Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, July 27, 2017

SELEPAS MENAMAKAN DIRINYA SEBAGAI 'TOP DOG', PENCERAMAH TERKENAL DAP MELABELKAN DR. MAHATHIR SEBAGAI 'KUDA TUA' UNTUK SKRU MELAYU!!!



Penceramah DAP yang berasa dia sangat besar kepala dan terlalu memusuhi orang Melayu, bahkan dalam ceramah-ceramahnya sentiasa mencadangkan bagaimana Cina DAP boleh menguasai Melayu-Islam di negara ini, Hew Kuan Yau barangkali secara tidak sengaja telah memecahkan rahsia dan objektif utama DAP serta Lim Kit Siang. 

Dia yang turut dikenali sebagai 'Superman' mencipta satu lagi kontroversi yang sudah pasti tidak akan disenangi oleh Lim Kit Siang apabila menyamakan Dr. Mahathir sebagai 'keris' yang boleh digunakan untuk membunuh UMNO. 

Di dalam status Facebooknya, Hew memuatnaikkan gambar keris dan menulis petikan dalam bahasa Cina yang bermaksud, "Sekiranya kita hendak menjalankan tugas, kita perlu menajamkan senjata kita."

Menurutnya, untuk menghapuskan UMNO terutama di kawasan-kawasan luar bandar, 'kuda tua' adalah senjata paling tajam yang boleh digunakan. 

"Perlu diingat, kuda tua itu boleh menjadi alat untuk menentang Najib," tulisnya. 

'Kuda Tua' yang dimaksudkannya adalah merujuk kepada Dr. Mahathir yang namanya dalam Bahasa Cina kedengaran seperti perkataan yang bermaksud kuda. 

Pada Pilihanraya Negeri Sarawak lalu, Hew Kuan Yau mencetuskan kontroversi apabila dia menuturkan ayat 'Skru Melayu' yang kemudian cuba dinafikan oleh DAP sebagai pendirian rasmi parti tersebut. 

Ketika berkempen di Batu Kitang, Kuching, Hew menyeru para pengundi memilih calon DAP, Abdul Aziz Isa yang boleh digunakan oleh parti sebagai Melayu yang akan menyerang Melayu. 

Di dalam posting di Facebooknya, dia turut memperlekehkan mereka yang membenci Dr. Mahathir dan berkata, golongan tersebut gagal melihat apa yang perlu dilakukan. Dia turut menggesa para pengundi untuk mempergunakan kekuatan bekas pemimpin utama UMNO itu untuk menghapuskan UMNO. (RUJUK SINI)

Posting terbaharu Hew Kuan Yau itu, telah mendapat komen-komen menyokong daripada peminat-peminatnya yang rata-rata mereka adalah dari kaum Cina.


2 comments:

Anonymous said...

Last2 madey jadi alat dap untuk skrew melayu, nasib manusia selalu sukar di jangka kan, kih3

Anonymous said...

Kalau DAP tu syaitan lebih baik diguna lawan syaitan UMNO. Itulah kelebihan pemikiran Tun.

 
Blogger Templates