Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, May 16, 2017

SEDANG TULAR KENYATAAN MEDIA, PKR PECAT TIGA ORANG EXCO PAS SELANGOR!!!



Khabarnya ada mesyuarat yang telah dijalankan oleh PKR membabitkan Kerajaan Negeri Selangor malam ini. Khabarnya juga Mesyuarat Biro Politik PKR itu lebih tepat lagi adalah untuk membuat keputusan berhubung kedudukan tiga orang Exco PAS di dalam Kerajaan Negeri Selangor dan keputusan telah pun dibuat.

Ada kenyataan media yang digunakan atas nama Wan Azizah Wan Ismail sedang ditularkan sekarang ini. Bagaimanpun, kesahihannya belum lagi dapat dipastikan.

Semalam, satu kenyataan media daripada Salehhin Mukhyi telah dipalsukan dan disebarkan. Kenyataan asal adalah terhadap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar. Bagaimanapun, kenyataan media yang dipalsukan itu, telah membuang nama Noh Omar sebaliknya digantikan dengan 'Presiden PAS'. Kenyataan palsu tersebut kemudiannya ditularkan oleh puak-puak Cap Bunga dan PKR di media-media sosial.

KENYATAAN MEDIA

KEADILAN telah mengambil keputusan didalam Mesyuarat Biro Politik PKR yang bersidang dan telah bersetuju sebulat suara untuk memecat 3 Exco PAS di dalam Kerajaan Selangor berkuatkuasa serta merta.

KEADILAN akan mengarahkan YAB Dato' Seri Azmin Ali menghadap Sultan sekembalinya dari Brusell untuk menghantar nama barisan Exco yang baru. Kekosongan Exco tersebut akan diisi oleh KEADILAN dan DAP. 

Perkembangan terbaru ini tidak sama sekali menjejaskan kerajaan negeri Selangor memandangkan kerajaan negeri hari ini mendapat mandat penuh rakyat negeri Selangor. Kerajaan Negeri Selangor di bawah kepimpinan YAB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali akan terus berfungsi seperti biasa untuk fokus membangun negeri dan memenuhi aspirasi rakyat.

KEADILAN mengulangi tekad untuk terus menentang kerajaan UMNO BN dan PAS untuk mencapai matlamat murni ini semua parti politik progresif mesti bergabung tenaga dan bersatu untuk menyelamatkan Malaysia dengan mengenepikan kepentingan parti masing-masing dan meletakkan agenda rakyat sebagai kerangka kepentingan bersama.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN
16 Mei 2017


##TERKINI 10:45 MALAM

PKR menafikan telah mengeluarkan kenyataan media itu dan menyatakan, kenyataan media tersebut adalah PALSU.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil mengeluarkan kenyataan tersebut menerusi laman Facebook rasmi PKR.





2 comments:

Anonymous said...

Mana Ada mesyuarat pecat, Mesyuarat akur Dan patuh araham dap Ada la pkr boleh buat,
Jilat lagi jilat ko barua2 biji taik dap.

Anonymous said...

Itu kenyataan media UMNO, dah lapar sangat.

 
Blogger Templates