Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, May 3, 2018

LAPORAN POLIS TERHADAP NURUL IZZAH SEBAGAI KAKI 'PAU'... KENAPA NURUL IZZAH DAN PKR SENYAP MEMBISU?!!!



Pengerusi MyWatch yang selama ini diketahui pro-pembangkang, bahkan R.Sanjeevan sendiri diketahui terlibat aktif dengan AMK, telah membuat satu laporan polis pada 25 April 2018 lalu di IPD Kajang. Dalam laporannya, Sanjeevan telah meminta pihak polis untuk menyiasat pendedahan yang telah diterbitkan dalam sebuah blog yang mendedahkan tentang seorang pemimpin politik PKR bernama Nurul Izzah Anwar menerima suapan wang sebagai habuan untuk memperuntukkan kerusi kepada beberapa orang calon untuk bertanding dalam PRU-14 kali ini.

Menurut Sanjeevan, dakwaan yang dibuat oleh blog tersebut (RUJUK SINI) amat serius memandangkan ianya berunsur rasuah dan menjejaskan proses demokrasi di Malaysia.

Blog tersebut menyatakan:

"Nurul Mak Janda sangap ini telah berjalan ke seluruh negeri untuk minta duit dari calon-calon yang berpotensi untuk memudahkan Mak Jan ini buat duit. Mak Jan ini selalu minta pada orang awam, mengatakan dia tak ada duit. Hakikat sebenarnya, banyak duit Mak Jan ini dapat dari hasil samun calon yang mampu bayar untuk melobi calon. 

"Tapi kini Mak Jan jadi masalah bila kerusi-kerusi ni dijanjikan sedang dipertahan oleh orang-orang yang lama buat kerja."

Lima orang individu dinamakan oleh blog tersebut sebagai orang yang telah didakwa memberikan habuan dan suapan kepada Nurul Izzah.

(1) Dato Ramachandran dikatakan pernah memberikan dua buah kereta mewah kepada Nurul Izzah untuk berkempen pada 2013. Dia pernah menjadi calon DUN Batang Kali pada PRU 2013 dan memperolehi undi sebanyak 15,791 berbanding pemenang kerusi tersebut dari BN, Mat Nadzhari Ahmad Dahlan yang memperolehi undi sebanyak 21,189. Para PRU kali ini, PKR bagaimanapun mencalonkan Harumaini Omar untuk menentang penyandang kerusi, dan seorang lagi calon dari PAS, Mohd Hasnizan Harun.

(2) Datuk Seri Edmund Santhara didakwa telah memberikan lebih RM1.5 juta kepada Nurul Izzah sebagai dorongan untuk mencalonkannya di Kerusi Parlimen Segamat. Edmund Santhara sebelum ini terlibat dalam kemelut dan kontroversi melibatkan Kolej Kejururawatan MasterSkills. Edmund Santhara meletak jawatan sebagai CEO MasterSkills pada tahun 2013. Pada PRU-14 kali ini, dia telah dicalonkan di Parlimen Segamat untuk menentang Presiden MIC yang juga merupakan penyandang kerusi tersebut, S.Subramaniam.

Tiga nama lain yang turut didakwa blog tersebut terlibat dengan Nurul Izzah adalah Datuk Dr. Loga Bala, Karupaiya Mutusami dan Dr. Bala.

Berbanding kesemua nama tersebut, hanya Datuk Dr. Loga Bala yang merupakan ahli PPP merupakan calon Barisan Nasional bagi Kerusi Parlimen Segambut yang akan bersaing dengan calon-calon dari PKR, Yeoh Tseow Suan dan PAS, Muhammad Soleh Abdul Razak.


Sehingga artikel ini ditulis, tiada sebarang reaksi balas dari Nurul Izzah yang telah 'lari' dari Lembah Pantai ke Permatang Pauh pada PRU kali ini berhubung laporan polis yang dibuat oleh R. Sanjeevan dan MyWatch. PKR yang biasanya pantas membela anak perempuan Anwar Ibrahim yang juga merupakan Naib Presiden parti itu juga, tidak memberikan sebarang ulasan mahupun reaksi dengan laporan polis yang dibuat oleh Sanjeevan.

Mungkin ianya merupakan taktik terbaik DAMAGE CONTROL oleh PKR dan Nurul Izzah bagi membolehkan PKR mengharungi PRU-14 tanpa banyak masalah.


No comments:

 
Blogger Templates