Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, January 1, 2020

PART 1: WAWASAN 2020 GAGAL BUKAN KERANA PAK LAH, BUKAN KERANA NAJIB, TETAPI KERANA MAHATHIR KUAT TEMBERANG DAN JUAL HARTA NEGARA!!!



Akhirnya Tahun 2020 datang juga....

Sekaligus menandakan penguasaan kembali Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia buat kali kedua selama lebih 18 bulan.

Dan selama lebih 18 bulan inilah juga, Mahathir masih lagi menggunakan alasan Najib dan Abdullah Badawi untuk melindungi korupsi, nepotisme dan kronisme yang sedang membarah dalam kerajaannya bersama-sama DAP. Apa yang dilakukannya dari tahun 1981 sehingga 2003, kembali diulang dan Mahathir terpaksa mengulang-ulang cerita karangannya bahawa negara ini dimusnahkan oleh pemimpin terdahulu dan dia adalah penyelamat yang diutuskan Tuhan untuk rakyat Malaysia.

Sebahagian besar rakyat Malaysia masih percaya dengan pembohongan dan cerita dongeng Mahathir. Terutama sekali yang membabitkan Najib Abdul Razak dan Abdullah Badawi. Sebahagian rakyat Malaysia pula menerima bulat-bulat bahawa sepanjang tempoh pentadbiran Najib Abdul Razak dan Abdullah Badawi, negara ini telah dimundurkan dan kedua-dua Perdana Menteri itu telah menggagalkan Wawasan 2020 yang diimpikan oleh Mahathir.

1981, ketika Mahathir berjaya menggulingkan Hussein Onn, perkara pertama yang dilakukan oleh Mahathir adalah menjahanamkan semua entiti-entiti yang berkaitan dengan ekonomi dan kewangan Melayu seperti PERNAS, Permodalan MARA Berhad (PMB) yang banyak melibatkan perkhidmatan bas, pembinaan badan bas, lori MARA atau KulitKraf yang membekalkan kasut kepada anggota tentera, polis dan bomba; Roti Mawar yang membekalkan roti kepada pelajar-pelajar ITM; Kayu Sedia yang menyediakan rumah pasang siap; MARA Travel yang menyediakan tiket penerbangan kepada pelajar-pelajar tajaan MARA dan berpuluh-puluh syarikat yang lain; Kilang Kain MARA Kimma di Kajang.

Apa-apa sahaja berkaitan ekonomi Melayu-Bumiputera dan Islam yang dibangunkan pada zaman Tun Razak terutama membabitkan Tengku Razaleigh Hamzah selaku Menteri Kewangan, semuanya dihancurkan termasuklah Bank Bumiputera Malaysia Berhad. PETRONAS juga hampir dihancurkan dan kini pelacuran PETRONAS menjadi ketara menerusi gabungan Mahathir-Lim Guan Eng.

Kesemua ini hancur di tangan Mahathir dan Anwar Ibrahim apabila kesemuanya dibahagi-bahagikan sesama kroni mereka dan akhirnya lingkup, termasuklah Kompleks Kewangan.

Tanpa media sosial dan hanya bergantung kepada media-media utama zaman kekuasaan Mahathir tahun 1981-2003, kebanyakan rakyat tidak pernah tahu dan peduli tentang kegiatan bail-out bernilai lebih RM60 bilion untuk menyelamatkan kroni dan lebih RM125 NPL menerusi DANAHARTA, DANAMODAL, CRDC dan DANASAHAM.

Dan seperti kata seorang netizen terkenal yang banyak terlibat dalam sepak terajang politik UMNO serta aktiviti syarikat-syarikat korporat berasaskan Melayu-Bumiputera dan umat Islam Malaysia, Roslan Latif:

"Nasib ada Petronas, EPF, KWAP dan sysrikat tinggalan orang dulu- boleh jarah, boleh swasta, boleh gadai. Yg dia buat semua hancuss - Perwaja, Hicom, Proton, MEC, Cyberjaya, Silterra, Eagle Aircraft, Sogoshosha dan berpuluh lagi melibatkan lebih RM150 bilion." (RUJUK SINI)

Cerita tentang Mahathir dan pembohongannya memang panjang. Lebih-lebih lagi apabila melibatkan perbandingan data dan fakta-fakta dari Bank Negara Malaysia dan Jabatan Statistik yang tidak akan sama sekali digunakan oleh Mahathir ketika dia menuduh Abdullah Badawi dan Najib Abdul Razak yang memundurkan negara ini. 

Sebabnya, dia tahu, kalau rakyat celik dan meneliti data-data serta fakta-fakta tersebut, dia bukan sahaja akan dikutuk, malahan kuburnya juga nanti bakal jadi jamban atau tempat pembuangan najis kerana data-data tersebut menunjukkan yang menghancurkan negara ini adalah Mahathir manakala orang yang dia tuduh itu pula sebaliknya. 

Artikel seterusnya akan menyusul...




1 comment:

Anonymous said...

Lirik Lagu Wawasan 2020

Haahh Tepukkk..!!

Bendera berkibar di angkasa
Lambang negara jaya
Rakyat sepakat sehati sejiwa
Dengan berbakti dengan megah
Hadapi cabaran masa muka
Penuh tenaga murni
Bakti dicurah sehara-sehala
Dengan wawasan yang suci
Wawasan meningkat kemajuan
Tiada lagi kepincangan
Kemewahan rasa-dirasai
Bersama kita nikmati
Wawasan 2020
Satu pandangan jauh
Bukan impian malah kenyataan
Bersama kita jayakan

Penyanyi Roy

Haahhh Tepukkkk...!!

 
Blogger Templates