Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, April 13, 2017

NIK ABDUH KATA GEMPAK RAFIZI RAMLI MACAM TAHI AYAM DIKATAKAN TAHI TUAN AYAM!!!



Selepas beberapa jam Rafizi Ramli membuat pendedahan yang konon-kononnya terlampau gempak tetapi akhirnya ternyata  menunjukkan keterdesakannya, dia mula diselar dan digelak-gelakkan. 

Ini adalah kerana Nasharuddin Mat Isa yang didedahkan kononnya sebagai penerima wang anak syarikat 1MDB, SRC International dari akaun peribadi Najib Abdul Razak, bukannya pemimpin PAS. Kononnya Nasharuddin sebagai bekas pemimpin PAS dan rapat dengan kepimpinan PAS, maka Rafizi cuba menimbulkan persepsi kononnya PAS turut menerima sebahagian dairpada dana berkenaan. 

Nampak sangat Rafizi Ramli terdesak untuk mendapatkan pujian daripada DAP dan COMANGO. Kesungguhannya untuk meruntuhkan dan meranapkan PAS kerana RUU355, ternyata menyerlahkan kedangkalannya sendiri. 

Kalaupun Nasharuddin benar menerima dana tersebut seperti yang cuba dibuktikan oleh Rafizi, apa pula kena mengena dengan PAS kerana Nasharuddin hanyalah ahli biasa dan tidak memegang sebarang jawatan dalam PAS semenjak 2011.

Kononnya, sebagai mengukuhkan dakwaannya bagi mengaitkannya dengan PAS, Rafizi kata, sumbernya telah bertemu dengan Dr. Khairuddin At Takiri, salah seorang pimpinan PAS dan mendedahkan perkara itu kepada Khairuddin. 

Malangnya Khairuddin tidak meloncat sebagaimana yang diharapkan oleh Rafizi. Sebaliknya, yang tidak dinyatakan dan tidak Rafizi katakan ialah, rombongan PAS telah bertemu dengan Nasharuddin dan bertanyakan perkara itu berbulan-bulan sebelum Rafizi membuat pendedahan. PAS telah menggunakan kaedah menilai dan mengesahkan maklumat tanpa percaya sepenuhnya kepada apa yang diberitahu kepada mereka. 

Apatah lagi Rafizi sendiri banyak terlibat dengan fitnah. Salah satu fitnah besarnya adalah ke atas Khalid Ibrahim sehingga hilang jawatan Menteri Besar Selangor dan dipecat dari PKR. Begitu juga tuduhan kononnya ada habuan wanita untuk projek yang dikatakan berlaku di Selangor demi mencemarkan nama baik MB Selangor. Belum lagi kes-kes mahkamah di mana Rafizi kalah 5 kali berturut-turut kerana terbukti dia hanya menfitnah. 


Justeru, kata-kata Nik Abduh Nik Abdul Aziz, Rafizi hanyalah orang yang suka menyelongkar sehingga menjadikan amalan itu sebagai hobi, adalah tepat.

"Betullah kata presiden PAS bahawa (anggota parlimen) Pandan ni tak tahu dosa dan pahala. Suka sangat menyelongkar sampai jadi hobi.

"Tahi ayam pun digempaknya jadi tahi tuan ayam. Memang riuhlah...," katanya melalui kemas kini status di Facebook petang ini.

Untuk rekod, selain pernah menjadi timbalan kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Nasharudin pernah menjadi anggota parlimen Yan tetapi tewas dalam persaingan mengekalkan jawatannya sebagai orang nombor dua PAS kepada Mohamad Sabu pada 2011.

Nik Abduh turut menitipkan nasihat kepada Rafizi.

"Nasihat saya, pandu cermat, jiwa selamat. Tekan minyak, tekan juga brek.." katanya.

Status calon naib presiden PAS pada muktamar parti itu di Alor Setar akhir bulan ini juga membayangkan parti terbabit turut mempunyai banyak maklumat.

Namun, dalam keadaan begitu, kata Nik Abduh, pemimpin PAS berusaha mempraktikkan akhlak mulia bahawa sesuatu yang belum kukuh adalah lebih baik berdiam diri.

"Maka diam adalah senjata disarung dan biarkan ia terlihat.

"Usah gegak mengejar mentari. Sabarkan diri, fajar (akan) menyinsing..." katanya berkias.

5 comments:

Anonymous said...

Biasalah di Malaysia pelapur dihina, pelaku disanjung.

Anonymous said...

Salah tu pelapur membawa fitnah perlu dihina...

Anonymous said...

12.23..Geng sotong bersuara... Komen pun dah nampak bodoh..
Kahkahkah..

Anonymous said...

Nik Abduh anak yg derhaka pada Tok Guru.

Anonymous said...

Terutama sekali kalau pelaku tu dari Parti Para Nabi kolot UMNO.

 
Blogger Templates