Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 17, 2018

HADI KATA, MAHATHIR ELOKNYA JADI DOKTOR PERCUMA KLINIK 1MALAYSIA, MAHATHIR BALAS BALIK, HADI ELOK AJAR AGAMA DI KAMPUNG-KAMPUNG SAHAJA!!!



Mengamuk sakan Dr. Mahathir apabila Presiden PAS, Abdul Hadi Awang menasihatinya agar lebih baik menjadi doktor yang menyumbangkan khidmat secara percuma di Klinik 1Malaysia Langkawi berbanding menyertai pilihanraya umum (PRU) ke-14.

Abdul Hadi Awang berkata demikian ketika merasmikan sebagai jambatan di Juru, Pulau Pinang. Menurutnya, dia bersimpati dengan bekas Perdana Menteri itu kerana masih lagi terlibat dalam politik ketika berusia lebih 90 tahun. 

Presiden PAS itu turut melahirkan kerisauan kerana sebagai warga emas, Mahathir masih lagi gemar bercakap dalam semua hal termasuklah dalam hal agama yang dia sendiri tidak mahir.

"Dia ni semuanya dia nak cakap belaka. Agama nak cakap, politik pun nak bercakap. Bab agama - Quran (dia) tak boleh terima semua. Hadis tak boleh pakai. Macam-macam," kata Abdul Hadi yang lebih dikenali sebagai Ayah Chik di kalangan para penyokongnya. 

"Patutnya, dia serang doktor, kerja di Klinik 1Malaysia bagi rawatan percuma, buat kebajikan. Ini disuruh bertanding (dalam PRU). Kesian dia," katanya dengan nada ketawa dalam ucapan yang disiarkan secara langsung di Facebook Abdul Hadi. (RUJUK SINI)

Mengulas pencalonan Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH sekiranya gabungan itu berjaya memperolehi majoriti kerusi Dewan Rakyat pada PRU-14 yang diadakan pada 9 Mei nanti, Abdul Hadi Awang menyifatkan Dr. Mahathir sebagai 'Ketua Pasukan bola sepak UMNO' sebelum dilantik menjadi 'jurulatih'. 

"Semasa dia jadi ketua pasukanlah, dia rosakkan UMNO. UMNO jadi macam-macam. Lepas tu jadi jurulatih. UMNO lagi teruk. Tiba-tiba Pakatan Harapan ambil dia jadi pemain bola. Jurulatih yang umur 90 tahun disuruh main bola. Kesianlah kat dia. Patutnya janganlah," katanya disambut ketawa orang ramai yang mendengar ucapannya. 


Sehari selepas Abdul Hadi Awang mengeluarkan kenyataan itu, Mahathir yang diapit oleh para pemimpin DAP, membidas kenyataan Presiden PAS. Dia mengejek-ejek Abdul Hadi Awang agar pulang mengajar agama di kampung sahaja kerana 'tidak tahu politik'. 

"Apa jadi kepada Terengganu?" tanya Dr. Mahathir, merujuk kepada pentadbiran sepenggal Abdul Hadi Awang di Terengganu dari 1999-2004.

"Jangan masuk politik. Patut jadi ustaz, mengajar di kampung-kampung, dia cukup layak. Bidang politik tidak tahu apa pun," tambahnya sambil memberi amaran agar Abdul Hadi mengajar 'agama yang betul'. (RUJUK SINI)

Sepanjang pentadbiran 22 tahun Mahathir, negeri-negeri di Pantai Timur Semenanjung khususnya Terengganu dan Kelantan, Sabah dan Sarawak telah diabaikan. Bantuan serta peruntukan turut disekat. Perolehan daripada hasil petroleum untuk keempat-empat negeri telah dirampas dan ditukarkan menjadi Wang Ehsan terutama selepas Terengganu dan Kelantan jatuh ke tangan PAS. 

Keempat-empat negeri tersebut jauh ketinggalan berbanding negeri-negeri di Pantai Barat Semenanjung, khususnya di Selangor dan Pulau Pinang apabila pentadbiran Mahathir menumpukkan pembangunan dan projek mega di kedua-dua negeri tersebut.

Bagaimanapun, peralihan kuasa kepada Najib Abdul Razak menyaksikan keempat-empat negeri tersebut mulai memperolehi hak-hak mereka secara berperingkat-peringkat termasuklah mewujudkan projek yang akan membangunkan ekonomi dan mewujudkan peluang-peluang pekerjaan seperti ECRL dan Lebuhraya Pan-Borneo.


3 comments:

Anonymous said...

mahathir lebih baik balik kerala jadi tukang angkat najis jer... kan dia berasal dari Kerala ? Dia jadi tukang angkat najis memang sesuai supaya di tak tersilap untuk meletak balik bekas najis tu kah kah kah

Anonymous said...

Hj Hadi memang dah selalu mengajar agama kat masjid. Madey tu kena jdi doktor kat klinik.

Anonymous said...

Nk jd doc??...xpyhlh, sruh jd bilal or siak lg bgus, buka Tahfiz byk2, guna duit yg melambak kne rembat msa 22 thn jd PM. Berkaaatt idup ko Doc Madey Dey Dey

 
Blogger Templates