said...

Anak beranak taik, taik mereput.

Anonymous said...

kekayaan anak2nya juga perlu disiasat..
SPRM Siasat segera !

Anonymous said...

dia gali lubang kuburnya sendiri..

 
Blogger Templates