Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, June 20, 2019

BUKU MENGAPA ANWAR TAK BOLEH JADI PM? ANWAR, JOHARI PUTAR FAKTA


Oleh : Yahaya Ismail

Saya ingin memberi penjelasan supaya rakyat tidak terpengaruh dengan putarbelit Anwar dan Johari mengenai naskah pra-cetak berjudul ‘Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM. Saya penulis buku itu.

Saya tidak diupah oleh sesiapa pun untuk menulisnya. Ia adalah hasil kajian saya sendiri. Saya telah menulis hal politik, lebih 50 judul buku politik, sejak 40 tahun dulu. Salah satu buku yang saya terbit pada athun 1993 berjudul ‘Anwar Ibrahim Antara Nawaitu dan Pesta Boria’.

Saya mengkritik kepimpinannya, dan dia telah menjemput saya ke rumahnya untuk bincang hal politik selama dua jam dari jam 11.45 malam sampai 1.45 pagi. Dia takut saya mendedahkan berbagai tindakannya yang tidak mengikut ajaran agama walaupun dia mendabik dada sebagai pejuang Islam. Dia takut saya mendapat maklumat lebih banyak mengenai hubungan homoseknya.

Anwar kawan saya sejak tahun 70an. Tapi saya tidak sejalan dengan politiknya. Saya tidak menyertai mana-mana parti politik. Sebagai penulis saya mencari kebenaran, dan berjuang untuk bangsa, agama dan negara.

Umum tahu Anwar meroyan hendak jadi PM. Banyak orang, khasnya Melayu beragama Islam, tidak boleh menerima seorang homosek sebagai pemimpin. Baca kemurkaan Allah dalam al-qur’an terhadap homosek yang dilaknati Allah di Sodom dan Gemorrah. Sebagai penulis beragama Islam saya tidak boleh terima dia sebagai PM. Saya bagi berbagai fakta dan hujah dalam naskah itu mempertahankan pendirian saya.

Saya memberi naskah itu kepada beberapa orang tertentu untuk mendapat komen mereka. Juga saya promosikan buku itu dalam whatapp melalui kulit buku tersebut. Itu bukan kesalahan buat prmosi buku.

Saya bagi naskah itu kepada Anwar dan juga Johari untuk mereka baca, dan kalau mahu, membeli hak ciptanya Ini lazim dilakukan dalam bisnes penerbitan. Saya kemukakan naskah itu kepada beberapa individu tertentu untuk mereka beli hakcipta. Saya letak harga jualan hakcipta RM400 ribu kerana saya tahu buku ini boleh jadi bestseller. Pengalaman selama 40 tahun sebagai penerbit/penulis saya tahu jenis buku yang boleh jadi bestseller.

Saya terkejut bila Anwar berkata saya hendak perasugut dia minta bayaran RM400 ribu. Harga itu berdasarkan nilai hakcipta yang saya bakal jual kepada pembeli. KALAU DIA TIDAK MINAT JANGAN BELI. TAK ADA PAKSAAN APA-APA SEBAB HAKCIPTA ITU SAYA YANG PUNYA. SAYA BERHAK MENERBITKAN BUKU ITU SENDIRI KERANA HAKCIPTA SAYA PUNYA. KALAU SAYA TERBIT BUKU ITU DAN KALAU ANWAR ATAU JOHARI MENGATAKAN SAYA FITNAH BOLEH SAMAN SAYA KELAK. WHAT IS THE PROBLEM?

Barangkali Anwar dan Johari terlalu meroyan dalam politik dalam situasi politik yg tidak keruan sekarang maka mereka tidak faham makna ‘naskah pracetak dengan ‘buku’. Saya tidak perlu memerasugut Anwar untuk menjual hakcipta buku itu. Itu kerja orang bodoh. Saya tidak berkawan dengan gangster untuk mendapat sokongan memerasugut politikus yang dua kali masuk penjara kerana meliwat. Itu fakta, bukan auta.

Kalau mereka menuduh saya penulis upahan menghasilkan buku itu sila tunjuk bukti. Boleh cek akaun bank saya. Sila dedahkan nama manusia yang bermurah hati mengupah saya.
Saya akan menyaman mereka kerana menuduh saya penulis upahan.

InsyaAllah saya akan menerbitkan buku ini kelak sekiranya tidak ada pihak lain yang sanggup membeli hakciptanya.

1 comment:

Anonymous said...

ALOLOLL VIDEO KE 3 ADA LAGI RUPANYA
TERANG BERSULUH ATOK TAKAJUT BODOH
LAGI BANYAK ATOK NAFI DAN KATA KATA
LAGI BERJELA BOKTI VIDEO KEPOH KECOH


HAAHHHAA LAGI BANYAK ATOK NAFI DAN BUAT TATAU .. LAGI KO NAFI LAGI BANYOK KELUAR VIDEO... SIKALANG AMACAM...!!??


PULISSS OOOIII PULIS BIKIN KIRJA LAA APA PASAT MANYAK LEMBAP SKG...

ASSMIN SENYAP BODOH LAGI BANYAK KUAR OOO... AMACAM SKG...TIEEWWW NAA SENGGG PUNYA OLANG..????

ATOK NAFI ATAU BUAT2 BODO BANGANG LAGI BANYAK KELUAR WOOOO

YANG HUNTUNG TOKEY POP CORN...WAYANG SUDAH PANAZZZZZ...!!


HAAHHHHH GADUHHH GADUHHH....POP CORN LAGI SATUUUU...!!!

 
Blogger Templates