Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, April 25, 2018

KURANGKAN KERUGIAN, WAN AZIZAH DAN NIK NAZMI TERPAKSA BERBOHONG, AZMIN-RAFIZI SEDANG BEKERJASAMA!!!



Menjelang penamaan calon pada Sabtu nanti, gejolak yang melanda PKR semakin ketara biarpun beberapa nama yang digugurkan daripada pencalonan sebelum ini, telah dinaikkan kembali. Dan sedar tentang bahana yang sedang menimpa PKR sekiranya kerosakan tersebut tidak diperbaiki segera, Ketua AMK Nik Nazmi tampil dengan fakta bohong, kononnya tidak wujud fraksi-fraksi di dalam PKR. Wan Azizah yang diketahui terlalu lemah dan amat bergantung kepada Rafizi Ramli pula, terpaksa menyatakan bahawa di dalam PKR hanya wujud 'KEM WAN AZIZAH', sedangkan dia sendiri tidak dapat menjawab mengapa dia tidak mampu menyembunyikan kebenciannya kepada Azmin Ali tiga hari lepas di Bukit Mertajam.

Kisah pertembungan fraksi di dalam PKR, bukan hanya baru sekarang berlaku. Sudah terlalu lama. Serangan antara satu fraksi ke atas satu fraksi yang lain dengan Wan Azizah sekadar jadi boneka yang tidak mampu berbuat apa-apa, sudah lama dapat disaksikan termasuklah di media-media sosial. 


Tentunya ramai yang masih ingat bilamana Latheefa Koya yang dikenali sebagai 'orang Azmin' menyerang dan mencerca Rafizi Ramli dalam beberapa isu termasuklah mendedahkan kepada awam yang Rafizi Ramli mewujudkan INVOKE untuk membolehkannya menjadi 'playmaker' di dalam PKR.

Dan dalam kes terbaharu membabitkan pengguguran nama calon-calon yang telah diutarakan oleh Azmin Ali sehingga mendorong Zuraidah Kamaruddin bergegas mendapatkan Wan Azizah untuk mendesak penjelasan, sekali lagi tudingan dibuat kepada Rafizi Ramli yang juga merupakan Naib Presiden PKR. 

Kebergantungan Wan Azizah dan Nurul Izzah kepada Rafizi Ramli, menyebabkan Rafizi didakwa sebagai dalang yang berselindung di sebalik tindakan dan keputusan Wan Azizah. Apatah lagi setiap kemelut dan gejolak yang melanda PKR, pasti yang terselit adalah nama Rafizi Ramli.

Rafizi Ramli perlu diperakui, dialah sebenarnya arkitek PKR. Azmin Ali sudah lama hilang minat dengan PKR kerana dia terlalu sibuk mengumpul kekayaan, proksi dan kroni seperti yang dapat dilihat dalam beberapa pendedahan skandal termasuklah Tanah Peneroka Ijok dan Wetland selain industri pasir yang menyaksikan anak saudaranya dan beberapa orang proksinya disergap SPRM.



Tahun lepas, Rafizi Ramli diserang oleh anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR, Latheefa Koya yang menuduh dia adalah punca perpecahan Pakatan Rakyat (PR) dengan rancangan 'LANGKAH KAJANG' pada tahun 2014 bagi menggulingkan Menteri Besar Selangor pada waktu itu, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Kata Latheefa, 'LANGKAH KAJANG' sebenarnya adalah rancangan untuk menghalang Azmin Ali daripada dilantik sebagai Menteri Besar.

“Dia dan orang kuatnya yang merancang kesemua itu secara rahsia, tidak satu pun diluluskan di mesyuarat parti. Malah Biro Politik juga tidak tahu langsung,” kata Latheefa dalam siri kritikannya terhadap Rafizi.

Sebelum ini, beberapa orang pemimpin PKR bertikam lidah berhubung soal rundingan bersama-sama PAS untuk menentukan bilangan dan kedudukan kerusi pada PRU-14. Azmin merupakan penyokong kuat rundingan tersebut. Rafizi pula adalah penentang rundingan tersebut yang berjaya mempengaruhi beberapa orang anggota Biro Politik PKR lain yang lebih berpengarauh untuk tidak bersetuju PKR bertindak di luar kerangka kerjasama Pakatan Harapan yang menggabungkan PKR dengan DAP, PPBM dan PAN.

Azmin Ali kalah dalam pertarungan tersebut. PKR gagal memperolehi kerjasama dengan PAS yang telah banyak membantu parti tersebut dalam arus politik massa semenjak ditubuhkan pada tahun 1999. 


30 Mei 2016, Rafizi menimbulkan kegemparan apabila membuat pendedahan dan dakwaan berhubung rasuah wang dan wanita dalam Kerajaan Selangor yang diketuai oleh Azmin Ali. Rafizi membuat dakwaan itu dalam perbualan menerusi aplikasi WhatsApp. Rafizi kemudiannya membuat laporan kepada SPRM dan mengemukakan bukti-bukti bagi menyokong dakwaannya. Azmin Ali pula cuba menafi dan menolak dakwaan tersebut sambil menyifatkannya sebagai kempen memburuk-burukkannya.

Dakwaan Latheefa Koya bahawa Rafizi sebenarnya sedang cuba memecahbelahkan PKR, ada kebenaran berdasarkan apa yang sedang berlaku dalam parti tersebut. Kebergantungan Wan Azizah dan Nurul Izzah kepada dirinya, membolehkan Rafizi bergerak bebas dan melaksanakan segala perancangannya dengan baik dan tanpa dapat dihalang oleh sesiapa pun. Azmin Ali yang suatu masa dahulu dilihat mempunyai kuku dalam PKR, lebih sibuk bergelut dengan masalah peribadinya yang boleh menyebabkannya, bukan sahaja hilang jawatan tetapi juga dihumban ke lantai penjara kerana penyelewengan dan skandal kewangan yang parah.

Dan tidak hairanlah mengapa kemelut pengguguran pencalonan senarai yang diberikan oleh Azmin Ali begitu ketara walaupun Rafizi Ramli sebenarnya tidak berkuasa di Selangor!


2 comments:

Anonymous said...

Rafizi ni sepatutnya boleh jadi calon PM. Orangnya pun muda, jambu pun ye dan ada kelayakkan juga.

Tapi satu perkara le pulak, sebab mulut badan binasa. Habis masa depan politik dia. Calon terbaik buat PKR. Itu pendapat saya aje.

Anonymous said...

PKR ada YB Jamban, YB Gay, YB Liwat. Ini lah PKR yang lengkap. Semua ada

 
Blogger Templates