Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 21, 2017

WALAUPUN TERKANTOI MENIPU SAMAKAN MAKMAL AUTISME UKM DENGAN PERMATA PINTAR, PENULIS PRO-DAP TEGAR SERANG ROSMAH MANSOR!!!



DAP dan Pakatan berusaha sedaya mungkin untuk memburuk-burukkan PERMATA NEGARA dan Rosmah Mansor. Serangan ke atas Rosmah Mansor bukannya baru, sudah terlalu lama. Sehinggakan bekas Perdana Menteri Malaysia yang cuba menggulingkan Najib Abdul Razak, turut menjadikan Rosmah Mansor sebagai sasaran menaikkan sentimen kebencian dan persepsi buruk terhadap Najib Abdul Razak.

Itu belum lagi dari mulut Mukhriz Mahathir yang tidak sedar, isterinya jauh lebih teruk berbanding Rosmah Mansor!

DAP menggunakan media alternatif sebagai bahan kempen berkesan mereka. Trend membaca masyarakat Malaysia yang lebih terarah kepada media alternatif digunakan sebaik-baiknya oleh DAP untuk menusukkan jarum hasutan dan fitnah. Ditambah pula dengan sikap sembrono kebanyakan rakyat Malaysia yang hanya membaca tajuk atau sebahagian artikel sebelum membuat kesimpulan dengan pantas tanpa sebarang rujukan lain, memudahkan banyak kerja DAP.




Portal pro-DAP terbaharu, Malaysian Insight memuatkan pandangan daripada seorang pro-DAP kental yang sangat membenci PERMATA dan Rosmah Mansor. Penulis artikel berkenaan yang menggunakan nama Fa Abdul, bukan sahaja menfitnah PERMATA KURNIA, tetapi sengaja mengelirukan fakta antara Makmal Autisme UKM dengan Permata Kurnia. (BACA DI SINI)


Makmal Autisme UKM bukanlah Permata Kurnia tetapi merupakan starter kepada Permata Kurnia. Seorang ibu yang anaknya adalah salah seorang pelajar di Makmal Autisme UKM berkata, sebagai ibu bapanya, mereka mengharapkan anak mereka dapat peluang ke Permata Kurnia, namun amat faham peluang dan jumlah penyertaannya amat terhad. Ini adalah kerana Permata Kurnia bukan sekadar menyediakan tempat untuk anak-anak austisme belajar tetapi juga peluang ilmu kepada ibu bapa, guru-guru dan juruterapi untuk mendidik anak-anak austisme dalam pelbagai cara.

Dengan sengaja menyeleweng dan mengelirukan pembaca tentang Makmal Autisme UKM dengan Permata Pintar, penulis artikel di portal pro-DAP itu, cuba membangkitkan tentang peruntukan dan wang negara yang diberikan kepada Permata. Dia cuba menggambarkan bahawa peruntukan tersebut adalah untuk kegunaan Rosmah Mansor dan Permata Kurnia (atau Permata secara keseluruhannya) adalah sebuah program yang gagal sepenuhnya.

Paling menarik ialah apabila penulis artikel berkenaan menghina tahap kecerdikan dan kewibawaan guru-guru di Makmal Autisme UKM yang kemudian mengundang jawapan balas daripada Profesor Dr. Hasnah Toran, Pengarah Pusat Permata Kurnia.


Di bawah adalah jawapan balas Prof. Dr. Hasnah yang disalin terus dari Facebooknya.

Saya faham skrg musim pilihanraya...gendang2 sudah mula dipalu. Disebabkan negara kita demokrasi...nak palu gendang tu palulah. Tapi palulah dgn betul. Kalau dah sumbang tu sakit telinga yg mendengar...

Sy nak jelaskan:

1. Tiada Permata Kurnia di UKM

2. Yg ada Makmal Autisme

3. Sy tak pasti penulis ni bila tahun dia dtg ke Makmal Autisme utk buat dokumentari.. tetapi jika Makmal daif... itulah tempatnya kita mulakan perjuangan kita utk masa hadapan yg lebih cerah utk anak2 isi syurga kita. Kami sangat bersyukur UKM beri bangunan dan letrik air utk kami beroperasi. Cik penulis banyak komen...sy nak tanya...pernah tak menyumbang semasa team Makmal perlu mencari rm13k setiap bulan utk survive? Cikgu2 yg dia kata tak reti berbahasa penjajah tu jugalah yg bertungkus lumus tulis buku...jual buku..utk memastikan kelangsungan makmal autisme.

4. Sebenarnya di Makmal...ada cleaner datang tiap2 hari mencuci. Cleaner yg digajikan oleh UKM
5. Wah penulis bukan shj speaking English very tall (pinjam ayat Adibah Noor... yg juga graduan Fakulti Pendidikan UKM) penulis juga sangat pandai mengajar anak2 autisme. Sekali dia beri tunjuk ajar (gunakan stool di sinki) miraculously budak2 di makmal boleh buat semua tugasan secara berdikari. Errr...bukan sebab cikgu ajar tiap2 hari eh? Oooo.... kena tunggu org dokumentari tunjuk ajar baru budak2 semua jadi pandai.

Yg mana dah lama mengikuti FB sy...tentu tahu...saya tak pernah komen ttg politik. Sy bukan org politik. Sy ibu dan cikgu. Maka saya tulis tentang anak2 dan ttg pelajaran esp Pend Khas. Tapi disebabkan penulis ni kutuk Permata Kurnia dan Makmal Autisme... sy perlu pertahankan. Susah payah kita pergi belajar...buka makmal ...tlg buka PK....senang2 dia komen itu ini.

Dan yang paling sy tak tahan bila dia komen ttg cikgu2 kami yg tak pandai cakap omputih dan pengotor. Awak tahu dah brp org anak yg mereka didik dari pakai lampin sampai mampu ke bilik air sendiri. Dari tak pandai cakap hingga pandai membaca. And here you are highlighting the importance of pronouncing anchovies vs ancovies.

You mess with our teachers ...means you mess with me, mak cik!

Ps: Inilah sebabnya knp kami screen habis2 org2 yg nak buat research...nak buat observation...nak buat filming kat PK. Pun kena juga...ini cerita lain kali.

1 comment:

Anonymous said...

dapigs memang babi hutan makan cacing&segala kotoran....

 
Blogger Templates