Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 31, 2018

KENAPA MUKHRIZ TAK BERANI SAMAN CAMBRIDGE ANALYTICA DAN AZRIN ZIZAL? KALAU TAK SALAH KENAPA TAK SAMAN?!!!



Kita tinggalkan Selangor dengan skandal tanah Ijok. Lagipun Azmin Ali sedang sibuk bertaichi dan bersilambam sambil mencucuk-cucuk peta untuk mempertahankan dirinya dengan fakta-fakta yang dia sendiri tahu, fakta-fakta tersebut tidak membantunya. Apatah lagi sekarang ini terdapat laporan lebih 500 orang peneroka tanah Ijok yang dianiayai, merancang saman ke atas Azmin Ali dan Kerajaan Negeri Selangor.

Kita tinggalkan juga isu terowong dasar laut Pulau Pinang apabila Lim Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang yang sebelum ini cukup garang, tiba-tiba kehilangan telur apabila wacana dan forum diadakan di Dewan Persatuan Tan Si Eng Chuan Tong Kampung Paya dan dihadiri lebih 2000 orang turut menampilkan musuh-musuh utama Lim Guan Eng yang dicabar debat iaitu Wee Ka Siong dan Eric See-To.

Sampai ke saat ini, kedua-dua beranak tersebut belum lagi tampil memberikan sebarang alasan mengapa mereka tidak muncul dan memberanikan diri untuk berdebat walaupun seringkali Lim Guan Eng mendabik dada, rakyat Penang berada di belakangnya!

Kita tumpukan perhatian kepada seorang lagi anak pemimpin utama Pakatan iaitu Mukhriz Mahathir!

Sebelum ini, salah seorang pemimpin PPBM mendedahkan kononnya Barisan Nasional telah berjaya memenangi Kedah pada PRU-13 lalu dengan menggunakan khidmat Cambridge Analytica (CA) yang berpangkalan di London. Bagaimanapun, pendedahan yang dibuat oleh bekas pegawai media Mukhriz yang juga merupakan Ketua SCL GROUP Divisyen Asia Tenggara yang merupakan anak syarikat CA, Azrin Zizal bahawa Mukhriz sebenarnya yang menggunakan khidmat CA, telah menimbulkan polemik dan kontroversi.

Mukhriz mengancam untuk menyaman kononnya CA telah menfitnahnya. Bapanya pula berkeras mengatakan yang mengupah CA adalah Barisan Nasional. Azrin Zizal terus mencabar Mukhriz agar menyaman CA dan dia akan membuat pendedahan besar-besaran pembabitan Mukhriz dengan CA.

Dua minggu, isu CA dan Mukhriz senyap sunyi. Alih-alih, muncul berita, Mukhriz Mahathir menolak untuk menerima cabaran Azrin Zizal untuk menyaman CA dengan alasannya, 'membuang masa'. (RUJUK SINI)

Menurut Mukhriz, dia sekarang sedang memberikan fokus kepada PRU.

Apakah kerana CA sendiri yang mengatakan, mereka bekerjasama dengan Mukhriz dan bukannya Barisan Nasional, membuatkan Mukhriz terpaksa membatalkan niatnya?

Apakah Mukhriz baru sedar, seandainya dia membawa kes tersebut ke mahkamah, maka lebih banyak benda lain akan terdedah?

Isu ini bolehlah dijadikan sebagai rujukan untuk kes BERITA PALSU. Justeru, seandainya benar Mukhriz telah difitnah, mengapa pula dia enggan mengheret agensi berkenaan bersama-sama dengan Azrin Zizal ke mahkamah? Apatah lagi para penyokong Pakatan, terutama sekali PPBM seringkali melaung-laungkan, 'Kalau tak salah, mengapa tak saman?'



2 comments:

Anonymous said...

Mukhriz. Jesuit alumni Sophia University Tokyo. His bro, is under San Miguel (St Michael), largest beer manufacturer in Philippines, also under Jesuit control, under which Petron is operating. DrM a proxy of Jesuits and a socialist. His party logo is the rose of Socialist International. Now he works closely with LKS, his comrade. Anwar is Jesuit proxy, and works with Fabian Socialists. You don't have to publish this. Just for you.

Anonymous said...

boboi kenapa kau biarkan moyang terhegeh2 sasau mencari DEDAK??

 
Blogger Templates