Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, March 25, 2018

LEBIH BAIK 'MB LENA' YANG PRO-AKTIF BANTU RAKYAT DARIPADA 'MB BAKA CERDIK' YANG SIBUK MAIN DOLPHIN DI NEGARA ARAB!!!



Kedah adalah negeri yang tertua di Malaysia. Tamadun di Kedah merupakan antara tamadun tertua di dunia rantau timur. Zaman purbanya, Kedah terkenal sebagai pusat pengeluaran hasil-hasil besi sepertimana yang wujud di Sungai Batu, kawasan bersejarah yang cuba 'dilombong' oleh puak-puak Mukhriz untuk mengaut keuntungan besar terutama sekali menerusi pembinaan muzium yang entah apa-apa!

Dan Kedah mempunyai seribu satu sejarah yang tidak pernah diterokai, dimanipulasi mahupun dikembangkan.

Antara sejarah moden paling menarik Kedah adalah perlantikan Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah selepas UMNO-BN berjaya menawan kembali Kedah dari tangan PAS pada tahun 2013. Selama tiga tahun Mukhriz Mahathir menjadi Menteri Besar Kedah, prestasi Kedah jatuh merudum, jauh lebih teruk berbanding ketika ditadbir oleh Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak, Menteri Besar dari PAS.

Harapan tinggi yang diberikan kepada Mukhriz, bukan sahaja tidak mampu digalas, malah diperlekeh-lekehkan oleh Mukhriz sendiri menerusi sikapnya yang sambil lewa. Akhirnya Mukhriz terpaksa disingkirkan dari jawatan Menteri Besar Kedah dan tempatnya digantikan oleh Ahmad Bashah Hanipah, pemimpin UMNO tempatan yang berpengalaman luas pada peringkat akar umbi walaupun mungkin tidak memiliki segudang ijazah atau pun bapanya seorang Perdana Menteri atau Menteri Kewangan atau memperolehi kontrak runding terus bernilai ratusan juta ringgit dalam bentuk monopoli untuk syarikatnya seperti yang dinikmati oleh Mukhriz Mahathir.

Tanpa bertangguh dan beretorik dengan jubah meleret, Ahmad Bashah dalam tempoh 2 tahun pulun sakan bagi menyiapkan loji air Sungai Santap. 5 bulan lepas, kesungguhannya akhirnya membolehkan peruntukan sebanyak RM1 bilion diluluskan bagi menaiktarafkan infra air bagi bekalan sehingga 2040. 

Mukhriz yang digambarkan sebagai 'BAKA CERDIK' dikelentong hidup-hidup oleh CEO SADA yang lain sehinggakan reserve margin 0%. NRW 54%. Infra tidak diselenggara. Paip seinci pun tidak pernah ditukar dan persediaan masa hadapan juga tidak dibuat atau dirancang. Ahmad Bashah yang dikatakan 'MB LENA' pula amat celik dan bertindak pro-aktif mengatasi dan menangani masalah ini.

Selain air, hampir 210,000 ketua isi rumah memperolehi manfaat Skim BARAKAH dalam tempoh tak sampai 18 bulan era Ahmad Bashah sebagai Menteri Besar Kedah.

30,000 anak sekolah darjah 1 mendapat simpanan pendidikan DANA WARISAN PENDIDIKAN ANAK KEDAH meskipun Ahmad Bashah sendiri tidak sekolah tinggi dan berasal dari keluarga susah.

1800 pelajar SPM, STAM dan STPM yang selama tidak diberi harapan serta datang dari keluarga berpendapatan rendah, mendapat tiusyen percuma cuma dalam tempoh tak sampai 17 bulan selepas Ahmad Bashah menjadi Menteri Besar Kedah. Hasilnya, ramai daripada mereka memperolehi keputusan cemerlang dan sudah ada yang menjejakkan kaki ke IPTA pada sesi 2017.

'MB LENA' masih boleh ditemui pada tengah malam tetapi 'MB BAKA CERDIK' pula seperti yang diketahui, daripada rekod 10 orang Menteri Besar Kedah, hanya Mukhriz sahaja MB yang konon-kononnya muda tetapi jam 9:00 malam sudah tidak boleh diganggu selain kekerapannya berada di KL, bukannya di Kedah.

Pemimpin Kedah yang baik tidak perlu mengupah think thank dari Barat seperti yang dilakukan oleh Mukhriz sehingga sanggup menjual harga diri dengan menjadi manusia dua alam sekadar mencari sokongan. Tidak pernah BERYAHANANA dengan jubah meleret sana sini untuk mendapat sokongan daripada rakyat tempatan tetapi di luar kawasan, berHIP HOREY enjoy sakan dengan gaya mengalahkan orang putih yang tidak beragama. Tidak perlu bercakap tentang rakyat susah sedangkan pada masa yang sama, anaknya sendiri BANGGA MENGUMUMKAN kepada seluruh dunia berapa harga potong rambut dan canting bulu kening sambil mempamerkan beg tangan yang harganya ratusan ribu ringgit!


1 comment:

Anonymous said...

Hebatnya md bashsh noo.... rumah aku dan kawasan kejiran semua sejak setahun ni kena guna pam... kalau x jgn.mimpi nk bulej mandi wajib terutama waktu siang.... SADA dok gah dgn pembinaan wisma sada yg entah berapa ratus juts harganya

 
Blogger Templates