Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 13, 2017

RAHMAN DAHLAN NAK SAMAN? SAMANLAH, RAFIZI RAMLI SIKIT PUN TAK TAKUT!!!



Rafizi Ramli tidak ada cara lain kecuali memperakui yang dia sebenarnya bukan sahaja seorang penipu tetapi juga seorang penfitnah tegar. Semuanya bermula apabila Rafizi Ramli sendiri 'tersilap' membuat tekaan dalam keterujaannya untuk membuktikan yang Ekspo Negaraku adalah satu pembaziran.

Ironinya, Rafizi turut mengakui, dia tidak pernah mengunjungi ekspo tersebut.

Abdul Rahman Dahlan dan Razlan Dahlan yang menjadi mangsa fitnah Rafizi telah membuat kenyataan bahawa tindakan undang-undang akan diambil terhadap Rafizi Ramli.

Di sebalik hakikat bahawa dia memang seorang penfitnah dan pembohong besar, Rafizi Ramli dilihat enggan meminta maaf walaupun pada masa yang sama, telah mengakui kesalahannya. Bahkan demi ego dan maksud yang lebih tersirat membabitkan dua buah syarikatnya yang sangat bergantung harap kepada sumbangan orang ramai sebagai punca pendapatan, Rafizi Ramli mencabar kedua-dua 'bin Dahlan' itu menyamannya.

Ramai yang melihat tindak tanduk Rafizi itu sebenarnya didorong oleh 'kejayaannya' mengutip RM1.5 juta dalam tempoh beberapa hari sahaja sebelum ini untuk membantunya membayar saman Pengerusi Eksekutif NFCorps yang berjumlah RM300,000.

Rafizi dilihat sedang berhadapan dengan pelbagai masalah termasuklah di dalam PKR. Berbanding ketika dia merangka Langkah Kajang yang akhirnya menyaksikan Anwar Ibrahim berjaya disumbat ke dalam penjara dan Wan Azizah terlepas peluang menjadi Menteri Besar Selangor, malah PRK Kajang yang menaikkan Wan Azizah, turut dikecam kerana membuang wang rakyat semata-mata untuk memuaskan hati Rafizi Ramli.

Maka tidak hairanlah Rafizi terpaksa bergantung kepada syarikat persendiriannya berbanding PKR yang telah menjadi medium awalnya. Dalam apa-apa aktiviti pun, Rafizi cuba mengelak daripada menggunakan PKR sebaliknya cuba menaikkan syarikatnya, Invoke dan KEIPP yang konon-kononnya membekalkan tenaga kerja kepada Invoke.

Justeru, Rafizi perlu meneruskan kerjaya politiknya dengan menggunakan kaedah yang paling pantas iaitu membuat dan mencipta fitnah.

Cuma kali ini, Rafizi terjerat dengan fitnah yang diciptanya. Namun sebagai orang yang pernah mendapat laba daripada fitnah yang merupakan sebahagian daripada pekerjaannya, Rafizi pasti akan menggunakan masalah ini sebagai kaedah mencari wang yang lebih mudah dan pantas.


1 comment:

Anonymous said...

Untong si rapijik..dia mmg minta disaman juta2..senang le minta derma melalui invoke..bijak bijak..tp yg bodohnya si pemberi.

 
Blogger Templates