Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, March 28, 2017

SELEPAS DR. MAHATHIR, ANTHONY LOKE MENGANJING-ANJINGKAN PULA MUHYIDDIN YASSIN!!!



Anthony Loke sekali lagi MENGANJING-ANJINGKAN sahaja pemimpin dari parti Cap Bunga. Selepas Dr. Mahathir, kini giliran Muhyiddin Yassin pula, sekaligus menunjukkan dan membuktikan siapa sebenarnya yang lebih berkuasa di dalam Pakatan.

Di sebalik kenyataan Anthony Loke kononnya semua parti di dalam Pakatan Harapan adalah sama, DAP sebenarnya yang membuat keputusan, bahkan pembahagian kerusi pun diputuskan oleh DAP, bukannya secara usahasama atau keputusan bersama.

Jelas dalam memorandum persefahaman yang ditandatangani oleh Presiden PKR dan PAN yang mengapit Setiausaha Agung DAP, parti chauvinist yang sehingga ke hari ini cuba membengkokkan sejarah pembabitan mereka dalam Tragedi Berdarah 13 Mei 1969 mengikut acuan dan retorik mereka sendiri, keputusan diatur dan dibuat oleh DAP.

Pada perenggan terakhir persetujuan tersebut, jelas menyatakan semua kerusi bandar akan ditandingi oleh pemimpin-pemimpin utama DAP. Manakala kawasan-kawasan luar bandar yang akan mendapat tentangan sengit dari PAS dan Barisan Nasional, DAP tidak akan letak calon.

Dengan kata lain, DAP berjaya memaksa Wan Azizah dan Mat Sabu untuk bersetuju bahawa jaminan kemenangan perlu diberikan kepada DAP walau apa cara sekalipun.


Cap Bunga pula, tidak termaktub dalam perjanjian berkenaan. Ini adalah kerana Cap Bunga dilihat sebagai parti yang tidak menentu yang modal hujah tidak boleh keluar dari Najib penipu, Najib perompak, Najib pencuri, RM2.6 bilion dan 1MDB. Manakala pertanyaan balas bagaimana selama 22 tahun Mahathir mengkayakan kroni dan anak-anaknya menggunakan wang negara terutama sekali wang Petronas dan KWSP, langsung tidak dijawab.

Usul daripada Muhyiddin Yassin agar Cap Bunga mengetuai Pakatan Harapan kononnya parti yang berteraskan Melayu akan lebih mudah mendapat sokongan daripada rakyat, sebenarnya sekadar menekan mata keris di punggung sendiri. Sudah pastilah, DAP yang telah menikmati kuasa mengetuai Pakatan semenjak dari zaman Anwar Ibrahim lagi, tidak akan berkompromi dalam hal tersebut. Sedangkan ketika mereka minoriti pun mereka tetap tegas mempertahankan supremacy DAP, apatah lagi ketika mereka sedang kuat sekarang ini.

Amaran Anthony Loke, TIADA ABANG BESAR dalam Pakatan Harapan, bermakna tiada satu pun dari kalangan PKR, PAN atau Cap Bunga yang boleh berangan-angan untuk merampas kuasa DAP!

DAP MEMERINTAH!!!


2 comments:

Anonymous said...

BATU API....

Anonymous said...

Pan senyap je klu Dap menyalak pasal kerusi. Pkr dan ppbm dah boleh fikir utk menilai semula pakatan yg semakin haru.

 
Blogger Templates