Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 23, 2017

KESIAN SYED SADDIQ... ORANG LAIN RAYA MAKAN KETUPAT, DIA MAKAN 'BLOODY FOOL' DAN 'STUPID'!!!



Hari Raya Aidil Fitri sudah semakin hampir. Dengan kata lain, Ramadhan sudah sampai ke penghujung.

Namun suasana politik di Malaysia tidak kunjung habis. Sebaliknya menjelang Hari Raya di mana kebanyakan warga kota yang berasal dari kampung, pulang ke kampung masing-masing untuk bersama-sama sanak saudara, menjadi medium terbaik untuk dipengaruhi bagi menyampaikan 'amanat' serta 'pesanan' para pemimpin dan parti pujaan masing-masing.

Kalau dahulu, hari raya adalah hari raya tetapi sekarang ini, ditambah-tambah pula dengan PRU yang semakin hampir, hari raya akan bertukar menjadi hari kempen politik.

Itu secara awamnya...

Syed Saddiq barangkali menjadikan hari raya kali ini, hari raya yang pertama dalam hidupnya yang paling tidak seronok.

Cerita dia dimaki hamun dan diherdik 'bloody fool' dan 'bodoh' dalam satu pertemuan tertutup ekoran keceluparan dan kelancangan mulutnya membocorkan rahsia pembabitan Tun Daim dalam skandal RM50 juta, kini sudah pun diketahui dan diperkatakan ramai orang.

Skandal RM50 juta yang membabitkan Tun Daim Zainuddin itu sebenarnya adalah antara sebahagian daripada pembayaran kepada pihak asing, termasuklah Clinton Foundation dan Sarawak Report yang bertujuan untuk menjatuh dan menggulingkan Najib Abdul Razak.

Dua hari selepas Raja Petra membuat pendedahan yang sebenarnya lebih kepada 'perangkap' dengan mendakwa Syed Saddiq sebenarnya tahu tentang penggunaan dana tersebut untuk melakukan serangan ke atas Najib dan kemudian memberitahu kepada tiga orang Exco Armada Cap Bunga, Syed Saddiq terpaksa membuat laporan polis dan kemudian sidang media untuk menebus dosa dan malu. Syed Saddiq gunakan cerita berlian RM116 juta sebagai bahan untuk menyerang Rosmah Mansor yang kemudian ditegur oleh Ahli Majlis Tertinggi Cap Bunga, Ainina Saaduddin agar cerita tentang berlian tersebut tidak perlu digunakan kerana ianya tidak wujud dan tidak ada bukti pun.


Syed Saddiq mahu mengajak rakyat bercerita tentang berlian RM116 juta yang kononnya dimiliki oleh Rosmah Mansor hasil penyonglapan wang 1MDB. Biarpun tidak ada gambar, tidak ada bukti, tidak ada transaksi malah tidak ada pun dalam senarai barangan yang akan dirampas DOJ, Syed Saddiq meneruskan cerita fitnah tersebut dengan harapan, dia boleh menjadi seperti Rafizi Ramli yang akhirnya terpaksa mengaku di dalam mahkamah bahawa dia cuma bergurau apabila membuat dan memanjangkan fitnah.

Daim Zainuddin yang selama ini dikatakan telah membiayai gerakan Syed Saddiq sehingga mahu menaja pengajiannya di Oxford, dilaporkan amat marah dengan kelancangan dan keceluparan mulut Syed Saddiq setelah mendapat tahu tentang pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra Kamaruddin.

Laporan polis yang dibuat oleh Syed Saddiq mengesahkan lagi yang dia sebenarnya berada dalam dilema teruk tanpa memikirkan natijah seterusnya. Bahkan lebih tepat lagi seperti menggali lubang kubur sendiri. Polis sudah tentu akan mencari identiti sebenar tentang ketiga-tiga orang Exco Armada tersebut dan akan menyiasat pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra membabitkan mereka.

Bukan soal dia memang benar-benar tahu atau tidak. Ini adalah politik. Dalam politik, tilam yang bercapuk-capuk pun boleh diheret ke mahkamah sebagai bahan bukti sepertimana yang berlaku dalam kes liwat pertama Anwar Ibrahim.

Bagaimana sekiranya ketiga-tiga orang Exco tersebut mengesahkan bahawa pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra itu adalah betul dan benar. Silap-silap ada antara mereka atau kesemua mereka merakamkan perbualan dan percakapan Syed Saddiq dalam bentuk audio atau video.

Apakah akan berlaku kali keempat Syed Saddiq mahu meletakkan jawatan selaku Ketua Armada selepas tiga kali sebelum ini, penuh sebak dan sayu untuk meletak jawatan tetapi kemudian menarik balik perletakan jawatannya selepas dia memperolehi pelajaran perit politik yang tidak pernah dijangkakannya?

Tunggu sajalah perkembangan terbaharu di dalam Parti Cap Bunga pimpinan Mahathir yang semakin caca marba!


2 comments:

Anonymous said...

Dia bnyk makan taik bloody fool.

Anonymous said...

Kan dah cakap. Hanya budak hingusan, yg kencing berlari dan kencing bercabang akan ikut Madey... si Syed ini IQ rendah... konon pendebat hebat.. perasan aje tu... makanan pulak bloody fool... stupid pulak.. nape lah nak sponsor dia belajar kat Oxford... buat malu aje... confirm FAIL punya... tak de class langsung dan silap2 tak ade otak langsung

 
Blogger Templates