Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 19, 2019

PAKATAN BERHARAP SANGAT, KEMPEN MEMBURUK-BURUKKAN NAJIB AKAN DAPAT MELUPAKAN PENGUNDI SEMENYIH TENTANG KEGAGALAN EKONOMI DAN KEWANGAN NEGARA DI BAWAH PAKATAN!!!



Pakatan Harapan di Semenyih seolah-olah sudah terlalu buntu untuk menjawab setiap persoalan yang diutarakan dan dibangkitkan oleh Najib Abdul Razak menerusi media sosial dan pertemuannya dengan orang ramai. 

Berbeza dengan kempen-kempen Pakatan Harapan, terutama menerusi kempen-kempen Azmin Ali, Najib Abdul Razak sentiasa menekankan tentang kepentingan negara dan keperluan rakyat. Najib mempersoalkan tentang halatuju ekonomi dan kewangan negara. Najib juga mempersoalkan tentang penjualan serta pelelongan aset-aset penting terutama sekali yang melibatkan kepentingan Melayu-Bumiputera dan umat Islam, yang sekarang ini seakan-akan menjadi intipati wajib dalam perjuangan Pakatan Harapan. 

Tidak satu pun kepincangan yang dibangkitkan oleh Najib Abdul Razak dijawab. Malahan medan terbaik untuk menjawab seperti dalam kempen dan ceramah pilihanraya kecil di Semenyih, tiada seorang pun, termasuklah Azmin Ali yang merupakan Menteri Hal Ehwal Ekonomi yang berani menjawab semua perkara yang dibangkitkan. 

Sebaliknya apa yang dilakukan oleh Pakatan Harapan ialah mencetak liflet yang mensasarkan Najib Abdul Razak dan mengaitkannya dengan skandal-skandal dalam pentadbirannya. Liflet tersebut kemudiannya diedarkan kepada orang ramai dan berharap orang ramai melupakan kesengsaraan dan kesempitan ekonomi serta kewangan yang sedang dihadapi sekarang dengan skandal-skandal yang dibangkitkan oleh Pakatan. 

Ramai di Semenyih yang melihat itu adalah usaha yang sangat terdesak oleh Pakatan Harapan. Sinar Harian dipetik sebagai berkata, ada lembaran tersebut diedarkan di sebuah hypermarket di kawasan Semenyih. 

Seorang penunggang motosikal yang hanya dikenali sebagai Eddy memberitahu, dia menemui lembaran berkenaan di dalam raga motosikalnya apabila dia keluar dari hypermarket tersebut selepas membeli belah. 

"Pada mulanya saya ingat ia hanyalah flyer biasa tetapi apabila saya membacanya, nyata ia adalah mengutuk Najib. Saya membacanya dan kemudian membuangnya. Tidak ada gunanya membaca benda-benda seperti itu yang tidak memberi manfaat kepada sesiapa pun. Cuma saya terkejut kerana ada orang yang sanggup sampai ke takah itu," katanya. (RUJUK SINI

Seorang wartawan Sinar Harian yang meletakkan motosikalnya di kawasan tersebut turut menemui liflet yang sama di atas kenderaannya. 

Lembaran dua muka surat tersebut mengandungi karikatur seorang lelaki yang kelihatan seperti Najib dan dengan frasa, "MALU APA BOSSKU' yang memang dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri itu. 

Pada muka surat yang sama, terdapat perkataan lain seperti 'Pencuri,' 'Penyamun' dan 'Malaysia tidak akan lupa'.

Manakala pada muka surat yang lain tertulis, "Rosmah menyumbang RM326 juta" yang dikaitkan dengan laporan berita berjudul, 'Riza Aziz makes country proud.'

Laporan berita tersebut menyebut bagaimana Rosman Mansor telah berjaya mengumpulkan RM326 juta untuk membantu Riza menerbitkan filem kontroversi Wolf of Wall Street.

No comments:

 
Blogger Templates