Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, March 22, 2017

YEO BEE YIN ADUN DAP DAMANSARA UTAMA SALAHKAN ROSMAH MANSOR DAN PERMATA BILA PENYELEWENGAN YAWAS LIBATKANNYA DIADU KEPADA POLIS DAN SPRM!!!



ADUN Damansara Utama Yeo Bee Yin menggelupur sakan. Selepas Jamal Mohd Yunos membuat pendedahan tentang YAWAS dengan demonstrasi Keranda dan Van Jenazah di hadapan pintu pagar SUK Selangor, Yeo Bee Yin tahu, dia akan diperkatakan dan terlibat. Jadi, dia cuba mengalihkan tumpuan tersebut dengan menjadikan Rosmah Mansor dan PERMATA sebagai sasarannya.

Jadi, kalau Jamal Mohd Yunos terus memperhebatkan kempen dan pendedahan tentang YAWAS atau apa-apa sahaja skim bantuan kewangan yang atas kertas dan publisitinya cukup gah tetapi praktikalnya langsung tidak ada, Yeo Bee Yin bolehlah menuduh Jamal Mohd Yunos dibayar oleh Rosmah Mansor dan PERMATA. Serangan Jamal Mohd Yunos itu sebenarnya adalah untuk menutup pendedahan tentang Rosmah Mansor dan PERMATA.

Kalau ada yang berkata, Jamal yang buat pendedahan dulu, Yeo Bee Yin nanti akan kata, dia yang buat pendedahan dulu... macam dia mempertahankan Betty Chew yang kononnya menolak tawaran jawatan dalam PCCC sebaik-baik sahaja ditawarkan walaupun laporan mahupun daripada Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang itu sendiri mengatakan, Betty Chew hanya menolak jawatan tersebut seminggu menerimanya. Itu pun selepas dikritik teruk memandangkan jawatannya adalah berkaitan hartanah, manakala suaminya yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Exco Pulau Pinang.

Jamal Mohd Yunos membuat pendedahan dengan disusuli laporan kepada pihak berkuasa termasuklah SPRM dan polis tentang penyelewengan dana YAWAS. Selain itu, dicabarnya juga kalau Yeo Bee Yin atau Teresa Kok tidak berpuas hati selain berasakan dia telah melakukan fitnah ke atas mereka, maka mereka wajar menyamannya di mahkamah.


Yeo Bee Yin menggunakan kaedah bela diri Teresa Kok... jemput datang ke pejabat dan tunjukkan segala fail yang kononnya menunjukkan ketelusan dan integritinya.

Jamal mendakwa, waris anak negeri Selangor di kawasan itu sepatutnya diberikan wang khairat kematian berjumlah RM2,500 tetapi mereka terpaksa menunggu berbulan-bulan sehingga jumlah akhir diterima hanya sekitar RM300 hingga RM500.

Jelasnya, wang berkenaan bukan sahaja tidak diterima pengundi Barisan Nasional (BN) malah penyokong tegar pembangkang di kawasan ber­ke­naan yang turut menjadi mang­sa penyelewengan tersebut.

“Berdasarkan maklumat ter­dapat penyelewengan dan pecah amanah dilakukan oleh ADUN DAP itu yang mencecah nilai berpuluh ribu ringgit de­ngan ratusan anak negeri Sela­ngor tidak memperoleh wang tersebut.

“Kita mempunyai bukti yang kukuh berdasarkan dokumen yang diperoleh daripada tahun 2015 dan 2016. Kita akan serahkan kepada pihak polis untuk tujuan siasatan,” kata­nya dalam sidang akhbar di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Peta­ling Jaya dekat sini, hari ini.

Sehubungan itu, Jamal ber­kata, beliau mencabar Ahli ADUN DAP itu untuk menafikan dakwaan berhubung salah laku dan pecah amanah yang dilakukan oleh Bee Yin,

Malah beliau menyifatkan per­buatan berkenaan adalah sa­tu pengkhianatan kepada rakyat Se­langor lebih-lebih lagi penyo­kong tegar parti pembangkang.

“Saya ingin tanya ke ma­nakah wang itu pergi dan saya akan tunggu surat saman daripada Bee Yin jika perkara yang dinyatakan adalah bohong dan fitnah,” ujarnya. (RUJUK SINI)

Reaksi Yeo Bee Yin ialah... SEMUA INI SALAH ROSMAH DAN PERMATA! (RUJUK SINI)

Sementara itu, Yeo mempersoalkan tindakan Jamal yang tiba-tiba membuat laporan polis terhadapnya selepas beliau mempersoalkan kelayakan isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menaungi Program Permata Negara (Permata).
“Saya menuntut Rosmah meletakkan jawatan sebagai penaung Permata sepanjang seminggu lalu.
“Sekarang saya terus menjadi sasaran Jamal. Adakah ini satu kebetulan? Siapa sebenarnya bos Jamal?
“Adakah orang di sebalik Jamal ini cuba mengganggu saya supaya tidak lagi membangkitkan isu Permata? Ataupun ini taktik untuk mengalih tumpuan orang ramai daripada Permata?,” soalnya.

2 comments:

Anonymous said...

Drama, drama, drama..drama queen.

Anonymous said...

Tak kiralah jamal kerja utk sapa..tapi sapa yang dah salahgunakan dana yawas..menjawablah kau

 
Blogger Templates