Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 18, 2017

TAMPARAN MAT OVER KE MUKA DAVID TEO... ANTARA ADAB DAN TARAM LAMA!!!



Walau apa pun yang berlaku semasa Sesi TN50 membabitkan penggiat seni semalam, sesuatu yang positif harus dipandang dan dicungkil keluar.

Sebahagian besar daripada penggiat seni yang datang ke rumah PM itu sebenarnya mempunyai sikap yang sangat skeptikaldan kritikal terhadap Perdana Menteri. Malah tidak kurang juga yang memperolok-olokkan Najib dan Kerajaan di media-media sosial dengan pelbagai kecaman dan tuduhan.

Namun adab dan sopan tetap menjadi pegangan. Adat sebagai tetamu tetap dijaga.

Difahamkan, masalah David Teo adalah dengan Rosyam Noor. Pemilik syarikat filem itu tidak berpuas hati kerana Rosyam lambat memberi peluang kepadanya untuk bertanya. Namun gaya dan pertuturannya yang kedengaran dan bernada provokasi, menyebabkan ada yang naik angin.

Mat Over atau Sulaiman Yassin hanyalah manifestasi daripada sekalian ramai yang tidak berpuas hati dengan David Teo.

Industri hiburan juga sama seperti industri politik. Ada benci ada sayangnya.

ADAB adalah kunci kata daripada insiden malam tadi.

Tak kisahlah siapa yang betul dan siapa yang salah.

Di sebalik insiden tersebut, isu tentang geran kerajaan untuk industri filem kembali diperkatakan. Peruntukan yang dilihat ramai sebagai satu pembaziran memandangkan kebanyakan filem yang terhasil dan dihasilkan terutama daripada golongan yang paling pandai bercakap mengkritik kerajaan itu ini, sebenarnya tidak lebih bertaraf sampah dan tidak ke mana.


Berapakah geran yang telah disapu oleh David Teo untuk syarikatnya? Berapakah jumlah keseluruhan yang disapu oleh David Teo untuk menyajikan karya-karya sampah dan hiburan ringan kepada masyarakat Melayu memandangkan operasi dan khalayak yang menonton produk-produknya adalah Melayu?

ADAB tetap kunci kata daripada insiden malam tadi.

Daripada sekian banyak sikap biadap yang dilakukan bahkan provokasi melampau ke atas orang Melayu dan umat Islam di negara ini oleh orang-orang bukan Melayu, khususnya dari DAP, manifestasi kekerasan pasti akan terjelma dengan pelbagai asbab dan sebab-sebab yang tersendiri.

Semuanya kerana ADAB!!!


Malanglah buat David Teo walaupun pada masa yang sama, Nga Kor Ming memberikan sokongan kepadanya, bahkan juga mendapat sokongan daripada para penyokong DAP yang lain. Pastinya kemarahan terhadap dia yang tidak BERADAB akan berpanjangan termasuklah pertikaian tentang 100 buah filem Melayu yang dicita-citakannya untuk diterbitkan nanti.

Cuma agak menarik juga apabila terdengar perbualan antara Rosyam Noor dengan Najib Abdul Razak dalam klip berkenaan:"

Rosyam: Dia memang kurang ajar.
Najib: Tapi tak bolehlah sampai pukul-pukul. Salah tu tetap salah.




5 comments:

Anonymous said...

Kalau aku aku trajang.
Bravo mat tranung,

Anonymous said...

Moderator pun sengal. Org tak sekolah jadi moderator macam tilah jadinya. Carilah org lain patutnya.

Anonymous said...

Adab tetap Kunci kata ke kata kunci?

Anonymous said...

PEMBAWA GELARAN PERANGAI SERUPA APEK JUAL IKAN DIPASAR. PENAMPOR MAT OVER MAKANYA. KUANG AJOR. TAK TAU HORMAT.

Anonymous said...

Sendiwara seorang pemimpin negara yg juga penyamun dan pembunuh yg terulung di dunia. Nak tampar ke, nak telanjang org ke semua itu dah termaktub dlm gerak kerja pemimpin2 UMNO yg tak bermoral.

 
Blogger Templates