Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, June 2, 2017

SAYA TAK BERSALAH, KATA MUHYIDDIN BERHUBUNG 'KEKACAUAN' DALAM PARTINYA SENDIRI!!!



Dalam satu kenyataan, Presiden Parti Cap Bunga, Muhyiddin Yassin berkata, dia sedar bahawa ramai ahli parti tersebut keluar parti kerana sebilangan pemimpin Bahagian yang tidak berpuas hati dengan perlantikan Pengerusi-Pengerusi Negeri.

Secara tidak langsung, Muhyiddin sebenarnya memperakui bahawa parti yang dia adalah Presiden boneka itu sedang mengalami penyusutan sokongan ketara berbanding keyakinan tinggi yang ditunjukkan oleh juak-juak propaganda kononnya Cap Bunga sedang mendapat sokongan ramai di serata negara.

Bagaimanapun, menurut Muhyiddin, ahli-ahli yang didakwa keluar dari parti itu, jumlahnya tidak seramai mana. Apatah lagi sebahagian besar daripada mereka hanyalah tidak berpuas hati dengan Pengerusi Cap Bunga Negeri yang telah ditentukan oleh kepimpinan pusat.

Menurutnya lagi, itu mungkin kerja beberapa orang yang tidak gembira dengan keputusan kepimpinan pusat yang tidak melibatkannya seorang sahaja. Malah, Muhyiddin juga berkata, dia tahu siapa yang menjadi penyebab dan dalangnya.

"Beritahu saya, di mana 1000 orang yang tinggalkan parti itu? Perkara sebenarnya ialah, hanya puluhan yang keluar. Kumpulan kecil itu pula sekadar melaungkan 'ribuan keluar'," katanya kepada pemberita selepas berbuka puas di Masjid Ar-Raudah di Pulau Betong, Balik Pulau semalam. 

Beberapa pihak dari dalam Parti Cap Bunga sendiri sebelum ini, menyalahkan Muhyiddin Yassin dan kepimpinannya yang lembap, bahkan menuduhnya sebagai melantik hanya orang-orang yang rapat dengannya untuk mengetuai perhubungan negeri walaupun hakikatnya, orang yang dilantik bukan sahaja tidak berpengalaman tetapi juga tidak berkelayakan.

Namun lebih daripada itu, Cap Bunga sendiri sehingga ke hari ini gagal menjumlahkan anggaran sebenar keahlian mereka walaupun dari semasa ke semasa mereka mendabik dada bahawa keahliannya bertambah secara drastik dari seluruh negara.

Media melaporkan 1000 orang ahli Cap Bunga Perak meninggalkan parti itu secara besar-besaran pada 26 Mei lepas dan mendakwa Muhyiddin gagal menyelesaikan konflik pada peringkat nasional dan negeri. Rata-rata mereka adalah bekas ahli UMNO dan sebahagian besar daripada mereka adalah ahli serta pemimpin-pemimpin UMNO yang kecewa kerana gagal mendapat projek atau jawatan sebelum menyeberang masuk ke Cap Bunga, dan kemudian lompat parti lagi.
Secara umumnya, kuasa dalam parti Cap Bunga bukannya pada tangan Muhyiddin. Walaupun Muhyiddin adalah Presiden tetapi dia sekadar pelengkap hierarki tanpa sebarang kuasa kerana semua kuasa Cap Bunga berada di tangan Mahathir dan ditimbalankan oleh anaknya sendiri, Mukhriz yang sedang mempublisitikan diri berbanding partinya sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

Tak kira berapa jumlahnya klu parti yg baru berusia tak sampai setahun jagung ada yg dah keluar bermakna parti dah bermasalah.

 
Blogger Templates