Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 17, 2017

DR. KAMARUL DEDAH BAGAIMANA DIA DISERANG BERTALU-TALU OLEH PENYOKONG DAP DAN PAN SERTA PKR SELEPAS DEDAH OPERASI HANNAH YEOH!!!!



Bertalu-talu nampaknya serangan yang dibuat terhadap diri saya ekoran laporan polis yang saya buat terhadap Hannah Yeoh. Bermacam-macam kata nesta yang keluar khususnya daripada mulut pemimpin dan penyokong DAP dan AMANAH, termasuk juga PKR, terhadap saya.

Apa yang tidak keluar dari mulut mereka hari ini? Bodoh,  bongok, bangang, dungu, kangkung, paranoid, pathetic, hampir semua kata-kata buruk yang biasa digunakan dihamburkan kepada saya. Sungguh pelik saya begitu bersungguhnya mereka, khususnya yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, hingga sanggup menghina saudara sendiri semata-mata kerana mahu membela Hannah Yeoh.

Banyak daripada komen negatif yang diberikan, termasuk oleh beberapa orang peguam yang agak terkenal, antaranya daripada AMANAH, berkisar di sebalik dakwaan bahawa tidak munasabah untuk dibayangkan bahawa buku Hannah Yeoh boleh mendorong pembacanya menganut agama Kristian atau cenderung kepada agama Kristian, yang disertakan dengan hinaan mengenai lemahnya tahap iman saya dan penganut agama Islam lain di Malaysia.

Hujjah ini jugalah yang digunakan oleh Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng, yang menyebut secara spesifik kononnya dakwaan saya bukan sahaja menghina kebijaksanaan rakyat Malaysia pelbagai agama, tetapi juga menunjukkan tahap kualiti ahli akademik di negara ini. Kata beliau, seperti kata yang lain, “Umat Islam, Hindu, Buddha dan bukan Kristian lain di negara ini tidak akan memeluk agama Kristian dengan hanya membaca buku Hannah”.

Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, pula dilaporkan membela Hannah Yeoh dengan bertanya, “Sejak bila bukan Islam tidak dibenarkan bercakap tentang agamanya sendiri?” Begitu juga Timbalan Presiden AMANAH, Salahudin Ayub, yang mendakwa Hannah Yeoh diberi kebebasan di bawah Perlembagaan Persekutuan untuk mengamalkan agama pegangan beliau dengan aman dalam negara kita.

Bagi saya, semua hujah yang diberikan ini melambangkan kebodohan penuturnya, baik Lim Lip Eng, Lim Guan Eng, Salahudin Ayub atau siapa saja yang berpandangan sama.

Selaku ahli politik atau selaku peguam, takkanlah mereka tidak tahu bahawa Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa “Undang-undang Negeri dan, berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang Persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam”?

Sebab itulah maka Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam diwujudkan di peringkat negeri di mana salah satu daripada seksyen kecilnya memperuntukkan bahawa “Seseorang adalah melakukan kesalahan jika ia memujuk, mempengaruhi, atau menghasut seseorang lain yang beragama Islam supaya menjadi penganut atau anggota suatu agama bukan Islam atau supaya cenderung kepada agama itu”.

Jelas diperuntukkan di dalam satu seksyen kecil lain (4) bahawa “Adalah tidak menjadi suatu pembelaan terhadap pertuduhan di bawah seksyen kecil (1) bahawa orang lain itu telah tidak terpengaruh oleh apa-apa perkara yang diperkata atau dilakukan oleh orang yang dituduh itu kepadanya”.

Maksudnya adalah, sama ada orang beragama Islam yang dipujuk, dipengaruhi atau dihasut “supaya menjadi penganut atau anggota suatu agama bukan Islam atau supaya cenderung kepada agama itu” benar-benar menjadi penganut atau anggota agama itu atau benar-benar cenderung kepada agama itu adalah tidak berbangkit.

Bila anda atau rakan anda didapati memujuk, mempengaruhi, atau menghasut seseorang lain yang beragama Islam supaya menjadi penganut atau anggota suatu agama bukan Islam atau supaya cenderung kepada agama itu, maka ia adalah tetap satu kesalahan walaupun usaha anda atau rakan anda itu menemui kegagalan.

Jika anda benar-benar mengakui kedaulatan undang-undang, anda cabar sajalah enakmen ini di mahkamah jika anda tidak berpuas hati dengannya. Usahlah jadi bangang dengan mengaitkannya dengan kelemahan tahap iman saya dan penganut agama Islam lain di Malaysia pula.

Dr Kamarul Zaman Yusoff


10 comments:

Anonymous said...

Bila Dr Zakir Naik membuat perbandingan ugama,mereka marah bila perbandingan terebut menyebabkan 'iman' puak mereka tergugat dan ada yg memeluk Islam kerana itu.Tapi bila puak mereka yg cuba menganggu gugat keimanan orang Islam ,itu tidak mengapa bagi mereka,walau pun perlembagaan melarangnya.Malangnya ada umat Islam sendiri yg menyokong mereka.Mereka inilah yg lebih lemah imannya berbanding Dr.Kamal.Lagi pun laporan polis oleh Dr Kamal hanya merupakan tindakan sindiran kepada HY,bukan kerana imannya benar tergugat.

Anonymous said...

yg marah dan maki hamun tu agama apa? sbb ramai melayu kristian skrg ni..

Unknown said...

Salam Dr, teruskan bongkar niat jahat mereka ni supaya lebih ramai yg tahu..semoga rahmat ALLAH sentiasa bersamamu..Aamiin

Unknown said...

Haramkn buku tu.. Klu tidak akan ada buku2 baru yg sama matlamatnya muncul.. Mmbaca sekali mmg x perasan isi buku itu ada motif.. Nnti klu dh bnyak buku.. X mustahil yg kita bimbng akn trjadi.

Anonymous said...

terrrbaikkkkk

kamal said...

Tabik tuan Dr...bongkarkan aje

Anonymous said...

Teruskan usaha tu supaya rakyat khususnua umat Islam sedar dgn bahaya ini.

Paksham said...

Pemimpin2 Islam PKR & PAN merupakan org2 baru melihat bandar, terperasan yg mereka sgt 'urban'. Org2 Melayu yg sudah turun temurun menjadi warga urban sgt tahu tentang cara jarum pendakwah2 seperti Hannah menyusupkan agenda mereka.

Anonymous said...

teruskan perjuangan semoga Allah merahmati dr

Anonymous said...

ITULAH MELAYU..DAPAT TEH SECAWAN ROKOK SEBATANG..MEREKA AKAN BEKUP KAFIR KERANA TERASA TERHUTANG BUDI. SAUDARA SEAGAMA DIHINA KERANA KUASA. INIKAH YANG UMAT ISLAM MAHUKAN???

 
Blogger Templates