Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, January 31, 2019

JADI SUNGGUH KE SITI NURHALIZA SEBAGAI CALON PPBM DALAM PRK SEMENYIH 2 MAC NANTI?!!!



Semakin tular pula kata-kata yang Siti Nurhaliza, penyanyi tersohor tanahair yang juga merupakan penyokong kuat Mahathir, bakal dicalonkan oleh PPBM di PRK Semenyih. Lebih-lebih lagi apabila berita tentang kehebatannya mengumpul follower menerusi Instagramnya, diuwar-uwarkan menerusi pelbagai jenis media elektronik kerajaan dan ASTRO yang juga diketahui milik kroni kerajaan.

Siti Nurhaliza dikatakan mengatasi semua orang di Malaysia apabila follower Instagramnya telah mencecah lebih 5.9 juta orang! (RUJUK SINI)

Selangor dianggap sebagai kubu kuat PKR dan DAP. PAN dan PPBM pula hanyalah penumpang yang menumpang ehsan DAP dan PKR.


Pengerusi Pakatan Harapan Selangor yang juga merupakan Menteri Besar Selangor, Aminuddin Shari pada 29 Januari 2019 menegaskan, akar umbi di Semenyih mahukan calon dari PKR. Walau bagaimanapun, Pakatan menurutnya akur dengan status quo yang dibuat pada PRU-14 lalu yang menyaksikan calon PPBM, Allahyarham Bakhtiar Mohd Nor, 57 berjaya merebut kerusi tersebut daripada penyandangnya, Johan Abdul Aziz dengan majoriti 8,964 undi.

Pada PRU-14 lalu, calon PPBM berjaya memperolehi 23,428 undi manakala calon BN yang diwakili oleh Johan Abdul Aziz yang juga penyandang memperolehi 14.464 undi. Manakala pesaing dari PAS yang diwakili oleh Mad Shamour Mad Khosim memperolehi 6,966 undi dan pesaing dari Parti Sosialis Malaysia (PSM) S. Arutchelvan hanya memperolehi undi sebanyak 1,293 undi.

Pengerusi Pakatan yang juga merupakan Perdana Menteri Malaysia, Dr. Mahathir Mohamad berkeyakinan tinggi PPBM mempunyai peluang yang lebih cerah untuk mempertahankan kemenangan di kerusi DUN Semenyih dalam pilihanraya kecil pada 2 Mac nanti.

Pada 30 Januari 2019, Mahathir menyatakan calon mewakili Pakatan Harapan mesti sangat bijak dan cergas.Turut perlu ada kriteria pada calon PPBM itu adalah sifat simpati kepada orang lain dan media. (RUJUK SINI)

6 Januari 2019, Siti Nurhaliza yang memperolehi beberapa keistimewaan termasuklah mendapat jawatan dalam ASWARA selepas menyatakan sokongan terbuka kepada Mahathir dan Pakatan Harapan meskipun dia bukanlah berkelulusan tinggi berkata, DUNIA POLITIK BUKANLAH DUNIANYA. (RUJUK SINI)

Katanya, dia tidak berminat untuk menceburi bidang politik meskipun sangat berminat terhadap bidang kemasyarakatan.

Pakatan Harapan bakal berhadapan dengan tentangan sengit daripada gabungan PAS-UMNO di PRK Semenyih. BERSIH yang merupakan antara salah satu sayap DAP, sudah pun memulakan kempen merendahkan moral UMNO-PAS apabila mula menyerang Barisan Nasional dan serangan khusus terhadap Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. (RUJUK SINI)

No comments:

 
Blogger Templates