Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 11, 2017

RAFIZI RAMLI SEPERTI SENGAJA KANTOIKAN DIRINYA MENFITNAH DALAM USAHA PUNGUT DERMA UNTUK INVOKENYA!!!



Rafizi Ramli tidak bertahan lama kali ini. Tidak sampai 5 minit selepas menfitnah Abdul Rahman Dahlan, Menteri EPU, menerusi page INVOKE, dia menarik kembali video tersebut daripada tontonan ramai.

Bagaimanapun, ramai yang menyaksikan bagaimana Rafizi cuba mencipta persepsi jahat kononnya Abdul Rahman Dahlan telah memberikan kontrak kepada sebuah syarikat bergelar PICO Integrated Exhibits Sdn. Bhd yang mana salah seorang pemegang sahamnya adalah 'Raslan Dahlan'. 

'Raslan Dahlan' didakwa oleh Rafizi sebagai saudara lelaki Rahman Dahlan. 

Untuk pengetahuan, PICO telah terlibat dalam perniagaan pameran selama lebih 20 tahun. 

Matlamat Rafizi untuk mewujudkan persepsi dan kemudian memanjangkan fitnah, sudah dikira berjaya memandangkan 'sambutan' dan reaksi yang diberikan oleh para pengikutnya ketika video INVOKE disiarkan.

Namun hakikatnya, 'Raslan Dahlan' bukanlah saudara lelaki Abdul Rahman Dahlan sebagaimana yang didakwa. Malahan mereka tidak mempunyai kaitan kekeluargaan pun. 

Nama penuh Raslan adalah Nooraslan bin Mohd Dahlan dan dilahirkan di Johor berdasarkan kod Kad Pengenalannya, 01. 

Manakala nama penuh Rahman pula adalah Abdul Rahman bin Datuk Hj. Dahlan (tanpa Mohd). Dilahirkan di Sabah. Bapanya adalah bekas ADUN Sabah untuk DUN Sulaman selama enam tahun bermula dari tahun 1971. 

Kod Mykad Sabah adalah 12, 47, 48 atau 49.

Rafizi dalam kenyataannya sebelum itu menyatakan, dia mempunyai bukti kukuh bagaimana seorang menteri yang rapat dengan Perdana Menteri telah menyalahgunakan kuasa dan mengamalkan kronisme. Pendedahan tersebut dibuatnya menerusi siaran langsung televideo INVOKE di Facebook. 

Bagaimanapun, ternyata tembakannya sekali lagi rambang dan lebih kepada sengaja mencari nahas. Sudah pasti, satu lagi saman fitnah akan diserahkan kepada Rafizi Ramli. 

Agak menarik, mengapa Rafizi Ramli sangat terburu-buru dalam membuat pendedahan tersebut sehingga dia tidak mempunyai penyelidikan dan semakan secara lebih teliti. Apakah ini merupakan satu-satunya cara untuk Rafizi Ramli mengumpul kekayaan dengan mengutip derma sebagaimana yang dilakukannya dalam kes saman fitnah NFCorps yang menyaksikan dia berjaya mengutip RM1.5 juta berbanding RM300,000 yang perlu dibayar kepada Pengerusi NFCorps beberapa bulan lepas. 

Dalam dakwaannya, Rafizi berkata Ekspo Negaraku merupakan satu pembaziran wang yang sangat besar dan menelan kos berpuluh-puluh juta ringgit. 

Ekspo tersebut bagaimana terbukti mendapat kejayaan besar dan telah dikunjungi lebih 500,000 orang pengunjung. Mereka yang mengunjungi ekspo tersebut pasti kagum dengan pameran maya dan interaktif bertaraf tinggi yang memberi maklumat dan mendidik masyarakat Malaysia tentang pelbagai pembangunan infrastruktur di negara ini, selain projek-projek yang sedang dibangunkan serta perancangan projek-projek masa hadapan.


Abdul Rahman Dahlan dalam pada itu telah mengeluarkan satu kenyataan bahawa dia sedang berbincang dengan para peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Rafizi. 

Nampaknya Rafizi bakal mengutip derma lagi daripada rakyat Malaysia, khususnya para penyokongnya untuk memenuhkan kantung peribadi dan INVOKE serta satu lagi syarikatnya!


1 comment:

Anonymous said...

sebelum dajal sebenar keluar, dajal telah ada wakil wakilnya di seluruh dunia dan sotong ni munkin wakil yg di lantik utk Malaysia...memfitnah itu merupakan zikir yg tak boleh di tinggal bagi pengikut pengikut dajal...

 
Blogger Templates