Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, April 27, 2018

MENGAPA DR. MAHATHIR, TONY PUA, RAFIZI RAMLI KHUSUSNYA TIDAK BERANI DATANG KE PROGRAM ARUL KANDA DAN MEMALUKAN CEO 1MDB ITU DENGAN HUJAH-HUJAH MEREKA?!!!



CEO 1MDB, Arul Kanda berterus-terang mencabar mana-mana pemimpin Pakatan bahkan para penyokong Pakatan untuk bersemuka dengannya dalam siri penjelajahannya di seluruh negara dalam isu yang membabitkan 1MDB. 

Tetapi sehingga ke hari ini, malah kali terakhir di kubu kuat DAP di Subang pun, tiada seorang pun pemimpin Pakatan seperti Dr. Mahathir, Muhyiddin, Lim Guan Eng, Azmin Ali, Rafizi Ramli, Govind Singh, bahkan Lim Kit Siang yang mahu bersemuka, berbahas dan menekan Arul Kanda dengan pelbagai persoalan tentang 1MDB. Peluang untuk membuktikan yang Najib Razak adalah Perdana Menteri pencuri, penyangak dan perompak selain wang 1MDB disamun untuk tujuan peribadi, dilepaskan begitu sahaja. Mereka enggan menutup mulut Arul Kanda yang semakin galak menjelajah dan 'cuba menutup kebobrokan Najib,' walaupun di atas pentas-pentas ceramah dan di media sosial, para pemimpin dan penyokong Pakatan terlalu berkobar-kobar menceritakan yang negara ini akan bankrap, rakyat sedang menderita dan kedaulatan negara sudah terjual. 

Dr. Mahathir yang mempunyai satu perangai huduh iaitu gemar melanggar majlis orang pun tak berani untuk melanggar program yang ada Arul Kanda walaupun pada masa yang sama, dipercayai menjadi taukeh-taukeh besar kepada pelbagai media dunia untuk mengecam Malaysia menggunakan 1MDB untuk kepentingan politik. Tiada seorang pun daripada mereka yang ada telur untuk bersemuka dan memalukan Arul Kanda walaupun mereka begitu bersemangat berkempen dengan memalukan Malaysia di mata dunia dengan membuat pelbagai tohmahan dan fitnah yang tidak berkesudahan. 


Seringkali isu 1MDI diulas dengan ribuan kenyataan media dikeluarkan oleh pihak Pakatan. Mereka bukan sahaja mengecam 1MDB dan Najib Abdul Razak, bahkan menuduh segala jentera kerajaan, jabatan-jabatan kerajaan termasuklah Jabatan Peguam Negara, PDRM, SPRM dan badan kehakiman bersekongkol dengan Najib untuk menutup lubang 1MDB. 

Segala bentuk media digunakan untuk memburuk-burukkan Najib dalam isu 1MDB dan beratus-ratus bentuk cetakan digunakan untuk menjayakan kempen menjatuhkan Najib, bukannya mahu berterus-terang mengenai apa sebenarnya masalah 1MDB.

DAP dengan Tony Pua, Hannah Yeoh dengan Rafizi Ramli bangkit, gagah menceritakan peratus itu dan peratus ini, hutang itu dan hutang ini, sebat itu dan sebat ini, rompakan dan mencuri, tetapi tidak mahu membuka kertas siasatan.

Tuduhan melampau melibatkan penjawat awam turut dilemparkan. Beg-beg berisi dokumen 1MDB – kononnya dengan “money trail” atau jejak wang semua tertumpu pada MO1 (Malaysian Official 1) – merujuk Najib.



Lusa, Arul Kanda akan menghadiri sesi penerangan terbuka mengenai 1MDB di Ampangan, Negeri Sembilan, diikuti program sama di Seksyen 16 dekat Shah Alam, Selangor pada 28 April ini.

Harap-harap, adalah pemimpin Pakatan terutama sekali Tony Pua atau pun Dr. Mahathir sendiri yang hadir di dalam sesi penerangan dan penjelasan Arul Kanda. Setakat cabaran Tony Pua agar Arul Kanda mengadakan sesi penjelasan kepada Ahli-Ahli Parlimen Pakatan sepertimana yang 1MDB lakukan untuk Ahli-Ahli Parlimen PAS, tak guna. Sebabnya, terlalu ramai yang nak tengok dokumen-dokumen dan bukti-bukti terutama sekali MONEY TRAIL yang dikaitkan dengan Najib Abdul Razak yang akan ditunjukkan oleh para pemimpin Pakatan, kerana itu yang sering mereka momokkan.

Atau mereka boleh juga bertanya tentang mengapa Laporan General Audit di OSAkan. Atau tentang auditor-auditor bebas yang kononnya tidak diupah untuk membuat pengauditan ke atas 1MDB atau cabar Arul Kanda tunjukkan akaun 1MDB tahun 2014 - yang mana tidak pernah dan tidak mungkin akan dilakukan oleh mana-mana entiti di seluruh dunia termasuklah Dr. Mahathir dan akaun peribadinya apatah lagi ratusan syarikat anak-anaknya!




1 comment:

Anonymous said...

Harap ada la blogger2 sampah yg selama ni meratib berzikir 1mdb tak benti2 untuk bawa telur sendiri ajukan soalan depan2

 
Blogger Templates