Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 5, 2017

PROGRAM JERUSALEM'S JUBILEE BATAL, TAPI MEREKA SUDAH PASTI CARI AKAL LAIN UNTUK TERUS BUAT PROVOKASI!!!



Penganjur Jerusalem's Jubilee yang mahu meraikan kejayaan Israel menawan tanah-tanah Palestin dan membunuh rakyat Palestin dalam Perang 6 hari pada tahun 1948 di Cheng, Melaka pada 15 sehingga 18 Jun nanti, telah mengambil keputusan membatalkan program tersebut setelah mendapat nasihat dan diminta berbuat demikian oleh Polis Melaka.

Usaha penganjuran program 'All Malaysian Golden Gate Nations Revival Convocation (AMGGNRC)' dibuat oleh Elim Freedom, Melaka's Pastor Fellowship, Calvary Life Assembly Chinese, AMGGRC Facilitator Council dan YHWH's Asia House of Prayer of All Nations (YAHOPFAN) dengan kerjasama dan perkongsian dengan Jerusalem House of Prayer for All Nations (JHOPFAN).

Pagi tadi, Ketua Menteri Melaka, Idris Haron menolak penganjuran program berkenaan di Melaka, malah menurutnya, tiada sebarang kelulusan dan permohonan penganjuran program juga tidak pernah dibuat oleh penganjur.


Beberapa pihak cuba menggambarkan bahawa program Jerusalem's Jubilee hanyalah program bercorak keagamaan bagi penganut agama Kristian. Bagaimanapun, perayaan kejayaan Israel tersebut tidak ada sebarang kena-mengena dengan agama Kristian, bahkan Kristian dan Yahudi tidak pernah aman antara satu sama lain sepertimana yang ditunjukkan di Palestin. Kezaliman Israel yang berfahaman Zionis, merata termasuklah ke atas umat dan tempat-tempat suci Kristian.

Zionis merupakan musuh umat Islam dan musuh umat Kristian secara keseluruhannya. Bagaimanapun, pensimpati cuba menjadikan sambutan ulangtahun kejayaan Zionis Israel sebagai penakluk dan penjajah itu, sebagai topeng bagi masyarakat Kristian di negara ini.

Apa yang berlaku sebenarnya adalah bertujuan memprovokasi dan mahu membuktikan kepada dunia Zionis bahawa Malaysia dan umat Islam negara ini telah ditakluk serta dijajah. Dengan gelagat para pemimpin mereka yang berselindung di sebalik parti politik, khususnya DAP, kempen liberalisme, pluralisme dan pemaksaan ke atas umat Islam agar tunduk dan patuh kepada apa-apa sahaja tuntutan mereka, mahu dibuat.


Seruan Ngah Kor Ham supaya umat Islam dibenarkan murtad dan kemudian mengulangi seruannya itu di dalam Dewan Rakyat, merupakan antara contoh terbaik bagaimana mereka terus berusaha memprovokasi dan kemudian mahu membuktikan betapa ganas dan jumudnya umat Islam di negara ini.

Dengan 52 laporan polis dan pembatalan program berkenaan, pihak berkenaan sudah pasti akan memanjangkan tohmahan dan fitnah ke atas umat Islam dengan bantuan daripada segolongan umat Islam sendiri yang berlagak lebih liberal daripada liberalisme.

Maka benarlah seperti yang difirmankan oleh Allah Taala di dalam al Quran yang antara lain maksudnya:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu." (Maksud ayat 120, Surah Al Baqarah)

2 comments:

Anonymous said...

Nak pakai Kristian utk membenam 1MDB atau pakai isu Cina utk menangkis rasuah UMNO tak akan ke mana2 pun sebab Melayu cam Tun dah confirm UMNO itu parti penyamun yg terulung.

Anonymous said...

Kalau nak cari barang2 curi ikutlah Badawi ke Australia.

 
Blogger Templates