Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 18, 2017

PENYOKONG MURTAD DAN LGBT, SITI KASSIM KATA, POTONG TANGAN, REJAM DAN PANCUNG ADALAH HUKUMAN DARI BUDAYA ORANG ARAB, BUKANNYA HUDUD!!!



Malaysia adalah sebuah Negara sekular dan bukannya Negara Islam kerana tidak menjalankan sepenuhnya undang-undang Islam, itu antara kenyataan kontroversi yang dikeluarkan oleh Peguam yang juga Aktivis Bebas, Siti Kassim.

Menurutnya, jika ada pihak yang mendakwa Malaysia adalah Negara yang mengamalkan Islam, itu tidak tepat disebabkan perlembagaan kita masih mempunyai Mahkamah Syariah dan Mahkamah Sivil.

Bagaimanapun tidak dinafikan negara Malaysia masih menjalankan beberapa undang-undang syariah mengikut landasan tetapi ianya terhad

“Jadi bagaimana kita mahu mengatakan yang Malaysia merupakan sebuah Negara Islam?”katanya.

Ditanya mengenai bagaimana sejarah yang menyatakan bahawa Malaysia merupakan sebuah negara Islam kerana terdapat Raja-Raja Melayu sebagai ketua agama, Siti Kassim mengakui yang beliau sememangnya tidak tahu mengenai sejarah itu.

Tetapi menurutnya, Malaysia mempunyai perlembagaan yang mengatakan bahawa negara ini mengamalkan sekularisme walaupun Raja-Raja atau Sultan diberikan kuasa sebagai ketua agama.

“Islam itu muncul setelah kehadiran saudagar Islam yang berdagang di sini kemudian barulah masyarakat memeluk agama Islam tetapi ketika itu negara belum ada perlembagaan lagi,”katanya.

Apa yang saya tahu, sejarah negara ini bermula dengan fahaman Hinduisme dan sebelum itu saya tak pasti adakah ini Negara Islam, yang pasti negara kita bermula selepas kemerdekaan pada tahun 1957.

Kenyataan yang mengambarkan BEBAS menyebarkan pemikiran liberal di kalangan umat Islam menjadikan ajaran sesat sukar dibendung disanggah oleh Siti Kassim yang mempersoalkan “bagaimana pihak-pihak tertentu menyatakan liberal itu sesat sedangkan Islam itu sendiri adalah liberal?”.

Menurutnya, jika mengikut pandangan minda yang tertutup sudah pasti mereka akan mengatakan liberal itu sesat sedangkan Islam sebenar tidak mengongkong, tidak membandingkan seperti dilabel golongan fasiq.

“Sebenarnya liberal yang dikecam Pas sebagai sesat itu, bukanlah sebuah ajaran atau sebuah agama, liberal sendiri adalah perkataan dan perkara yang baik, kewujudan liberal adalah untuk seluruh manusia di dunia mempraktikkannya dan bersifat universal.”

Beliau turut menyelar dakwaan beberapa pihak menyatakan pendirian BEBAS jelas berhasrat ingin membiarkan umat Islam bergelumang di dalam noda dan dosa seperti zina, khalwat dan lain-lain tanpa apa-apa bentuk tindakan atau pencegahan.

Menurut beliau, pihaknya tidak mempromosikan maksiat seperti yang digembar-gemburkan oleh sesetengah pihak.

“Kita lihat sendiri negeri Kelantan yang mendapat jolokkan serambi mekah, tetapi negeri merekalah yang paling ramai membuat maksiat.

“Jangan tanya saya apabila kami mempraktikkan “Human Nature” iaitu perkara yang dinisbahkan kepada Islam Liberal, sehingga membolehkan pihak-pihak tertentu menimbulkan kontroversi dengan pelbagai tomahan.

“Sebenarnya tidak semestinya orang yang tidak mengambarkan kehidupan secara Islamik itu tidak bermoral dan boleh dipandang rendah,”katanya.

Menurutnya, moral itu datang dari diri dan naluri, perkara ini adalah fahaman bersifat universal sekalipun mereka tidak mempunyai agama seperti di negara kafir tetapi mereka lebih mempraktikkan Islam daripada Negara Islam sendiri.

Katanya, Pas bukanlah hendak laksanakan hudud melalui usul RUU 355 dan perkara itu memang sudah sah, tetapi Hadi di lihat membuka jalan untuk mengimplimentasikan akta hudud mereka.

Kata beliau, sebenarnya enekmen akta hudud di Kelantan atau di Terengganu bukanlah sepenuhnya Islamik walaupun mereka mengambilnya dari Al Quran.

“Jadi inilah masalahnya, perlaksanaan hukum seperti rejam batu, potong tangan dan pancung sebenarnya bukan hudud tetapi hukum yang ditiru dari budaya orang Arab.

“Saya juga senada berhubung mahkamah sivil kerana hukuman gantung dan bunuh itu dianggap terlalu kejam, katakan orang yang digantung itu tidak bersalah dan sudahpun digantung, adakah boleh dihidupkan semula orang yang sudah mati itu.

“Apakah dengan meningkatkan hukuman, seorang pesalah itu akan terus berubah, sebenarnya tidak boleh, kita tidak boleh mengajar orang dengar cara memaksa,”katanya. Menurut beliau, cara Islam yang diajar di Malaysia sudah terpesong begitu jauh sekali, Islam sepatutnya diajar dengan lebih lembut.

Tohmahan yang mengatakan BEBAS tidak layak bercakap tentang agama kerana tidak mempunyai ilmu dan berpemikiran liberal mendapat reaksi beliau dengan menyatakan tidak seorang pun dapat meneka sejauh mana tahap pengetahuan seseorang itu.

Katanya, adakah hanya kerana dia memakai serban atau digelar ustaz dan ustazah sahaja yang layak bercakap mengenai soal agama Islam dan tidak semestinya orang itu bertudung labuh membolehkan dia berhak untuk bercakap daripada orang yang tidak bertudung.

Menurutnya, ada juga orang yang tidak mempunyai ciri-ciri Islamik tetapi lebih bermoral dan mempunyai pandangan dan ilmu pengetahuan mengenai Al Quran lebih baik dan mendalam.

“Sebenarnya ulamaklah yang paling banyak kaki tipu dan paling banyak masuk neraka, jelas ini adalah hudud Pas bukan hudud Allah,”katanya.



9 comments:

Anonymous said...

She looks like an ugly bitch version of Ms Piggy from The Muppets.

Anonymous said...

Segala yg berunsur Arab adalah salah bagi para Murtad. Hanya yg berteraskan budaya dan amalan kapir saja yg akan diikut dan dipercayai oleh para Murtad.
Kapir kata lgbt tu baik, maka si Murtad pun angok2 menyokong.
Kapir kata Islam itu mesti ditentang, maka si Murtad pun angok2 menyokong.
Kapir kata amalan menyundal tu tak salah, maka babi rambut 'blond' pun setuju untuk menonjolkan kesundalannya.
Tapi wahai Sit Kassim, mat salleh kata gemuk macam babi tu hodoh...bila kau nak diet? Boleh ambik pakej 2 for 1 dgn Ratu Naga kasi kurus skit. Baru lah kapir akan sayang....

Anonymous said...

Yang takut sangat RUU355 ni diluluskan .. kenapa??? macamlah orang lain tak tau betapa hapPENING nya Cik Siti ni dengan Alkohol..

Anonymous said...

Kalau dah babi... apa pun haramjadah.. Org mcm ni memamg layak di babikan.. Babi...

Anonymous said...

Apabila si jahil nak tunjuk pandai gitulah jadinya.

Anonymous said...

Kemungkinan besar hukum hudud dan Wahabi itu datangnya dari Yahudi kerana merekalah yang menyokong Arab Saudi selain dari Britain and Amerika. Keluarga Al Saud lah menjadi penaung kpd Tanah Suci dan utk keselamatan keluarga bengis ini hukum hudud digunakan utk menakutkan penentang2 mrk dan kuasa2 besar tak pernah usik Saudi dalam hal ini. Harap umat Islam pakai otak lebih sikit dalam segala tindak tanduk mereka kerana sifat2 keterlaluan lebih banyak ujud dikalangan mahzab Sunni Wahabi pada masa ini.

hangkroh said...

Belajar bahasa arab pastu baca alquran awak akan faham apa yg terkandung dlm alquran pastu baru komen agama itu bukan sangkaan tetapi wahyu yg diwahyukan utk kesejahteraan manusia di dunia dan akhirat

afzanhidayah Afrahnurkeisya said...

muka pom dah xde nur...aurat situ sini ade hati nk ckp islam...bodoh lbh dr budak tadika..nmaa jew lawyer konon...

Anonymous said...

Wehh anak kassim...nasib la kau bukan anak sazali...klu anak sazali dah ku lempang dah...puak kapir mmg la sokong tindak tanduk kau ni mangkuk....ade yg ketawa tgk gelagat kau ni....ade ke puak2 kapir tentang agama dia? Kau sorg je jdi kambing taw x...kewak btl..

 
Blogger Templates