Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, January 21, 2018

AHMAD BASHAH TERLALU KUAT! PAKATAN PERLUKAN AMERIKA SYARIKAT UNTUK MENANG KEDAH!!!



Inilah mulut-mulut yang begitu sedap mengutuk dan mengata apabila Perdana Menteri Malaysia melakukan lawatan rasmi yang membawa misi perdagangan ke Amerika Syarikat, mahupun membawa masuik pelaburan asing ke negara ini.

Najib jual Malaysia. Najib gadai tanah rakyat. Najib jual negara. Dan segala macam tohmahan serta  perlecehan yang lain. 

Namun akhirnya yang terbukti cuba mendapatkan bantuan pihak asing, terutama daripada kuasa besar bahkan sembunyi-sembunyi meminta bantuan adalah mereka sendiri. 

Pada 16 Januari lalu, bertempat di Hotel Grand Alora, Alor Star, satu pertemuan 'sulit' tetapi terancang telah diadakan membabitkan Duta Amerika Syarikat yang sedang melakukan 'lawatan rasmi ke Kedah' dengan empat orang pemimpin Pakatan Harapan Kedah. 

Pertemuan yang berlangsung selama lebih kurang sejam tersebut dilihat sangat penting memandangkan PRU-14 semakin hampir dan dana pilihanraya amat diperlukan. Dan seperti yang diketahui Amerika Syarikat menerusi agensi-agensi tertentunya, akan menaja kumpulan-kumpulan atau individu-individu tertentu seperti mana yang berlaku kepada Anwar Ibrahim, Malaysiakini, Majlis Peguam, C4, BERSIH dan sebagainya.

Apa agaknya hendaknya digadaikan dan dicagarkan kepada Amerika Syarikat oleh para pemimpin Pakatan Harapan Kedah itu sebagai timbalbalas sokongan kuasa besar itu kepada Pakatan Harapan Kedah yang nampaknya kini diketuai oleh Amiruddin Hamzah, bekas ADUN dan Timbalan Pesuruhajaya PAS yang kini telah berpindah masuk ke PPBM?

Sama seperti yang dihujahkan oleh para penyokong Pakatan apabila membabitkan Najib Abdul Razak, terlalu mustahil Amerika Syarikat saja-saja berminat dan baik hati mahu 'membantu' terutama pihak yang sedang menentang Kerajaan Negeri Kedah yang dipimpin oleh Ahmad Bashah Hanifah kalau tiada apa-apa yang menarik. Tentu ada ganjaran besar yang ditawarkan bagi membolehkan bantuan dan perhatian Amerika Syarikat bagi menawan salah sebuah negeri di Malaysia?

Kalau dikatakan Amiruddin berpengalaman sebagai Exco Perdagangan yang mahu membawa masuk pelaburan dari Amerika Syarikat, semasa dia masih Exco dahulu, tiada juga pelaburan dari Amerika Syarikat. Malahan semasa Amiruddin sebagai Exco, pelaburan asing yang masuk ke Kedah amat menyedihkan. 

Dan kuasa besar seperti Amerika Syarikat pastinya tidak akan tertarik dengan padi, atau hotel-hotel mewah milik kroni Mahathir di Langkawi melainkan sesuatu yang lebih besar lainnya sehingga perlu membantu menggulingkan Ahmad Bashah Hanipah yang dilihat sebagai sekutu kuat Najib Abdul Razak.

4 comments:

Anonymous said...

Betul la nie...? Kalo fitnah,tanggung le d akhirat.

Anonymous said...

To help STRENGTHEN the US's economy....

to buy AIRPLANES Billions Billions....

to invest FUNDS that we have Billions Billions...

tuh lanun-bugis yang kata hanya kerana nak Photo-Op mileage....

42 Juta kebas duit dari SRC celah gigi jer tuh yang Juta juta tak main lagi dah Billion Billion ajer wei! Dia ingat duit kepala bapak dia ke???

Anonymous said...

Kepala bapak Kau hanjing dapig.. Kikiki..

Anonymous said...

Tak..dia,pakai duit kepala oyang kau tu yg hangin sgt...

 
Blogger Templates