Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 30, 2017

LIM KIT SIANG TUNJUK POWER, CALONKAN HUSAM MUSA SEBAGAI BAKAL MB KELANTAN TANPA KONSENSUS PAKATAN HARAPAN!!!



Di sebalik penafian kononnya DAP dan Lim Kit Siang hanya berpegang kepada konsensus dalam membuat sebarang keputusan membabitkan Pakatan Harapan, hakikatnya, konsensus yang dimaksudkan adalah diri Lim Kit Siang dan DAP semata-mata, bukannya hasil perundingan dengan PKR, PAN mahupun Cap Bunga.

Lim Kit Siang tidak mampu untuk menahan dirinya daripada memberikan bukti dan menunjukkan kepada kepimpinan Pakatan Harapan bahawa dialah seperti Ketua Nombor 1 mereka.

Pada ketika jawatan Perdana Menteri masih lagi bersifat sorong tarik dan rebutan antara beberapa nama dan parti - Anwar, Dr. Mahathir, Azmin dan Lim Kit Siang sendiri - di Kelantan, Lim Kit Siang membuat keputusan mutlak tanpa boleh dibantah untuk memberikan restu dan pengiktirafannya kepada Husam Musa. 

Seronoklah para penyokong Husam Musa. Melompat-lompatlah PAN apabila orang yang akan mengambilalih kepimpinan daripada Mat Sabu itu, dinamakan sebagai Menteri Besar Kelantan. Ini kerana Husam Musa sering digambarkan sebagai 'PENYELAMAT' Kelantan meskipun Menteri Besar sekarang, Ahmad Yaakob terpaksa menanggung beban dan masalah yang telah diwujudkan oleh Husam Musa sewaktu dia masih menjadi Exco Kanan pentadbiran Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat. 

Tentu ramai yang masih ingat dengan pelbagai projek ganjil yang dilancarkan oleh Husam Musa yang akhirnya menyebabkan Kelantan kehilangan wang negeri bahkan terpaksa mengemis daripada Kerajaan Pusat setiap bulan untuk menanggung kos pentadbirannya.

Begitu juga dengan Projek Lembah Sirih dan pembalakan di Hulu Kelantan yang sekarang ini, Husam Musa cuba menonjolkan dirinya sebagai pejuang dan penyelamat. Projek-projek tersebut semuanya dari zaman Husam Musa sebagai Exco paling berkuasa, bahkan lebih berkuasa dari Menteri Besar sehinggakan ramai yang melihat Allahyarham Nik Abdul Aziz pada waktu itu hanyalah jurucakap dan juru 'endorse' apa-apa sahaja yang ingin dibuat oleh Husam Musa.

Husam Musa seringkali digambarkan sebagai pengganti Allahyarham Nik Abdul Aziz untuk jawatan Menteri Besar Kelantan. Bagaimanapun, pada penghujung hayat Allahyarham Nik Abdul Aziz, campurtangan daripada anak-anaknya sendiri terutama Nik Abduh telah menyebabkan Nik Abdul Aziz menyingkirkan Husam Musa. Husam Musa tidak sahaja kehilangan peluang untuk menjadi Menteri Besar Kelantan, bahkan dia juga tidak dilantik untuk sebarang jawatan-jawatan utama termasuklah GLC Kelantan.

Maka bermulalah dendam membara Husam Musa kepada anak-anak Nik Abdul Aziz serta Ahmad Yaakob. Kematian Allahyarham Nik Abdul Aziz membuatkan Husam Musa menjaja cerita kononnya dia adalah anak murid paling kanan Nik Abdul Aziz. Nik Abduh dan adik beradiknya kemudian berjaya memperolehi injuksi dari mahkamah untuk menghalang Husam Musa dan PAN daripada menggunakan nama bapa mereka bagi mencari pengaruh dan sokongan. (RUJUK SINI)

Selepas PAS disingkirkan oleh DAP dari Pakatan Harapan, DAP menaja penubuhan PAN yang kepimpinannya terdiri sepenuhnya daripada golongan PAS Pro-DAP yang kecewa kerana kegagalan mendapat tempat dalam saf utama kepimpinan PAS.



Kegagalan menggertak PAS agar kembali semula menjilat DAP, menyebabkan DAP sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan PAS. Menerusi 'unit propaganda Melayunya' yang giat serta aktif di media-media sosial, terutama sekali di Group-Group WhatsApp, PAS dilabelkan sebagai salah satu instrumen UMNO. Gabungan PAS dan UMNO dipanggil sebagai PASNO. PAS juga digambarkan sebagai sebuah pertubuhan yang amat menjijikkan dengan sasaran kecaman, penghinaan dan sumpah seranah adalah Presiden PAS Abdul Hadi Awang, Ahmad Yaakob dan Nik Amar.

Husam Musa merupakan orang yang boleh memenuhi citarasa dan agenda Kit Siang serta DAP yang sangat kuat menentang sebarang usaha untuk menobat serta memartabatkan Islam sebagai sebuah sistem hidup bermasyarakat dan bernegara.


Gelagat Lim Kit Siang itu mendapat kecaman yang cukup banyak di media sosial, termasuklah di Malaysiakini yang merupakan sarang propagandanya. (RUJUK SINI)


2 comments:

Anonymous said...

Hallo.. lim kit sial.. lu komunis.. 13 may 1969.. lu bikin kecoh... lepas tu lari hilang.. nasib baik gua tarak jumpa.. kalau jumpa kepala potong punya.. lu sama lu punya anak sama DAP memang cilaka.. cibai

Anonymous said...

Husam dah terkenal dgn projek gagal ketika jdi exco dulu. Tak layak jdi mb.

 
Blogger Templates