Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, February 1, 2018

PAGE PENYOKONG MAHATHIR BUAT FITNAH LAGI... KERETA PROP FILEM PUN, DIKATAKAN POLIS CHINA JAJAH MALAYSIA!!!



Barangkali sudah ketandusan idea untuk membuktikan yang Malaysia telah dijual oleh Najib Abdul Razak kepada China, penyokong Mahathir terpaksa mencari sudut yang lebih 'hebat' menampilkan ketinggian patriotik mereka walaupun pada masa yang sama, mereka cukup seronok apabila Mahathir mengetuai Pakatan Harapan mendesak 14 buah negara Eropah untuk mengenakan tekanan kepada Malaysia.

14 buah negara Eropah tersebut terlibat dalam kempen boikot minyak kelapa sawit Malaysia, sekaligus akan menjejaskan pekebun-pekebun kecil dan terutama sekali masyarakat FELDA.


Teraba-raba dan gagal memanipulasikan isu tanah TUDM Sungai Besi apabila fitnah tanah tersebut dimiliki oleh China dijawab dengan fakta dan angka, puak berkenaan mengalihkan kepada isu lain yang lebih remeh dan dilihat lebih 'mudah' untuk dimanipulasikan.

Sekeping gambar yang memaparkan kereta peronda polis bertulisan Cina digunakan untuk tujuan tersebut. Gambar tersebut dikatakan, China telah menjajah Malaysia dengan menubuhkan pasukan polis dan perondanya sendiri. Sekaligus Malaysia telah dijajah oleh China.


Sebuah kumpulan propaganda pro-Mahathir di Facebook menularkan gambar tersebut dan membuat tohmahan serta fitnah, membuatkan ramai yang berkongsi dan menularkannya semula. Dan sama seperti isu tanah TUDM Sungai Besi, isu tersebut segera menarik perhatian Netizen.

Bagaimanapun, tohmahan berkenaan sekali lagi dibidas dan disanggah oleh Netizen yang tidak boleh diperbodoh-bodohkan hanya dengan 'nostalgia Mahathir'. Pada masa yang sama, PDRM turut menasihati orang ramai agar tidak mempercayai gambar kenderaan polis negara China yang kononnya digunakan di negara ini.

Ketua Komunikasi Korporat Bukit Aman, Datuk Asmawati Ahmad berkata, kenderaan berkenaan digunakan untuk penggambaran filem.



"PDRM memandang serius dakwaan dan persoalan yang dibangkitkan oleh sebuah laman Facebook yang menggunakan gambar bekas pemimpin negara tersebut kerana ia jelas berniat serong dan cuba membangkitkan persepsi negatif terhadap agensi kerajaan.

"Orang ramai dinasihatkan agar tidak memuatnaikkan sebarang status tanpa terlebih dahulu mendapatkan maklumat yang sahih kerana ia boleh membawa implikasi yang negatif terhadap pihak tertentu," tegasnya dalam satu kenyataan.

Jelas, filem bertajuk, 'The Original Sin' yang dirakamkan di Putrajaya itu adalah untuk tayangan untuk tayangan di negara China.


No comments:

 
Blogger Templates